Dice: "Detta lärde vi oss av den stängda Battlefield V-alfan"

Robot
Dice: "Detta lärde vi oss av den stängda Battlefield V-alfan"

Den öppna betan anländer i september.

#battlefield, #battlefield-v, #dice


Medlem

ta bort spotting så folk måste använda sig utav spelförståelse aldrig förståt mig på spel med 3d saker, gör ambienter ljuseffekter och ljud mer tydligare ist, detta gör även att attatchments som silencer m.m och stealthlir bättre på sitt sätt.

Är en spelare kass så ska han inte få en stor jävla markör här sitter en spelare bara för någon tryckt Q eller fått syn eller haft en duel med denna spelaren.

nä fyfan, jag vet många tycker och försvarar spotting i BF serien, själv är jag gamal cs/quake spelare och ljud och spelförståelse är vad som gör dig bra och bättre än andra och är minst lika viktigt som att sikta och reflexer och movement.

Dvs sätter du in en mekanik som inte gör att en spelare kan uttnytja detta exempelvis du har dåligt ljud i spelet, ja då har du som spelutvecklare misslyckats.

Bestraffa en spelare som är dålig, låt han vara dålig, han lär sig och blir bättre när han väl är bra sitter han och stör sig själv på det en ond cirkel helt enkelt.

Medlem

@FuzioN: de har väl tagit bort 3D-spotting i V?

Medlem

@FuzioN: Spotting är borta ur BF V, den spottingen som var med i alphan när man såg en fiende var en bug och ska inte fungera så, men man ska kunna "pinga" en plats åt sin squad typ.. te.x "där borta är fienden" men ingen 3d spotting!

Medlem

Battlefield har man alltid vad jag vill minnas kunna "spota" fiender så dom syns på kartan.
3d spotingen har jag aldrig tyckt om sen det dykt upp. Låter bra om det försvinner i V


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lukan:

@FuzioN: Spotting är borta ur BF V, den spottingen som var med i alphan när man såg en fiende var en bug och ska inte fungera så, men man ska kunna "pinga" en plats åt sin squad typ.. te.x "där borta är fienden" men ingen 3d spotting!

Låter som DICE har spelat lite Rising Storm, exakt så funkar det där.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Bra att de jobbar med användarupplevelsen!

Det är spännande att läsa om deras lärdomar. Intressant att få ta del lite hur de jobbar med post-play enkäter och telemetry för att dra lärdomar ifrån användares åsikter och beteenden!

Ett önskemål vore att få en något djupare rapport. Det vore intressant att kunna läsa om observationerna först och sedan analysen. Telemetry-delen var bra skriven, just den delen hade båda delar.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

@NympH:

De kanske startade Battlefield 2

Medlem
Skrivet av FuzioN:

ta bort spotting så folk måste använda sig utav spelförståelse aldrig förståt mig på spel med 3d saker, gör ambienter ljuseffekter och ljud mer tydligare ist, detta gör även att attatchments som silencer m.m och stealthlir bättre på sitt sätt.

Är en spelare kass så ska han inte få en stor jävla markör här sitter en spelare bara för någon tryckt Q eller fått syn eller haft en duel med denna spelaren.

nä fyfan, jag vet många tycker och försvarar spotting i BF serien, själv är jag gamal cs/quake spelare och ljud och spelförståelse är vad som gör dig bra och bättre än andra och är minst lika viktigt som att sikta och reflexer och movement.

Dvs sätter du in en mekanik som inte gör att en spelare kan uttnytja detta exempelvis du har dåligt ljud i spelet, ja då har du som spelutvecklare misslyckats.

Bestraffa en spelare som är dålig, låt han vara dålig, han lär sig och blir bättre när han väl är bra sitter han och stör sig själv på det en ond cirkel helt enkelt.

Spela hardcore då istället som normalt folk gör.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

@donniedarko:

Hardcore i arkadspel fungerar i min mening sällan bra, samma sak i cod, att slänga på ultrasnabb ttk på ett spel som varken har realistika rekyler, rörelser eller liknande gör det bara extremt frustrerande då spelen sällan är designade för det.

Bättre att köra ett realistiskt spel istället. Bra att de i bfv har snabbare ttk i vanliga läget och midre spotting, hardcore bör inte behövas i spel som bf.

Medlem

Hardcore är så hjärndött i både battlefield och CoD eftersom de är så oerhört illa designade för det.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Lukan:

@FuzioN: Spotting är borta ur BF V, den spottingen som var med i alphan när man såg en fiende var en bug och ska inte fungera så, men man ska kunna "pinga" en plats åt sin squad typ.. te.x "där borta är fienden" men ingen 3d spotting!

Ah okej kollade många videos en bugg som ingen hade nämnt då i betan.

glädjer mig får se om dom håller vad dom lovar

Medlem
Ttk

Jag önskar att de behåller ett högt ttk så slipper vi möjligtvis dela upp servrarna i normal och hardcore igen, Och apropå servrar, har inte hört ett knyst om servrar, serverinställningar och vad vi kan förvänta oss få sätta för egna parametrar där..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar