Blizzard om lång Starcraft 2-utveckling

Robot
Inaktiv
Blizzard om lång Starcraft 2-utveckling

Jag som gillar att spela kampanjdelen också och inte bara är ute efter multiplayer är lite lack på att det kommer ta många år till innan jag får spela Protoss-kampanjen. I övrigt ser jag fram emot spelet.

Medlem

Jag skulle bli förvånad om blizzard släpper ut ett taskigt spel

Medlem

Heldre ett färdigt spel som funkar bra men kanske några små buggar än ett spel som ARMA SPELEN!!!!!! Där det är nästan ospelbart och man inte kan komma vidare i kampanjen för jätte problem! Blizzard is the shit


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag som gillar att spela kampanjdelen också och inte bara är ute efter multiplayer är lite lack på att det kommer ta många år till innan jag får spela Protoss-kampanjen. I övrigt ser jag fram emot spelet.

Å andra sidan får du 3 väldigt stora kampanjer istället för 3 små


signatur

Videomupp

Medlem

Blizzard äger.

Inaktiv

Wanna piece of me, boy?

Medlem

Tålamod är en dygd

Medlem

Nice att SC2 inte får något LAN läge imo

"we don't have any plans to support LAN," he said and clarified "we will not support it." The only multiplayer available will be on Battle.net.

http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopers...

P.S. Ny video också
http://www.youtube.com/watch?v=mUi2xTUTsrg&fmt=22

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Nice att SC2 inte får något LAN läge imo

"we don't have any plans to support LAN," he said and clarified "we will not support it." The only multiplayer available will be on Battle.net.

http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopers...

P.S. Ny video också
http://www.youtube.com/watch?v=mUi2xTUTsrg&fmt=22

Vad är nice med det? Är ju mindre värde för konsumenterna. Visst dom kanske stoppar ett handfull från att pirata och spela via hamachi men är ju inte direkt några större mängder folk som spelar så.

Känns som ett jävligt tråkigt design val för de som kör lite mini-lan hemma hos en kompis eller dylikt. Inte alltid man har tillgång till internet då.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av FortuN:

Heldre ett färdigt spel som funkar bra men kanske några små buggar än ett spel som ARMA SPELEN!!!!!! Där det är nästan ospelbart och man inte kan komma vidare i kampanjen för jätte problem! Blizzard is the shit

Så hellre ett spel utan buggar än ett med?

Medlem

Längtar så inåt helvete efter detta spel.

Medlem

Skall bli roligt att testa när det släpps.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Vi får se om det blir något att hänga i hyllan. Är faktiskt lite skeptisk. Den här typen av strategispel känns inte alls speciellt spännande längre, nästa lite omodernt.
Brukade älska spel som warcraft, age of empire osv.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Vad är nice med det? Är ju mindre värde för konsumenterna. Visst dom kanske stoppar ett handfull från att pirata och spela via hamachi men är ju inte direkt några större mängder folk som spelar så.

Känns som ett jävligt tråkigt design val för de som kör lite mini-lan hemma hos en kompis eller dylikt. Inte alltid man har tillgång till internet då.

Var främst det att du alltid är på battle.net och lirar, alltid har tillgång till dess funktioner samt statistik, friendslist et.c.
Och du säger ju själv att det inte är särkillt många som lirar vida hamachi et.c så varför då spendera tid på att inkludera det.

Och har inte din kompis internet så kanske man skulle hålla minilanet hos någon som har det.

Hur gör ni med era Steam spel?

Medlem
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av Wardancer:

Vad är nice med det? Är ju mindre värde för konsumenterna. Visst dom kanske stoppar ett handfull från att pirata och spela via hamachi men är ju inte direkt några större mängder folk som spelar så.

Känns som ett jävligt tråkigt design val för de som kör lite mini-lan hemma hos en kompis eller dylikt. Inte alltid man har tillgång till internet då.

Var främst det att du alltid är på battle.net och lirar, alltid har tillgång till dess funktioner samt statistik, friendslist et.c.
Och du säger ju själv att det inte är särkillt många som lirar vida hamachi et.c så varför då spendera tid på att inkludera det.

Och har inte din kompis internet så kanske man skulle hålla minilanet hos någon som har det.

Hur gör ni med era Steam spel?

Försöker undvika STEAM 8)

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Nice att SC2 inte får något LAN läge imo

"we don't have any plans to support LAN," he said and clarified "we will not support it." The only multiplayer available will be on Battle.net.

http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopers...

P.S. Ny video också
http://www.youtube.com/watch?v=mUi2xTUTsrg&fmt=22

Något av det bästa med SC var ju att du kunde spela 8 spelare lagligt på LAN med enbart en köpt kopia av spelet.

Inaktiv

"Det finns en handfull företag som är kända för sin kvalité, det vill säga att det mesta som lämnar deras studios är välputsat och får mycket stöd även efter det har flyttat hemifrån"

Mycket spännande. Nämn några till? De flesta släpper två eller kanske tre patchar sedan är spelet historia.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag som gillar att spela kampanjdelen också och inte bara är ute efter multiplayer är lite lack på att det kommer ta många år till innan jag får spela Protoss-kampanjen. I övrigt ser jag fram emot spelet.

Det lär inte ta lika lång tid för de två andra delarna då själva spelet redan är "färdigt" (i den mån blizzard blir färdiga med sinna spel då de ständigt uppdaterara dem).

Medlem
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av Wardancer:

Vad är nice med det? Är ju mindre värde för konsumenterna. Visst dom kanske stoppar ett handfull från att pirata och spela via hamachi men är ju inte direkt några större mängder folk som spelar så.

Känns som ett jävligt tråkigt design val för de som kör lite mini-lan hemma hos en kompis eller dylikt. Inte alltid man har tillgång till internet då.

Var främst det att du alltid är på battle.net och lirar, alltid har tillgång till dess funktioner samt statistik, friendslist et.c.
Och du säger ju själv att det inte är särkillt många som lirar vida hamachi et.c så varför då spendera tid på att inkludera det.

Och har inte din kompis internet så kanske man skulle hålla minilanet hos någon som har det.

Hur gör ni med era Steam spel?

Det jag syftade på med hamachi var att en av anledningarna till att inte ha lan stöd är att man inte vill att folk ska piratkopiera och sedan spela via hamachi. För att på så sätt komma förbi verifiering av cd-keys och dylikt. Men då det är en försvinnande liten mängd som spelar spelet på detta vis istället för att köpa det så är det ett rätt dåligt argument.

Men du kom ju inte med ett enda argument för varför det är bra att lan stöd inte finns. Det du argumenterade för var att det är bra att Battle.Net finns och det har jag ju knappast klagat på. Tvärt om, Battle.Net funkar ruggigt bra de gånger jag använt det.

Sen är det inte alltid fråga om att ha internet utan hastigheten på det, eller tillgången till nätverk kopplat till det osv. Hur som helst så är det _dåligt_ för köparna att saker tas bort. Inte bra. Sen om effekten av det är särskilt stor är en annan sak, effekten av denna ändring t.ex. är förmodligen minimal för de allra flesta. Men det finns fortfarande INGET "bra" med den.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det sparar tid för blizzard, tid de kan lägga på att utveckla saker som faktsikt kommer användas istället.

Låt communityn skapa en LAN crack ifall de så gärna vill ha det, men blizzard kan ju jobba med att få klart spelet istället.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Det sparar tid för blizzard, tid de kan lägga på att utveckla saker som faktsikt kommer användas istället.

Låt communityn skapa en LAN crack ifall de så gärna vill ha det, men blizzard kan ju jobba med att få klart spelet istället.

Skippa options menyn och låt communityn modifiera configer istället. Sparar tid åt Blizzard till att få klart spelet.

Men att slopa lan-delen beror med största sannolikhet på piraktopiering. Blizzard har antagligen sneglat på Steam och sett hur effektivt deras sätt att stoppa piratkopiering har varit. Tycker det är lite synd att de går så långt att de slopar LAN-delen men de lär vara illa tvungna.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av Wardancer:

Vad är nice med det? Är ju mindre värde för konsumenterna. Visst dom kanske stoppar ett handfull från att pirata och spela via hamachi men är ju inte direkt några större mängder folk som spelar så.

Känns som ett jävligt tråkigt design val för de som kör lite mini-lan hemma hos en kompis eller dylikt. Inte alltid man har tillgång till internet då.

Var främst det att du alltid är på battle.net och lirar, alltid har tillgång till dess funktioner samt statistik, friendslist et.c.
Och du säger ju själv att det inte är särkillt många som lirar vida hamachi et.c så varför då spendera tid på att inkludera det.

Och har inte din kompis internet så kanske man skulle hålla minilanet hos någon som har det.

Hur gör ni med era Steam spel?

Försöker undvika STEAM 8)

Bakåtsträvare...

Skrivet av Tpiom:

"Det finns en handfull företag som är kända för sin kvalité, det vill säga att det mesta som lämnar deras studios är välputsat och får mycket stöd även efter det har flyttat hemifrån"

Mycket spännande. Nämn några till? De flesta släpper två eller kanske tre patchar sedan är spelet historia.

Valve är väl ett ganska bra exempel, även om dom går efter "valve time" så fortsätter dom i varje fall att stödja och patcha sina spel. Det var väl förövrigt inte längesen Blizzard släppte en patch till D2? Eller den kanske inte är ute än, hur som helst så visar det ju ganska mycket på att dom fortfarande bryr sig.

Inaktiv
Skrivet av Jkkb:

Det lär inte ta lika lång tid för de två andra delarna då själva spelet redan är "färdigt" (i den mån blizzard blir färdiga med sinna spel då de ständigt uppdaterara dem).

Får hoppas att de kan släppa expansionerna hyfsat snabbt efter SC2 releasen. Beror förstås lite på hur de tänkt sig, om de ska lägga in mer multiplayer godis för alla sidor samtidigt (nya enheter etc).

Skrivet av WildThing:

Å andra sidan får du 3 väldigt stora kampanjer istället för 3 små

Ser fram emot det, kan bli riktigt grym story och fina filmer. Kommer förstås kunna se hur bra human kampanjen är i SC2 releasen.

Medlem

Allt lät bra, förutom 15-45 min missions, det lät lite kort tycker jag, men samtidigt förklarade dom varför.

Hoppas bara det inte blir FÖR mycket minispel av det och inget ordentligt RTS kvar.

Medlem

GIEF! Längar så fruktansvärt

Medlem

Herregud. Köp spelet om ni ska spela det förfan. Bra kvalité som Blizzard står för måste stödjas så vi inte bara får en massa EA skit spel hela tiden.

Sluta gnälla om LAN stöd. Det går ju fortfarande att spela på battle.net om man sitter på LAN. Vem har inte internet numera? Snacka om stenålder..

Medlem

Har ni läst att de INTE SKA HA LAN stöd i Starcraft 2? jag fick fan tuppjuck när jag läste det :S helt sjukt...

http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopers...

Inaktiv

Känns ändå lite som att det övergått i overdoing... när man ser Battle Reports...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Har ni läst att de INTE SKA HA LAN stöd i Starcraft 2? jag fick fan tuppjuck när jag läste det :S helt sjukt...

http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopers...

:O, Jag protesterar..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

12
Skriv svar