Det finns en handfull företag som är kända för sin kvalité, det vill säga att det mesta som lämnar deras studios är välputsat och får mycket stöd även efter det har flyttat hemifrån. #Blizzard är ett av de företaget och därför har det tagit sin goda tid att få klart #Starctraft 2.

Spelet har funnits spelbart på mässor i snart två år och ändå är det inte helt spikat att det släpps i år. Många väntar dessutom på att få hjälpa till med buggjakten i ett öppet betatest men än så länge är inga datum officiella. När Shacknews åkte till Blizzards högkvarter var det för att reda ut dessa saker men fastän inget konkret nytt läckte ut så får vi genom en intervju med chefsdesignerns Dustin Browder en inblick i det tidskrävande arbetet.

Det är lätt den mest utmanande uvecklingsmiljön jag någonsin har arbetat i. Det är riktigt spännande. Vi är fokuserade på kvalité, och det betyder inte - som jag trodde när jag ville jobba på Blizzard - att vi utvecklar ett spel och sedan finputsar det. Nej, vi finputsar det. Det är det vi gör

Vidare beskriver hur något så enkelt som att välja enheter kan vara avgörande för hur ett spel känns och det är ett väldigt bra exempel på vilken nivå de ligger på.