Recension – Marvel's Spider-Man

Avstängd

Har laddat ner det nu så nu är det bara att vänta tills 00 natten till fredag!

Fan detta känns som när man var liten och väntade på julafton.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=gSedujXRikc

Varför tog man inte upp detta någonstans i recensionen?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Japp, köpte en PS4 Pro till jul och kan lugnt säga att det var värt köpet. Precis spelat igenom God of War, och nästan färdig med Uncharted 4. Har fortfarande Horizon Zero Dawn och Uncharted Lost Legacy i mitt bibliotek, och nu med Spider-Man så är det ju riktigt fint att vara PS4-ägare

Avstängd

Det positiva med att göra till bara en konsol är ju att det bara är optimerat till en konsol. Man slipper även PC-spelarnas tjat om låg fps osv med. Jag personligen skiter fullständigt i fps så länge det är ett bra spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av magma:

https://www.youtube.com/watch?v=gSedujXRikc

Varför tog man inte upp detta någonstans i recensionen?

För att som Yong nämner i sin Recension, är det så minimalt och knappt märkbart, då spelet till och med ser bättre och skarpare ut på vissa områden som såg sämre ut i Trailern. Så det bör knappt kallas Downgrade och istället för en artistisk justering. På en teknisk punkt kvalificerar sig spelet bättre i slutversionen.

Inte en WatchDogs grej med andra ord.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av breahl:

Det positiva med att göra till bara en konsol är ju att det bara är optimerat till en konsol. Man slipper även PC-spelarnas tjat om låg fps osv med. Jag personligen skiter fullständigt i fps så länge det är ett bra spel.

fast så är ju lätt att säga om du aldrig har vant dig vid hög fps och sedan tvingas nedgradera.

"jag skiter fullständigt i uppkopplingshastighet så länge internet funkar"

går ju att applicera på allt möjligt.

Avstängd
Skrivet av quadratis:

fast så är ju lätt att säga om du aldrig har vant dig vid hög fps och sedan tvingas nedgradera.

"jag skiter fullständigt i uppkopplingshastighet så länge internet funkar"

går ju att applicera på allt möjligt.

Det är ju inte alls samma sak överhuvudtaget. Jag har spelat jätte bra spel på PC genom åren som Baldurs Gate, CS, World of warcraft osv, det är tre st exempel på bra spel. Men om sanningen ska fram så uppskattar jag spelen som bara är gjorda till PS4 för dom blir otroligt bra.

Red dead kommer väl till xbox med, men det är ett spel som bara är gjort till konsol också. Måhända att man släpper en PC version efter men då kommer säkert samma tjat om fps att komma upp. Jag förstår spelutvecklarna att dom bara vill släppa till konsoler, ni PC-spelare är så gnälliga.


signatur

PS5 och inget annat.

jbx
Medlem

@SunShine: Gaming With MaryJane--- Love it!

Bokade spelet idag faktiskt på cdon, skulle få med 3 månaders psn utan kostnad. Smarrigt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är ju inte alls samma sak överhuvudtaget. Jag har spelat jätte bra spel på PC genom åren som Baldurs Gate, CS, World of warcraft osv, det är tre st exempel på bra spel. Men om sanningen ska fram så uppskattar jag spelen som bara är gjorda till PS4 för dom blir otroligt bra.

Red dead kommer väl till xbox med, men det är ett spel som bara är gjort till konsol också. Måhända att man släpper en PC version efter men då kommer säkert samma tjat om fps att komma upp. Jag förstår spelutvecklarna att dom bara vill släppa till konsoler, ni PC-spelare är så gnälliga.

det är inte samma sak nej, men en fungerande analogi.

jag argumenterar inte, jag ger dig en förklaring till VARFÖR folk gnäller. har man vant sig vid att bilduppdateringen rullar på i 100+ fps och har suttit med det i flera år, så känns det på riktigt som att något inte står rätt till när man tvingas sätta sig med ett spel i 30 fps. dessutom går ju utvecklingen onekligen mot högre fps även på konsolerna (både ps4 pro och xbox one x använder 60 fps som säljargument), så om några år är jag säker på att tom du kommer "gnälla" om ett nytt spel masar sig fram i 20-30 fps, även om du inte tror på det nu.

Medlem
Skrivet av Struggle:

För att som Yong nämner i sin Recension, är det så minimalt och knappt märkbart, då spelet till och med ser bättre och skarpare ut på vissa områden som såg sämre ut i Trailern. Så det bör knappt kallas Downgrade och istället för en artistisk justering. På en teknisk punkt kvalificerar sig spelet bättre i slutversionen.

Inte en WatchDogs grej med andra ord.

Precis


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@jbx: Nice! Jag måste tyvärr vänta lite med det här spelet då jag har en backlog på ps4an för tillfället haha. Men det kommer spelas inom den närmsta tiden iaf. Hoppas du får kul och najs med lite gratis ps plus


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Tycker striderna var svåra, i alla fall den första "stora". Men spelade det i natt trött, så kan ha varit därför med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ja jag kände mig ju inte alltför smidig än så länge men det verkar lovande det jag testat


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd

Vissa fiender tål ju vad som helst även fast jag kör på easy. Det är liksom vanliga människor och spidey har väl superstyrka? Går liksom inte ihop.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Skulle säga att spelet är precis som ett PS2 eller PS3 openworld spel... det kanske kan anses som något negativt men det tycker jag inte. Det viktigaste med openworld är hur man tar sig runt och om det är något som Spiderman gör bra så är det just det. I jämförelse med t.ex. Infamous så är det här spelet redan ifrån början roligare att flyga runt i. Visst, det är precis som alla spel, gå till ett torn/stolpe, få fram en del av kartan, gör lite side missions, vidare till nästa stolpe. Men det är iaf roligt att glida runt och slåss.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vissa fiender tål ju vad som helst även fast jag kör på easy. Det är liksom vanliga människor och spidey har väl superstyrka? Går liksom inte ihop.

Fast med den logiken så skulle spindelmannen döda varenda person med ett slag som inte har superkrafter, inte skada, döda. Snubben kan slänga runt med 2 ton tunga bilar utan problem.

Avstängd
Skrivet av Esri:

Fast med den logiken så skulle spindelmannen döda varenda person med ett slag som inte har superkrafter, inte skada, döda. Snubben kan slänga runt med 2 ton tunga bilar utan problem.

Jag som spelade fel bara från början! Nu går det betydligt bättre.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

sätter ni någonsin en femma som betyg? Tror jag aldrig sett Börja använd decimaler eller kör på en skala 1-10 Va inte unika i detta, en fyra låter ju dåligt nästan :S

Redaktör
Skrivet av epson55:

sätter ni någonsin en femma som betyg? Tror jag aldrig sett Börja använd decimaler eller kör på en skala 1-10 Va inte unika i detta, en fyra låter ju dåligt nästan :S

Femmorna sparar vi till spel som är genuit jäkla bra. Viktigt att det inte går inflation i betygen. Men jo, vi sätter femmor ibland, t.ex. God of War och Divinity: Original Sin 2. Men jag ser nu att det varit få femmor i år så här långt.

Vi kör 1-5-skalan för att varje steg ska vara tydligt och faktiskt betyda något. Det tappar man ofta med fler steg, även om halvbetyg hade passat bra ibland. Men 1-10-skalan brukar i praktiken aldrig vara tio faktiska steg, snarare har den fem steg för "Skit", två för "Halvbra" och tre för "Köp!"


signatur
Medlem

Tre år senare så spelade jag det äntligen.
Jag som är så fascinerad av New York bara älskar miljöerna. Ett av mina favoritspel just nu. Enda invändningen är att det känns lite övermatat, för många bossar.

12
Skriv svar