Resident Evil 2-gameplay med fullständigt vidriga lickers (sov gott)
Såg c:a 1.5 minuter av den.
Såg två monster som tydligen var helt ofarliga, ena brydde sig inte alls och den andra slutade bry sig när hon gick ut genom en dörr.
Har jag missuppfattat något?
Lickers är blinda och reagerar bara på ljud.
Är det bara jag som saknar låsta kameravinklar? Det var ju det som gjorde Resident Evil mer skrämmande. Annars var väl grafiken inget dom behöver skämmas för.
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Stör mig oerhört på såna här gameplay-videor där den som styr karaktären bara spelar konstigt. Först är han/hon duktig på att smyga förbi lickers. Sen ska man av någon aning in i bårrummet och lysa filmiskt med ficklampan på några lappar på väggen innan man utan vidare motivering börjar leta efter lik. Då tänkte jag att "Aha! Det kanske är något på någon kropp vi söker efter". Så det låter ju som en rimlig förklaring till att man gick in i den här återvändsgränden till rum och börjar leta efter döingar.
Men det förklarar inte att dom "får panik" så snart liket vaknar till liv och siktar lika dåligt som en 3-åring kastar en tennisboll. Jag satt med hörlurar och tänkte bara "varför vänder dom sig inte till vänster, det låter ju jättemycket därifrån?" varpå det blir mycket riktigt kommer en attack därifrån.
Och istället för att stanna och faktiskt avsluta de enda två fienderna i det rummet, där man bevisligen hade en anledning till att vara (varför börjar man annars leta efter lik i en värld där de döda lever?), går man tillbaka till licker-rummet och skjuter upp hela stället istället för att smyga som senast?!?!.
Nä, sjukt irriterande video för min del.