Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox

Dagens tragiska nyhet.

Min fina arabhäst Charlotte dog igår. Vi hade tagit oss igenom många äventyr tillsammans, allt från eldstrider, bankrån och överfall av vilda djur. Vi hade ridit oändliga sträckor i berg och dalar, över prärien, genom träsk och storstad på äventyr. Hon älskade morötter och var livrädd för ormar.
Hennes snabbhet och lojalitet har räddat mig otaliga gånger. Men nu är det slut. En brutal tågolycka ändade hennes liv alltför tidigt.

Vila i frid min vän.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Dagens tragiska nyhet.

Min fina arabhäst Charlotte dog igår. Vi hade tagit oss igenom många äventyr tillsammans, allt från eldstrider, bankrån och överfall av vilda djur. Vi hade ridit oändliga sträckor i berg och dalar, över prärien, genom träsk och storstad på äventyr. Hon älskade morötter och var livrädd för ormar.
Hennes snabbhet och lojalitet har räddat mig otaliga gånger. Men nu är det slut. En brutal tågolycka ändade hennes liv alltför tidigt.

Vila i frid min vän.

RIP

Men måste bara fråga, hur fan lyckades du bli överkörd av ett tåg?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Mortaigne: Brutal tågolycka? Ajaj.

Ja, hästarna kan verkligen åka på smällar ibland...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

RIP

Men måste bara fråga, hur fan lyckades du bli överkörd av ett tåg?

Se @Nemo s post... Ungefär så. Hade hoppat av hästen för att flå en 3-stjärnig boar som jag stötte på medans jag red och klippte med ett fint headshot i gallop. Var nöjd... Hästkraken tyckte att rälsen var en bra plats att stå på, hon försökte springa undan men ett staket blockade hennes väg.

Skrivet av Nemo:

@Mortaigne: Brutal tågolycka? Ajaj.

Ja, hästarna kan verkligen åka på smällar ibland...

https://www.youtube.com/watch?v=l-H5rBK2U4U

Nu fick jag lite PTSD.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu fick jag lite PTSD.

Oj, visste inte att klippet stämde så pass bra. Sorry!

Vet att det kan kännas när man förlorar hästen. Den blir ju ens trogna följeslagare genom spelet och gång på gång är det hästen som räddar livhanken på spelaren när denne tvingas fly från banditer och prisjägare.

Det sista man vill se är egna hästen bli manglad av ett tåg...

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Ja, det är ett dataspel och pixelhäst...men fan man lever sig ju in i världen . Vart lite rörd när jag plockade bort min sadel från liket och traskade iväg.

Nu har jag köpt en ny pålle. En Missouri Fox trot som ser redigt ilsk ut, han blir nog bra.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: det låter perfekt!

Själv så har jag en svart arab som jag köpte i St Denis. Ganska uthållig häst med rätt stabilt psyke, och snabb som tusan. Jag döpte honom till Aladdin.

Det finns en challenge där man ska rida från Strawberry till St Denis på max nio minuter. Aladdin fixade det utan problem. Men för säkerhets skull gav jag honom en Horse stimulant vid starten i Strawberry och sedan en till på vägen. Hästen är uthållig som sagt men det är rätt brutal sträcka även för en snabb arab så lite extra grejer kan behövas.

Tur att det finns lite mirakelkurer man kan ta till i spelet ibland, även för hästen.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Aha, challenges ska jag ta tag i efter storyn lite mer. Har bara gjort några steg i varje. Det är kul med sådant som ger lite anledning att fortsätta spela.

De olika potions man kan ge sin häst är skitbra. Hade varit bra med en som gav +1 i Awareness dock, så att de ser ett stort jäkla tåg i tid...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Munspelet finns hos en grisfarmare man besöker i uppdraget där man ska leta upp gunslingers och fota dom. 😀

Jag har nu hittat munspelet och Sadie var nöjd.

Det underliga var dock att en ny karl hade blivit grisfarmare. Jag tog honom med byxorna nere ( ähum lite konstiga bilder i huvudet av det avslöjandet).
Så här var det, jag fick se att karln var på dass. Han blev arg och hotade mig " ge dig iväg annars skjuter jag " ungefär. Jag sköt honom, han trillade ut ur dasset ( byxorna hann han få på sig när han dog. ?). Jag kollade in på dasset och där låg faktiskt en Cattelman revolver kvar. Så se ALLTID till att ha vapen med dig vad du än gör.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Se @Nemo s post... Ungefär så. Hade hoppat av hästen för att flå en 3-stjärnig boar som jag stötte på medans jag red och klippte med ett fint headshot i gallop. Var nöjd... Hästkraken tyckte att rälsen var en bra plats att stå på, hon försökte springa undan men ett staket blockade hennes väg.

Nu fick jag lite PTSD.

Herregud! Jag lider med dig. Nu får vi tänka att hon har kommit till "my little pony himlen", där hästar har vingar.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Oj, visste inte att klippet stämde så pass bra. Sorry!

Vet att det kan kännas när man förlorar hästen. Den blir ju ens trogna följeslagare genom spelet och gång på gång är det hästen som räddar livhanken på spelaren när denne tvingas fly från banditer och prisjägare.

Det sista man vill se är egna hästen bli manglad av ett tåg...

Detta jag kommer att beskriva är helt sant!! Synd att jag inte har filmbevis. Låter ganska otroligt med tanke på hästen.

Jag och Uncle hade snott 20 kor i ett mini uppdrag. Vi vallade dem skickligt mot ett par "boskapshälare". Vi närmade oss sakta järnvägen och jag hörde tåget på håll. HUR FAN FÅR MAN STOPP PÅ 20 DUMMA KOR, tänkte jag. Ni fattar vad som hände mycket hamburgare. Uppdraget stannade upp, som de ju gör när något går fel. Jag startade om det och denna gång kom inget tåg, helt lugnt alltså.
Helt otrolig händelse och bara under några sekunder blev det alltså kaos. 😲

Medlem

@Över45: haha, sjukt kul!!

Tågförarna är stenhårda. "Stanna på grund av ett gäng kossor på rälsen? Glöm det! Fyll på mera kol, vi ska fram!"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Herregud! Jag lider med dig. Nu får vi tänka att hon har kommit till "my little pony himlen", där hästar har vingar.

Hahaha, indeed.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag har nu hittat munspelet och Sadie var nöjd.

Det underliga var dock att en ny karl hade blivit grisfarmare. Jag tog honom med byxorna nere ( ähum lite konstiga bilder i huvudet av det avslöjandet).
Så här var det, jag fick se att karln var på dass. Han blev arg och hotade mig " ge dig iväg annars skjuter jag " ungefär. Jag sköt honom, han trillade ut ur dasset ( byxorna hann han få på sig när han dog. ?). Jag kollade in på dasset och där låg faktiskt en Cattelman revolver kvar. Så se ALLTID till att ha vapen med dig vad du än gör.

Älskar hur det här spelet hela tiden producerar stories. 😀

En sak jag dock hade önskat i spelet är mindre vapen, tycker det tar bort lite känsla att man har hela vapenarsenalen med sig på hästen jämt.

Medlem
bara en full samling cigarettkort behövs

tänkte just det att vilket jävla bläddrande bland grejer och vapen det blir, att ha alla jävla cigarettkort liggandes lösa också hjälper inte öht.

som tur var lönar det sig och behövs bara lämnas in EN full samling för att få den grej man behöver för trinket/talisman vad jag vet.

stör mig att jag sålde pennan från början av spelet som jag instinktivt Visste att man skulle behöva sen, och alla ciggkort vid något skede då jag tänkte att spelet har väl koll. yeah right


signatur

//monster

Medlem

har för övrigt hittat allt till alla i campet tror jag, alla har en varsin request. utom pennjäveln jag sålde

crafting är helt klart värt det all in. craftar max och käkar som fan, har allt, fett kul

challenges dock ej. dom ger inte spec mkt alls. man får kvickt max i det mesta när man spelar löst, och det är rätt skumma grejer mot slutet som bara blir jobbigt att göra, om man inte vill ha det extra att göra förstås men ingen nämnvärd belöning Alls för challenges.

maximal utforskning av hela kartan är bästa tipset man kan ge ist


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox

@monsterbenke: Det jag sett med challenges är väl att det låser upp accessories hos trappern och en legendary hunt som är låst bakom Master Hunter Challenge. Annars är det nog mest förströelse.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Älskar hur det här spelet hela tiden producerar stories. 😀

En sak jag dock hade önskat i spelet är mindre vapen, tycker det tar bort lite känsla att man har hela vapenarsenalen med sig på hästen jämt.

Ja håller med. Man borde ha möjlighet att ta med några vapen från lägret och om man behöver andra får man stjäla eller bara ha kniven och lassot när ammunitionen tar slut.

Egentligen borde man ju köra en sådan där enhästkärra om man tänker på allt hästen och Arthur bär. Full ammo, alla vapen, mat och medicin. Sedan kan man kanske få med den där kulsprutan också. @Mortaigne (för jakt)😉

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja håller med. Man borde ha möjlighet att ta med några vapen från lägret och om man behöver andra får man stjäla eller bara ha kniven och lassot när ammunitionen tar slut.

Egentligen borde man ju köra en sådan där enhästkärra om man tänker på allt hästen och Arthur bär. Full ammo, alla vapen, mat och medicin. Sedan kan man kanske få med den där kulsprutan också. @Mortaigne (för jakt)😉

Ah,ja. "Älgstudsaren"


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

man får kvickt max i det mesta när man spelar löst, och det är rätt skumma grejer mot slutet som bara blir jobbigt att göra, om man inte vill ha det extra att göra förstås men ingen nämnvärd belöning Alls för challenges.

Det är sant, challenges ger inte särskilt mycket.

De är nog mest till för completionists. För spelare som vill att det ska stå 100% Completion när de är klara.

Medlem
Skrivet av Över45:

Egentligen borde man ju köra en sådan där enhästkärra om man tänker på allt hästen och Arthur bär. Full ammo, alla vapen, mat och medicin

Jag blir alltid imponerad av hur många glasflaskor Arthur lyckas bära med sig, särskilt när ingen av dem verkar gå sönder oavsett hur många volter och kullerbyttor Arthur gör!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag blir alltid imponerad av hur många glasflaskor Arthur lyckas bära med sig, särskilt när ingen av dem verkar gå sönder oavsett hur många volter och kullerbyttor Arthur gör!

Hehe, ja inventory-system är sällan realistiska. När man rantar runt med Legend of the East-satcheln så bär man ju runt på hundratals grejer.

Ett hardcore-mode med realistisk carrying capacity hade varit...intressant.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe, ja inventory-system är sällan realistiska. När man rantar runt med Legend of the East-satcheln så bär man ju runt på hundratals grejer.

Ett hardcore-mode med realistisk carrying capacity hade varit...intressant.

Jag har inte orkat jaga nog mycket för den satcheln. Det är ju många smådjur som ska tas med tre stjärnor. Även när jag jagat med båge och pilar för smådjur har jag strulat till det. Haha jag gillar stora djur mycket päls och kött.
Jag tror att den satcheln nog är tillverkad som Jultomtens säck.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag har inte orkat jaga nog mycket för den satcheln. Det är ju många smådjur som ska tas med tre stjärnor. Även när jag jagat med båge och pilar för smådjur har jag strulat till det. Haha jag gillar stora djur mycket päls och kött.
Jag tror att den satcheln nog är tillverkad som Jultomtens säck.

Haha, "Dä sa va möe kött o päls!"


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha, "Dä sa va möe kött o päls!"

Japp!! Vafför jager en anners? 😝

Medlem

Kom på mej själv ikväll att välja hagelbössan bara för att den skjuter bort huvudet så bra på folk, och fem minuter senare rida in till en hästhandlare enbart för att göra flätor på hästen.. Det här spelet lockar fram olika sidor hos en. 😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leffe76:

Kom på mej själv ikväll att välja hagelbössan bara för att den skjuter bort huvudet så bra på folk, och fem minuter senare rida in till en hästhandlare enbart för att göra flätor på hästen.. Det här spelet lockar fram olika sidor hos en. 😀

Haha så sant!


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

Detta är nog det roligaste jag har sett! Arthur Morgan i RDO

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja håller med. Man borde ha möjlighet att ta med några vapen från lägret och om man behöver andra får man stjäla eller bara ha kniven och lassot när ammunitionen tar slut.

Egentligen borde man ju köra en sådan där enhästkärra om man tänker på allt hästen och Arthur bär. Full ammo, alla vapen, mat och medicin. Sedan kan man kanske få med den där kulsprutan också. @Mortaigne (för jakt)😉

Om inte annat så vore det skönt att slippa bläddra igenom hela arsenalen varje gång man skall förbereda sig för lite batalj. Vore smutt om man kunde ha default/favoritvapen (inkl. ammo).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

Detta är nog det roligaste jag har sett! Arthur Morgan i RDO

https://youtu.be/u1ydGURUAn0

Haha så jäkla bra!


signatur

Jump in.

Skriv svar