Här är lanserings-trailern för Red Dead Redemption 2

Gnällkuk
Skrivet av Nemo:

Va, klarar du verkligen inte av att spela på olika enheter?

Själv har jag en PC med 1070-kort samt en 27" G-sync-monitor på 144 Hz. Skön känsla att spela på den!

Jag har även en PS4 Pro samt en 50-tummare. Skön känsla att spela även på den! Och inga ögon som blöder.

30 Hz på 50-tummaren är inga problem. Visst märker jag skillnaden men det är ingen big deal, det funkar riktigt bra ändå. Som uberpwnage2.0 skrev, det gör inte så mycket när man sitter en bit ifrån.

Det är väl en smaksak antar jag, har samma setup ungefär på datorn som dig med ett lite vassare grafikkort. Fantastiskt på datorn, men 30fps och konsol fungerar helt enkelt inte för mig längre. Spelade en hel del på PS4an i början men gav sedan upp när det inte var en torka på spel jag gillade. Eller, jag hade Driveclub som jag tyckte var riktigt kul... men det gick liksom inte att spela i 30fps. Det förtar så otroligt mycket i ett snabbt bilspel, samma med allt annat. 4K 55" TV som köptes in mest för TV-spel står nu mest och samlar damm.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Tagit semester på Fredagen. Laddar med allt tänkbart på torsdagkvällen med allt som behövs för att slippa lämna lägenheten på tre dagar. Avstängd telefon och ingenting annat än rent gibbande! Inte haft en sån här release sedan Skyrim för sju år sedan. Whoop!

Lyckans ost. Jag börjar en ny tjänst på måndag, så den förmånen har jag inte.

Medlem

@Dreijer: Ah.. men ett nytt arbete kan ju vara fantastiskt! Ser du fram emot nya kneget eller är det en dubbel-down minusaffär?

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Vi sitter i samma båt! Gjorde precis som du iom releasen av Skyrim. Hemmagjord hamburgare, snacks och dryck... Mums!
Det enda som saknas nu, för en oförglömlig spelhelg, är en bra 4k-monitor...

Ah.. Helt rätt! Det är extra ambitiöst att laga egen kost. Jag litar inte alls tillräckligt på min egen kokekonst för att avvara dyrbara speltimmar på gastronomiska äventyr! Hade gärna haft en 4-k skärm med:)

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Herregud så härligt det låter. Avundsjuk!

Gött att ha någonting att se fram emot så. Dom här gaming-högtiderna känns mer och mer sällsynta ju äldre man blir. Blir fint. Är du förhandsbokad och laddad för Fre-sön gaming då?

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

@Dreijer: Ah.. men ett nytt arbete kan ju vara fantastiskt! Ser du fram emot nya kneget eller är det en dubbel-down minusaffär?

Det är en bättre position, på ett större företag, med mycket bättre befordrans-möjligheter och förmåner. I en mycket större stad. Jag tror jag kan leva med att inte få spela RDR2 hela fredagen, hehe.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är en bättre position, på ett större företag, med mycket bättre befordrans-möjligheter och förmåner. I en mycket större stad. Jag tror jag kan leva med att inte få spela RDR2 hela fredagen, hehe.

Låter som en väldigt klok prioritering!
Grattis till ett schysst kneg!

12
Skriv svar