Recension – Spyro Reignited Trilogy

Robot
Recension – Spyro Reignited Trilogy

1998, 1999 och 2000 var det drakens år. 2018 är det drakens år igen, igen och igen.

#activision, #insomniac-games, #spyro-reignited-trilogy, #toys-for-bob


Medlem

Bra recension!

Värt att nämna är att alla talar svenska om man vill det, perfekt för kidsen. Själv har jag hur kul som helst, är väldigt nostalgiskt för mig. 😎


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Hoppas tomten kommer med det här spelet precis som han gjorde på 90-talet

Du glömde att nämna hur fantastiskt soundtracket är Fredde. Komponerat av trummisen från The Police, musiken passade trilogin perfekt och nostalgivibbarna går i overload när jag tänker på den


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Får nog bli något till julhandeln.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av ivanhoe68:

Bra recension!

Värt att nämna är att alla talar svenska om man vill det, perfekt för kidsen. Själv har jag hur kul som helst, är väldigt nostalgiskt för mig. 😎

Tack! Och mycket bra poäng. Om godtyckliga subbar är ett minus för mig är svenska röster garanterat ett stort plus för kids.

Skrivet av Javas:

Hoppas tomten kommer med det här spelet precis som han gjorde på 90-talet

Du glömde att nämna hur fantastiskt soundtracket är Fredde. Komponerat av trummisen från The Police, musiken passade trilogin perfekt och nostalgivibbarna går i overload när jag tänker på den

Åh, så sant. Det finns väldigt mycket att tycka om med de här spelen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nu behövs bara en Croc 1 och 2 remaster


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fy fan, den videon!

Kändes lite som PTSD från när man var liten, jag hade alltid tendensen att spänna hela kroppen inklusive käken när jag gjorde flygbanorna (mest troligt för att flyga snabbare!?!?)

Kan säga att det samma gjordes i videon mot slutet, känns som att jag just kört ett träningspass XD

Medlem
Skrivet av Seraium:

Nu behövs bara en Croc 1 och 2 remaster

Jag ringer och bokar ett möte åt dig med Sony! MAKE THIS HAPPEN


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har varit nyheter om detta tidigare men kanske har man missat det, verkar inte som alla delar är på skivan, bara det första spelet ser ut att vara på skivan resten måste man ladda ner. Så vad
är det då för poäng med att köpa spelet i butik, spelet är ju inte kompett, ser bara en anledning och den är om man får tag på det billigare i butik.

https://www.altchar.com/games-news/581103/spyro-reignited-tri...

"Players with physical copies of Spyro Reignited Trilogy only got the first Spyro the Dragon game on disc, while the other two - Spyro 2: Ripto's Rage and Spyro: Year of the Dragon need a 19GB download on PS4 and up to 42GB on Xbox One.
With Spyro Reignited Trilogy releasing today - 13 November, many players have already received their physical copies of the game but have been left frustrated as the discs only contain the original Spyro the Dragon game. The other two games that are included in Spyro remaster are Spyro 2: Ripto's Rage and Spyro: Year of the Dragon but players will have to download these games, as none of them are included on the disc."

Medlem

Det kommer nog bli ett köp längre fram när jag spelat klart mera i backloggen ( och RDR2 ) !

"Det var Crash, Croc, Klonoa, och det var Spyro"
Hädelse att glömma Gex!


signatur

Nämen!

Ambassadör
Xbox

Kul att det kom till Xbox också! Har ingen relation till Spyro men det ser trevligt ut. De kunde dock fläskat på med lite HDR kan man tycka.


signatur

Jump in.

Medlem

Har inget intresse för att starta upp maskineriet och spela RDR2 men Spyro däremot!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har varit nyheter om detta tidigare men kanske har man missat det, verkar inte som alla delar är på skivan, bara det första spelet ser ut att vara på skivan resten måste man ladda ner. Så vad
är det då för poäng med att köpa spelet i butik, spelet är ju inte kompett, ser bara en anledning och den är om man får tag på det billigare i butik.

https://www.altchar.com/games-news/581103/spyro-reignited-tri...

"Players with physical copies of Spyro Reignited Trilogy only got the first Spyro the Dragon game on disc, while the other two - Spyro 2: Ripto's Rage and Spyro: Year of the Dragon need a 19GB download on PS4 and up to 42GB on Xbox One.
With Spyro Reignited Trilogy releasing today - 13 November, many players have already received their physical copies of the game but have been left frustrated as the discs only contain the original Spyro the Dragon game. The other two games that are included in Spyro remaster are Spyro 2: Ripto's Rage and Spyro: Year of the Dragon but players will have to download these games, as none of them are included on the disc."

Köpte spelet i butik för 349:- på Media Markt. Första spelet ligger på skivan och resterande måste man ladda hem. Tog ett tag. Har dock inte börjat lira spelen ännu då jag håller på med Hitman 2 och AC Odyssey.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Tråddemonen
Testpilot

Köpte spelet idag och spelade igenom första spelet till 100%. Det är precis lika bra som när man spelade det på PS1 fast med snyggare grafik, ett mycket bra spel som framhäver en massa nostalgi känslor och bevarar 3D platform genren när den var som bäst.

Redaktör
Ponny

@PcGamer: Recenserade det enbart digitalt och som jag skrev i recensionen är det 67 GB tungt på PS4:an. Det är rätt vansinnigt när man jämför det med stortitlar som God of War t.ex., hälften så stort.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@Struggle: Förlåt! ^^ Många aspirerande Mario-rivaler var det som välde fram ett tag.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Allexz:

Fy fan, den videon!

Kändes lite som PTSD från när man var liten, jag hade alltid tendensen att spänna hela kroppen inklusive käken när jag gjorde flygbanorna (mest troligt för att flyga snabbare!?!?)

Kan säga att det samma gjordes i videon mot slutet, känns som att jag just kört ett träningspass XD

I hear ya! Många gånger om. Känslan när man har en enda båge kvar att flyga igenom och måste dyka ner mot vattnet för att komma igenom, och man bara har tiondelar kvar, och ....... slår i vattnet.

Det krävs en stödgrupp för sådana banor.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är hopp- och flygfysik sig lik från originalspelen eller måste man kalibrera om sig? Original-spelen har i övrigt åldrats rätt väl tycker jag. Inte många 3D-spel från 90-talet som står sig idag rent grafiskt men för att vara PS1-titlar ser dom riktigt bra ut fortfarande.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Bra recension!

Värt att nämna är att alla talar svenska om man vill det, perfekt för kidsen. Själv har jag hur kul som helst, är väldigt nostalgiskt för mig. 😎

Tack för detta!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

1
Skriv svar