LucasArts spel nu på Steam

Releasehästryttare
LucasArts spel nu på Steam

Håller på och går igenom Steam listorna just nu och för er som vill spela igenom de gamla LucasArts spelen så finns de nu på Steam,
Monkey island,Indiana Jones® and the Infernal Machine™ STAR WARS™ Episode I Racer med flera.

Så följ https://store.steampowered.com/search/?developer=LucasArts och börja shoppa, de har rea på några av titlarna!

Medlem
Skrivet av Devan:

Håller på och går igenom Steam listorna just nu och för er som vill spela igenom de gamla LucasArts spelen så finns de nu på Steam,
Monkey island,Indiana Jones® and the Infernal Machine™ STAR WARS™ Episode I Racer med flera.

Så följ https://store.steampowered.com/search/?developer=LucasArts och börja shoppa, de har rea på några av titlarna!

Lite synd att The Phantom Menace alltid blir bortglömt. Det var nog mitt allra första riktiga spel till PC och trots den urdåliga dialogen, voice acting och allt annat så fastnade det lite i hjärtat. Hade gärna spelat igenom det idag igen bara för minnena


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

hmm the dig kanske man borde skaffa. spelade det en gång för hundra år sen. var väldigt kul.

Geeks Gaming

Mitt personliga tips är Indiana Jones and the fate of Atlantis!
Minns än idag citat som ”you spineless sausage!” med kärlek 😍

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Mitt personliga tips är Indiana Jones and the fate of Atlantis!
Minns än idag citat som ”you spineless sausage!” med kärlek 😍

Spelade faktiskt igenom det för första gången för någon månad sedan. Älskar de gamla LucasArts-spelen, men hade missat denna klassiker. Ett mycket bra spel.

För övrigt slog jag till på "Sam & Max" idag, vilket jag knappt spelat alls. Så där har jag ännu en klassiker att se fram mot att få spela igenom.

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Lite synd att The Phantom Menace alltid blir bortglömt. Det var nog mitt allra första riktiga spel till PC och trots den urdåliga dialogen, voice acting och allt annat så fastnade det lite i hjärtat. Hade gärna spelat igenom det idag igen bara för minnena

Håller med. Det var ganska dåligt men sjukt bra.
Har nog kvar min kartong som spelet kom i nånstans.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Håller med. Det var ganska dåligt men sjukt bra.
Har nog kvar min kartong som spelet kom i nånstans.

Hojta gärna till om du försöker få igång det, och hur du lyckas. Jag har försökt med W98 och W:XP i vmware utan framgång


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Redaktör
Ponny

Lista med nytillskotten, för bekvämlighetens skull. Blir nyfiken på Indiana Jones-titlarna.

  • Sam & Max Hit the Road

  • Escape from Monkey Island

  • Zak McKracken and the Alien Mindbenders

  • Star Wars Episode 1: Racer

  • Outlaws + A Handful of Missions

  • Afterlife

  • Indiana Jones and the Emperor's Tomb

  • Indiana Jones and the Infernal Machine


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@BurningMan: Har du testat med PCGamingwiki's instruktioner?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Är Indianen Jonas och den infernaliska maskinen bra? Bilderna gav mig vissa Tomb Raider-vibbar (smått kul med tanke på att Indy var en inspiration för Tomb Raider)

Medlem

Har inte dom funnits på Steam i typ tusen år?

1
Skriv svar