Id Software köpta av Bethesdas ägare

Medlem
Id Software köpta av Bethesdas ägare

Va fan!? Det är inte första april idag...

*edit*

Varför saknas källa föresten?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

.............................................................................................................


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bethesda är sämst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

NOO NOT BETHESDA

R.I.P id software


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Kommer jag vara tvungen att köpa Fallout3-skiten och en Xbox360 nu för att kunna spela Quakelive eller?½!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så länge id får jobba på som vanligt så ska det ju inte vara någon nackdel direkt. Även om Bethesda råkas vara bice så behöver ju inte id bli det.

Medlem

ja det här kom lite oväntat , man brukar ju höra lite skvaller innan . men inte den här gången.

hoppas de inte tänker lägga sig i id's affärer allt för mycket.

Medlem
Medlem

Det var en överraskning må jag säga!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

En make or break deal helt ärligt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bethesda är sämst.

Det är ju inte Bethesda som köpt ID utan Bethesdas ägare ZeniMax. Tror inte Bethesdas existens kommer har allt för stor inverkan på ID och deras kommande titlar.

Inaktiv

Kanske Id software kan skänka lite nätverkskod till bethesda. skandal att deras spel har varit utan coop

Medlem

Låter nice om jag ska vara ärlig, ID borde visa hur man kodar spel bättre så slipper dem blir så stört krävande.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bethesda är sämst.

Ge mig en anledning till varför det är så. Enligt mig har ligger de bakom några av de spelen jag har haft störst glädje av. (Oblivion och fallout)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bethesda är helt klart det bästa spelbolaget imo, så det är musik för mina öron


signatur
Medlem

Varför drar alla automatiskt slutsatsen att Bethesda skulle ha något att göra med Id nu? Bortsett från att de ägs av samma företag så tuffar de på som vanligt. Det är ju inte så att Bethesda ska skicka över 50 utvecklare till Id som ska arbeta på The Quake Scrolls I: Doom.

Så ptja, det känns mest som att det här var för att Id ska få pengar att utveckla spel för och att ZeniMax ska få pengar av Ids spel. Simple as that.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Nooo not Betatesta!

Medlem

Kul att nån räddade ID iaf.
Men folk kan ju inte låta bli att gnälla... än vad som händer...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

... ... ... ...

Bye ...

sai
Medlem

Handlar enligt uttalande ifrån The Register mest om att de ska få arbeta i ro utan kraftiga påstötningar ifrån diverse publicister.

http://www.theregister.co.uk/2009/06/24/id_software_sells_to_...

Medlem
Skrivet av q0rra:

Varför drar alla automatiskt slutsatsen att Bethesda skulle ha något att göra med Id nu?

Man behöver inte ha dragit den slutsatsen för att prata om varför B skulle vara ett dåligt företag... Jag kan läsa kommentarer som "jag gillar inte B sedan de..." eller "Jag har aldrig gillar ett spel de släppt så..." eller liknande utan att reagera, smaken är som baken, liksom. När man skriver:

NeeeEEEeeej, fy fan för B.

Då nästan ber man om att bli ifrågasatt, folk som hatar EA, MS, PS3 eller Xbox vet oftast inte vad de snackar om imo - ren fanboisim.

Skrivet av Exim:

... ... ... ...

Bye ...

Don't let the door hit you in the ass on the way out.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av q0rra:

Varför drar alla automatiskt slutsatsen att Bethesda skulle ha något att göra med Id nu?

Man behöver inte ha dragit den slutsatsen för att prata om varför B skulle vara ett dåligt företag... Jag kan läsa kommentarer som "jag gillar inte B sedan de..." eller "Jag har aldrig gillar ett spel de släppt så..." eller liknande utan att reagera, smaken är som baken, liksom. När man skriver:

NeeeEEEeeej, fy fan för B.

Då nästan ber man om att bli ifrågasatt, folk som hatar EA, MS, PS3 eller Xbox vet oftast inte vad de snackar om imo - ren fanboisim.

Skrivet av Exim:

... ... ... ...

Bye ...

Don't let the door hit you in the ass on the way out.

Jadu... allmänt gnäll o klagande till ingen nytta är så... :evil:

Men kommer folk med lite KONSTRUKTIV KRITIK så kan även det otrevliga faktiskt vara trevligt.

Medlem

Bla... Bla... Bla... Vi har hört det förr, i grunden finns det någon som vill tjäna pengar och ta över marknaden; det är upp till bevis som gäller...

Medlem

id:s mp och bethesdas sp kanske blir en bra mix?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

w00t ID har ju alltid varit independent wth ska alla spelföretag vara ägda av nån annan

Medlem

Det finns alltid människor som hela tiden uttrycker förvåning över marknadsekonomins och kapitalismens grundstenar. Som t ex uppköp och konsolidering. Det har alltid sett ut så här. Företag kommer och går, de köps upp eller dör ut av sig själva. Jag tycker det här är ett bevis för att spelbranschen är välmående och sund.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Jag slår vad om att dom nya ägarna BARA VILL TJÄNA PENGAR!

QRT
Medlem

WTF?! Bethesda har redan förstört en av mina få favoritspel. Nu ska dom ha ihjäl ännu mer?!

/wrist

123
Skriv svar