I Obsidians The Outer Worlds kan dina följeslagare överge dig

Robot
I Obsidians The Outer Worlds kan dina följeslagare överge dig

Och du kan ha ihjäl tunga profiler i spelet.

#obsidian-entertainment, #the-outer-worlds


Medlem

Najs! Sånt är kul. Hade en Npc i Fallout 2 som lämnade mig för att jag var en "child-killer" sen fanns det en rå jäkel som följde med mig oavsett vad. Ser fram emot detta spel!

Medlem

Detta gillas skarpt, hypen bara ökar för varje dag för detta spelet


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Detta är första gången på flera år som jag ser framemot ett spel. Jag hoppas för vår allas skull att det är en fullträff.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Rackaren:

Najs! Sånt är kul. Hade en Npc i Fallout 2 som lämnade mig för att jag var en "child-killer" sen fanns det en rå jäkel som följde med mig oavsett vad. Ser fram emot detta spel!

Lol! Japp. Hoppas bara att man slipper random spawns från andra sidan av världen (Dogmeat) och att man implementerar permadöd och reaktioner/reflexer från omgivande npcs. Som att antaganden eller skvaller kan riktas mot er som ett team t.ex.

FO4 har även npcs som tröttnar på dig. Både av tristess och ilska, "Piper" avskyr när jag är otrevlig mot andra npcs. Blivit utskälld ett flertal gånger. Hon tjurar även. Långtjurar. Ibland i dagar.

Medlem

Det här spelet ser riktigt intressant ut.

Medlem
Skrivet av himlamim:

Lol! Japp. Hoppas bara att man slipper random spawns från andra sidan av världen (Dogmeat) och att man implementerar permadöd och reaktioner/reflexer från omgivande npcs. Som att antaganden eller skvaller kan riktas mot er som ett team t.ex.

FO4 har även npcs som tröttnar på dig. Både av tristess och ilska, "Piper" avskyr när jag är otrevlig mot andra npcs. Blivit utskälld ett flertal gånger. Hon tjurar även. Långtjurar. Ibland i dagar.

F4as system är så billigt och dåligt gjort att man blir förbannad ingen transparens alls antingen är man genom god eller genom ond i. Ingen nyanse alls i dina companions

Releasehästryttare

#NeverPreOrder

Medlem

Älskar att de knäpper Bethedsa på den vårtiga långnäsan vid vart tillfälle som ges!!
De visar vägen genom att exkludera mikrotransaktioner och Early Access förklätt i pinsamma uttalanden.
Det är så branschen får möjlighet till riktig förändring. När företag som Obsidian och Rockstar tar ledningen och levererar klockrena produkter med utmärkt kommunikation med fans och community, och de själva skapar arg reaktion på arg reaktion.. Skandaler, rykten och downrate-krig.
Finns inte en chans inte Bethedsa kommer läcka som ett såll på RPG-fronten åtminstone till konkurrenterna ett tag framöver. Inte minst ryktesmässigt.
Så jag vill tro det iaf gör nästa stora projekt några procent ambitiösare från Bethesda.

Jag har för mig, men är ej säker eller orkar kolla källa, men att stora delar av Obsidian består av gamla missnöjda veteraner från bl.a Bioware, Bethedsa m.m?

Medlem
Skrivet av zumo:

Älskar att de knäpper Bethedsa på den vårtiga långnäsan vid vart tillfälle som ges!!
De visar vägen genom att exkludera mikrotransaktioner och Early Access förklätt i pinsamma uttalanden.
Det är så branschen får möjlighet till riktig förändring. När företag som Obsidian och Rockstar tar ledningen och levererar klockrena produkter med utmärkt kommunikation med fans och community, och de själva skapar arg reaktion på arg reaktion.. Skandaler, rykten och downrate-krig.
Finns inte en chans inte Bethedsa kommer läcka som ett såll på RPG-fronten åtminstone till konkurrenterna ett tag framöver. Inte minst ryktesmässigt.
Så jag vill tro det iaf gör nästa stora projekt några procent ambitiösare från Bethesda.

Jag har för mig, men är ej säker eller orkar kolla källa, men att stora delar av Obsidian består av gamla missnöjda veteraner från bl.a Bioware, Bethedsa m.m?

Mycket välskrivet.
Känns som en frisk fläkt att det fortf. finns utvecklare och utgivare man inte behöver bli besviken på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tänker inte hoppa på något hype-tåg, men JÄÄÄÄÄÄÄÄVVVLAAAAR vad jag vill och hoppas med att de lyckas med att skapa ett (bra, välgjort, djupt, intressant, moget och nytänkande) slags fallout i rymden. Inte bara för att knäppa de giriga asen på Bethesda (ff.a deras genomusla marknadsavdelningm som tror att bra spel skapas genom spreadsheets och kommer att sälja sig självt enbart genom att hoppa på någon trend som är populär för stunden.) på fingrarna, utan för att RPG genren inte behöver mer spel som inte vågar gå utanför ramarna och göra något nytt eller inte är en i raden av alla dessa satans trötta uppföljare och remakes. När ett spel som Monster Hunter World vinner pris som bästa rpg 2018, så är det något som är fel helt enkelt!

Medlem

Var man kan köpa pre-order????

Medlem

Jaha de säger inget om spelet är bra eller inte..


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av GizZm086:

Var man kan köpa pre-order????

https://9gag.com/gag/azXnbzq

Medlem
Skrivet av zumo:

Älskar att de knäpper Bethedsa på den vårtiga långnäsan vid vart tillfälle som ges!!
De visar vägen genom att exkludera mikrotransaktioner och Early Access förklätt i pinsamma uttalanden.
Det är så branschen får möjlighet till riktig förändring. När företag som Obsidian och Rockstar tar ledningen och levererar klockrena produkter med utmärkt kommunikation med fans och community, och de själva skapar arg reaktion på arg reaktion.. Skandaler, rykten och downrate-krig.
Finns inte en chans inte Bethedsa kommer läcka som ett såll på RPG-fronten åtminstone till konkurrenterna ett tag framöver. Inte minst ryktesmässigt.
Så jag vill tro det iaf gör nästa stora projekt några procent ambitiösare från Bethesda.

Jag har för mig, men är ej säker eller orkar kolla källa, men att stora delar av Obsidian består av gamla missnöjda veteraner från bl.a Bioware, Bethedsa m.m?

Herregud vilka låga krav du verkar ha på utvecklare. Utvecklare som inte har mikrotransaktioner och skippar early access är tillräckligt enligt dig för att räknas som en bra utvecklare? Bethesdas nästa RPGs kommer heller inte ta skada av Fallout 76 just eftersom gam3rz har så fruktansvärt dåligt minne och/eller självkontroll. När Elder Scrolls 6 släpps kommer det sälja i 20 miljoner exemplar och det kommer bli belönat med 100 goty.

Sen vet jag inte varför du tar upp Rockstar här eftersom de har mikrotransaktioner i sina spel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Herregud vilka låga krav du verkar ha på utvecklare. Utvecklare som inte har mikrotransaktioner och skippar early access är tillräckligt enligt dig för att räknas som en bra utvecklare? Bethesdas nästa RPGs kommer heller inte ta skada av Fallout 76 just eftersom gam3rz har så fruktansvärt dåligt minne och/eller självkontroll. När Elder Scrolls 6 släpps kommer det sälja i 20 miljoner exemplar och det kommer bli belönat med 100 goty.

Sen vet jag inte varför du tar upp Rockstar här eftersom de har mikrotransaktioner i sina spel.

Oavsett hur mycket nästa spel som Bethesda släpper säljer, så säger det inget om att de som belyser problem med deras andra titlar faktiskt köper. Ingen vet vilka dessa köpare är.

Vi ska vara glada över att folk lyfter problem då det i det långa loppet ger oss bättre produkter.

Att en utvecklare går ut med att de skippar både early access samt microtransaktioner påvisar att de är ute efter att skapa ett spel som säljer för att det är kul att spela utan onödig grind och att det ska vara färdigt vid release. Det är saker som bådar gott.

Vad menar du annars att man skulle ställa för krav, om nu det ovan skulle anses lågt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad menar du annars att man skulle ställa för krav, om nu det ovan skulle anses lågt?

Bra spel som är värda sin prislapp (och känns kompletta) och fungerar som det är tänkt. Om en utvecklare ses som bra bara för att de skippar early access så är något fel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Bra spel som är värda sin prislapp (och känns kompletta) och fungerar som det är tänkt. Om en utvecklare ses som bra bara för att de skippar early access så är något fel.

Det är ju det jag skriver som motivering till att det är bra att de skippar earlyaccess.

För att vara tydlig: de verkar ha en vision om en produkt som de verkligen tror på och känner att de kan leverera utan att använda oss konsumenter som betalande betatestare.

För mig är det ett gott tecken.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Sillgam: Vet inte om du är helt läskunnig men jag påpekade tydligt i mitt inlägg dels att Obsidian och Rockstar levererar allt som oftast klockrena produkter, och i vart fall klockren kommunikation med fansen.

"När företag som Obsidian och Rockstar tar ledningen och levererar klockrena produkter med utmärkt kommunikation med fans och community, och de själva skapar arg reaktion på arg reaktion.. Skandaler, rykten och downrate-krig.
Finns inte en chans inte Bethedsa kommer läcka som ett såll på RPG-fronten åtminstone till konkurrenterna ett tag framöver. Inte minst ryktesmässigt."

De lyssnar alltså på vad fans kritiserar, och vad de efterfrågar. Sen har visst Rockstar mikrotransaktioner, men det är uteslutande till deras onlinedel i två senaste spelen. Men tiden sträcker sig långt längre. I övrigt är deras historia mer än komplett. Sen påpekar jag även att de kanske inte tar sådan skada just ekonomiskt, men ryktesmässigt på deras anseende. Med sämre recensioner, downrates etc som följd. De kommer "tappa tronen" och även om det knappast innebär att studion kursar, elr att de slutar utveckla spel, eller något annat drastiskt. Dock så kommer andra spel och studios förmodligen hållas mer i hetluften, så som ofta görs med favoriterna som faktiskt levererar.. Vilket förstås i någon mån, om än ej så väsentlig, förmodligen påverkar deras antal sålda ex negativt. Liksom det ena utesluter ofta det andra. Behövs inte Early Access är det ju oftast en färdig, slipad produkt. Är det bra kommunikation, justeras det som bör justeras. Osv.
Som om det skulle vara låga krav.
Läs hela inlägget nästa gång.
Om The Outer Worlds är allt man snackar om på forumen 2019 istället för Fallout 5 / TES 6 eller FO76 så kommer definitivt överläggas borta hos Bethedsa ang förändringar. Sen vilken mån det faktiskt leder till nått bra, det återstår att se.

Medlem
Vill minnas en chaotic evil dvärg ....
Skrivet av Rackaren:

Najs! Sånt är kul. Hade en Npc i Fallout 2 som lämnade mig för att jag var en "child-killer" sen fanns det en rå jäkel som följde med mig oavsett vad. Ser fram emot detta spel!

Korgan Bloodaxe älskar mord,blod och öl...men när man kan välja att sälja folk (barn?)som slavar lackar han och vänder sig mot partyt. Tycker det kändes nyanserat och bra.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Sillgam: Vet inte om du är helt läskunnig men jag påpekade tydligt i mitt inlägg dels att Obsidian och Rockstar levererar allt som oftast klockrena produkter, och i vart fall klockren kommunikation med fansen.

Vet inte om du har dåligt minne.

Skrivet av zumo:

De visar vägen genom att exkludera mikrotransaktioner och Early Access förklätt i pinsamma uttalanden.
Det är så branschen får möjlighet till riktig förändring.

Allt du säger efteråt är ju frånkopplat från det påståendet du gör här. Om du vill dra tillbaka detta påståendet så har jag inga problem med det. Men att låtsas som att du inte sa precis det jag svarade på vore att förvrida sanningen.

Skrivet av zumo:

Behövs inte Early Access är det ju oftast en färdig, slipad produkt. Är det bra kommunikation, justeras det som bör justeras. Osv.
Som om det skulle vara låga krav.

Nu säger du ju samma sak igen? Bara för att ett spel släpps utan early access betyder inte det att produkten är komplett eller funktionell. Två exempel de senaste månaderna är ju Fallout 76 (många buggar som förstör upplevelsen) och BFV (kändes inkomplett vid release med sina "coming soon" meddelande). Jag känner att du gör detta mycket mer komplicerat än det behöver vara.

Bra spel som känns komplett och prisvärt = bra spel, utvecklaren har lyckats.
Dåligt spel som känns inkomplett och inte värt priset = dåligt spel, utvecklaren har misslyckats.

Allt annat runt omkring som kommunikation med fans har med PR att göra och inte hur bra/dåligt spelet blir. Släpper en utvecklare ett spel som är bra krävs ju väldigt lite kommunikation utöver "Thank you for playing our game" eftersom folk redan är nöjda. För egen del blir jag aldrig intresserad av ett spel p.g.a. att företaget har en bra community manager. Men det kanske är viktigt för dig.

Skrivet av zumo:

Läs hela inlägget nästa gång.
Om The Outer Worlds är allt man snackar om på forumen 2019 istället för Fallout 5 / TES 6 eller FO76 så kommer definitivt överläggas borta hos Bethedsa ang förändringar. Sen vilken mån det faktiskt leder till nått bra, det återstår att se.

Självklart kommer Outer Worlds påverka andra utvecklare (inte bara Bethesda) om det gör något speciellt. Dock känns det mest som att folk överhajpar Outer worlds för att de är missnöjda med FO76. Aldrig sett så mycket hajp för ett Obsidian spel tidigare. Lite som reaktionen på Diablo Immortals; helt plötsligt pratar alla om Path of Exiles.

Och jo, jag anser fortfarande att du har låga krav på utvecklare om det enda de ska göra för att ses som duktiga är att släppa ett spel utan att ha det i early access först. För det gör de flesta.

Medlem
Skrivet av zumo:

Älskar att de knäpper Bethedsa på den vårtiga långnäsan vid vart tillfälle som ges!!
De visar vägen genom att exkludera mikrotransaktioner och Early Access förklätt i pinsamma uttalanden.
Det är så branschen får möjlighet till riktig förändring. När företag som Obsidian och Rockstar tar ledningen och levererar klockrena produkter med utmärkt kommunikation med fans och community, och de själva skapar arg reaktion på arg reaktion.. Skandaler, rykten och downrate-krig.
Finns inte en chans inte Bethedsa kommer läcka som ett såll på RPG-fronten åtminstone till konkurrenterna ett tag framöver. Inte minst ryktesmässigt.
Så jag vill tro det iaf gör nästa stora projekt några procent ambitiösare från Bethesda.

Jag har för mig, men är ej säker eller orkar kolla källa, men att stora delar av Obsidian består av gamla missnöjda veteraner från bl.a Bioware, Bethedsa m.m?

Rockstar har ju typ baserat GTA 5 Online och RDR2 Online kring mikrotransaktioner. Eller aa, antagligen Take Two som tvingat dom (får man hoppas/anta) men fortfarande Rockstar som står för utvecklingen av det

1
Skriv svar