Recension – Starlink: Battle for Atlas

Robot
Recension – Starlink: Battle for Atlas

Efter att Skylanders tagit “paus” passar Ubisoft på att släppa Starlink: Battle for Atlas, som låter dig skräddarsy ditt drömskepp och rädda galaxen.

#starlink-battle-for-atlas


Medlem

Jag köpte detta på switchen till min son när han fyllde 7 år, han spelade ungefär 1,5 minut innan han kommenterade att han inte fattade vad dom sa och att han inte hann med att läsa texten riktigt. Detta gjorde att han inte tagit upp spelet igen fasten jag försökt få honom att spela det. Har själv kört en del och tycker det är lagomt kul. Grafiken är riktigt nice även på switchen och vissa fiender tar ett tag att få kol på. Funderar nästan på att köpa en egen version till PS4an för trophiesarna och även bygga ut skepparsenalet lite då det paketet innehåller ett annat skepp än de som var med till switch och det extra jag köpte till grabben i present. Kostar dessutom bara 350kr nu för startpaketet vilket är lite skrämmande efter så kort tid. Kanske blev det inte så poppis som Ubisoft hoppades på?

Medlem

Fin recension! Extra-bonus för barntillägget där. Är spelet alltså riktat till barn?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Jag köpte detta på switchen till min son när han fyllde 7 år, han spelade ungefär 1,5 minut innan han kommenterade att han inte fattade vad dom sa och att han inte hann med att läsa texten riktigt. Detta gjorde att han inte tagit upp spelet igen fasten jag försökt få honom att spela det. Har själv kört en del och tycker det är lagomt kul. Grafiken är riktigt nice även på switchen och vissa fiender tar ett tag att få kol på. Funderar nästan på att köpa en egen version till PS4an för trophiesarna och även bygga ut skepparsenalet lite då det paketet innehåller ett annat skepp än de som var med till switch och det extra jag köpte till grabben i present. Kostar dessutom bara 350kr nu för startpaketet vilket är lite skrämmande efter så kort tid. Kanske blev det inte så poppis som Ubisoft hoppades på?

Kör i coop? Det tog ett tag innan vi hittade både den svenska textningen och att det gick att köra tillsammans. Såg att BR körde 30 % rea redan, kan tänka mig att de varit lite hyllvärmare. Vilket är synd, tycker Starlink har större dragningskraft än Skylanders.

Skrivet av AtlasBreaker:

Fin recension! Extra-bonus för barntillägget där. Är spelet alltså riktat till barn?

Tack! Jag tycker som Robbis ovan att det är kul även som vuxen men det är ju ganska så solklart att skeppen med de olika konfigurationerna är riktiga mot demografin som fortfarande leker med leksaker.


signatur
Medlem

Köpte detta till Xbox One, kan tilllägga att det går spela utan leksakerna, jag köpte det digitalt (deluxe) och fick tillgång till alla vapen och skepp.

Medlem

Kul med barn-recensionen. ^^

Medlem

Vänta nu... Va!?
Starfox till PS4 och Xbox?
Hur har Nintendo gått med på att släppa sina karaktärer till andra plattformar?
I vilket fall som helst så är jag positivt överraskad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kveldulver:

Vänta nu... Va!?
Starfox till PS4 och Xbox?
Hur har Nintendo gått med på att släppa sina karaktärer till andra plattformar?
I vilket fall som helst så är jag positivt överraskad.

Starfighter finns bara på Switch


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Luciphear:

Kul med barn-recensionen. ^^

Kul att du gillade det! Det är en grej jag försökt få till sedan barnen började spela men inte riktigt fått till.


signatur
Medlem

"Vad händer när man dör?" I familjen Johansson-Sundelius duckar man minsann inte för de stora frågorna!
Men om man ska vara seriös så är det ett riktigt bra grepp att ta med den faktiska målgruppen. Har suttit och funderat ett tag på ett bra spel, men tror att grabben fortfarande är lite för liten för detta. Får plocka upp det senare.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kul grej med ärliga barn i recensionen!

Spelet verkar intressant, men inte tillräckligt för att motivera ett köp. Kul att Switch-versionen uppskattas. Hur är spelet i portabelt läge?

För den svältfödde Star Fox-fantasten då, är det något att hänga i granen utifrån den aspekten?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Starfighter finns bara på Switch

Jaha! Nu förstår jag, starfox är bara med i Switch versionen.
Jag ber om ursäkt hade ätit julbord i går och var inte vid mina sinnes fulla bruk. 😂

1
Skriv svar