Hands-on – The Division 2

Robot
Hands-on – The Division 2

Massive gör ett nytt, större försök med förra spelets mest omdiskuterade inslag. FZ har provspelat.

#massive, #the-division-2, #ubisoft


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ställ gärna frågor här i kommentarfältet, så ska jag göra mitt bästa för att svara på dem!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Hoppas bara att Division2 kommer med ett fungerande antifusk, till skillnad från ettan där det fuskades hejvilt helt utan straff första halvåret? Blev ett bortkastat köp för mig iaf, var ju ospelbart med mängden fuskare på PC...

Hur mycket tål npcer nu? Är de lika mycket kulsvampar som i ett en, eller går de ned lite lättare?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Hur mycket tål npcer nu? Är de lika mycket kulsvampar som i ett en, eller går de ned lite lättare?

Med tanke på vad det är för typ av spel så lär det inte vara så stor skillnad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Pillade ni något på customization av turrets, drones och liknande, eller var det full fokus på pvp?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Priapsi:

Pillade ni något på customization av turrets, drones och liknande, eller var det full fokus på pvp?

Det gjorde vi! Vi fick spela med karaktärer på maxnivå som hade samtliga förmågor upplåsta. Drönarna var väldigt effektiva i PvP.

Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Hur mycket tål npcer nu? Är de lika mycket kulsvampar som i ett en, eller går de ned lite lättare?

Nu är det ett tag sedan jag spelade första spelet, men det kändes ungefär likadant. Enkla fiender går ned på ett par skott, elitvarianterna kräver ett par magasin minst.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Fast det där är ju Division 1

Medlem

Något det första Division lyckades med är den sjukt täta och mysiga atmosfären när man gick genom den snötäckta och ibland dimmiga staden. (Dom gånger jag testade på det)

Denna omgivning känns lite meh, enligt mig.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Fezk:

Något det första Division lyckades med är den sjukt täta och mysiga atmosfären när man gick genom den snötäckta och ibland dimmiga staden. (Dom gånger jag testade på det)

Denna omgivning känns lite meh, enligt mig.

Jag känner samma sak. De första 10-20 timmarna i The Division var riktigt härliga, även om uppdragsdesignen var lite enformig, mycket tack vare spelvärlden som var i världsklass.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag känner samma sak. De första 10-20 timmarna i The Division var riktigt härliga, även om uppdragsdesignen var lite enformig, mycket tack vare spelvärlden som var i världsklass.

Samma här. Lirade på PS4 först, knappt ngn dark-zone. Kanske lite ett år senare på PC. Lite mera PVP då, men PVE delen är den som jag gillar mest.

Medlem

Jag hoppas de har mer av survival läget från första spelet.

Medlem

Pvp Såg ut precis som i etta ganska meh. Hoppas dom har något att hålla mig kvar denna gång. Som många andra sa innan, så var stämningen riktigt bra och jag älskade pve i story delen när man levla.

Medlem

Jag gillade också storydelen när man levlade i ettan. Dz körde jag mest för Pve bossarna. Mycket lite pvp. När man mött folk med Fire rate och insta reload fusk så tappa man fort intresset.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gnällkuk
Skrivet av spikes:

Hoppas bara att Division2 kommer med ett fungerande antifusk, till skillnad från ettan där det fuskades hejvilt helt utan straff första halvåret? Blev ett bortkastat köp för mig iaf, var ju ospelbart med mängden fuskare på PC...

Enligt utvecklarna då har de denna gång robust Antifusk på plats, hur robust återstår givetvis att se dock.

PvP verkar ha mer djup nu, men det återstår en del frågetecken. Shock ammo är ju helt op och trasigt. En kula och motståndaren är stunned i tre sekunder, galet och helt trasigt. Sen finns det numer turrets vid spawn plints för att hindra campande rogues.

I zonen finns även tre lådor med loot, du kan antigen ta denna elmer förstöra den. Förstörs den så kommer värdet av innehållet i de andra gå upp, går även att göra så med nästa för max rewards.

Vidare så är en av de de tre alltid ”occupied”. Här är en hel del saker borttaget som tex turrets, ett ”hardcore” läge är den bästa beskrivningen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det enda jag vill veta är om det finns en FOV-slider denna gång.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Vi är några av de som föredrar PvE och vi är lite nyfikna hur det kommer det att funka i för dem som vill springa PvE mode i DZ? Har sett att de nämnt PvE i samband med DZ men har inte lyckats hitta någon information kring det, någon som vet?

En önskan hade ju varit om man fick frågan innan man kliver in i DZ om man vill köra PvP eller PvE alternativt om de kunde lösa det som i GTA5 att man kan sätta sig själv eller gruppen som Passiv.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Gen
Medlem

Jag hatade DZ eftersom man var tvungen att köra i lag för att ha en chans att överleva. Att springa runt ensam var ju en invit om att få den uppkörd i 2an, nästan alla skjuter direkt och de som inte gör det skjuter en i ryggen och de som inte gör det skjuter en i fejset vid helikoptern. Och även om någon blir rogue spelade det ingen roll då statusen försvann efter någon minut så att hämnas var bara att glömma. Sen ska vi som sagt var inte glömma alla hackers.

Nej fyfan, jag hoppas på en PvE DZ som man kan köra solo eller med randoms, då är man åtminstone tvungen att samarbeta.

Skrivet av trickeh2k:

Sen finns det numer turrets vid spawn plints för att hindra campande rogues.

Äntligen något bra, dock räcker det inte på långa vägar.

Medlem

@Gen: Jag körde en hel del ensam i DZ och självklart gick det lite så där ibland men var ganska spännande också, Nog hände att någon grupp blev lite väl modiga och fick pisk, men var för det mesta relativt fredligt då jag spelade (spelade på ps4) ibland blev man självklart överkörd också men det hör som till om man spelar själv.

Gen
Medlem

@TheConsul: Spännande kan jag förstå men för mig var det jobbigt att springa runt och farma ihop items i en halvtimme, sen bli av med allt plus DZ XP och pengar (så var det i början iaf). Fullkomligt bortslösad tid. Men visst, det hör till spelet och känner en del som tyckte det var skitskoj. Hursomhelst passade det inte mig

Gnällkuk
Skrivet av TheConsul:

@Gen: Jag körde en hel del ensam i DZ och självklart gick det lite så där ibland men var ganska spännande också, Nog hände att någon grupp blev lite väl modiga och fick pisk, men var för det mesta relativt fredligt då jag spelade (spelade på ps4) ibland blev man självklart överkörd också men det hör som till om man spelar själv.

Skrivet av Gen:

@TheConsul: Spännande kan jag förstå men för mig var det jobbigt att springa runt och farma ihop items i en halvtimme, sen bli av med allt plus DZ XP och pengar (så var det i början iaf). Fullkomligt bortslösad tid. Men visst, det hör till spelet och känner en del som tyckte det var skitskoj. Hursomhelst passade det inte mig

Jag innbillar mig dock att det är lättare generellt sett överlag på konsol då skillnivån alltid verkar vara rejält mycket lägre än på PC, plus att man (för det mesta) slipper alla småglin som tycker det är kul att fuska och förstöra för andra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Varför inte bara göra Darkzonerna i två lägen, PVP för dom som tycker detta är skoj, och Non PVP för dom som gillar det bättre och vill fightas mot NPC´s enbart?

Medlem

Kanske bara var jag som tyckte att själva skjutandet (mekaniken i skjutandet) i Division 1 var väldigt stelt och rätt tråkigt. Tog inte många dagar innan jag var mätt på spelet. Jag kände speciellt inte någon större skillnad mellan olika vapen. Kontrasten måste bli större när det kommer till vapnen i sig parallellt med hur fiender beter sig när de bli träffade av dessa. Det är ett finlir som få utvecklare lyckas med! I ett spel som division är det en kritisk faktor som för mig personligen bara måste sitta!

Medlem

@trickeh2k: Hoppas det, var tråkigt att köpa deluxe edition och dumpa spelet innan första DLC't släpptes pga mängden fuskare... :/

Medlem

PvE-aspekten från ettan var briljant även om det blev repititivt mot slutet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Miljödesignen ser ju tyvärr väldigt mycket mindre atmosfärisk ut en ettans. Hur mycket atmosfär man nu ö.h.t kan skapa med 87 olika UI-grejer på skärmen...

Medlem

PvP delen såg inte direkt lockande ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar