"Många" bossar ströks ur God of War

Robot
"Många" bossar ströks ur God of War

Kanske får de nytt liv i någon av de fem uppföljarna som finns i pipen?

#cory-barlog, #god-of-war, #noclip, #santa-monica-studio


Releasehästryttare

Att man inte fick slås mot Thor och Odin gjorde ju att ett bra spel enbart blev mediokert när slutet kom för de två är upp hypade genom hela spelet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Att man inte fick slås mot Thor och Odin gjorde ju att ett bra spel enbart blev mediokert när slutet kom för de två är upp hypade genom hela spelet.

Håller inte med om att spelet blev mediokert på grund av det (GOTY förra året för min del). De pratar om karaktärerna genom hela spelet, absolut, men då de är några av de mest välkända gudarna inom nordisk mytologi kan de ju inte låta en spöa dem redan i "första" spelet i den nya serien.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tycker spelet är bra precis som det är. Matnyttig och precis lagom lång kampanj.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Devan:

Att man inte fick slås mot Thor och Odin gjorde ju att ett bra spel enbart blev mediokert när slutet kom för de två är upp hypade genom hela spelet.

Håller inte med. Jag gillade slutet. Det var storslaget med striden mot Baldur, för att sen tona ner och fokusera på det personliga avslutet för karaktärerna. Plus att slutet lägger grunden för en uppföljare där Thor troligtvis är ganska pissed för det du gjort mot hans söner.

Medlem

Slåss man mot Surtr i spelet? Annars hade det vart episkt!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det är så massivt att det inte går att greppa, 18 månader för 30 utvecklare för att skapa en boss? Herregud. Vad är det ens som tar sån tid? Och hur fasen orkar man sitta i 18 månader för att bygga en fight som tar vadå, 5-10 minuter? Sinnessjukt på villen nivå AAA spelen har hamnat.

Inte så att jag misstror dom, men skulle gärna se en 1-2 timmars dokumentär kring det 18 månaders arbetet.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Håller inte med. Jag gillade slutet. Det var storslaget med striden mot Baldur, för att sen tona ner och fokusera på det personliga avslutet för karaktärerna. Plus att slutet lägger grunden för en uppföljare där Thor troligtvis är ganska pissed för det du gjort mot hans söner.

Tyckte mer om den första fighten man hade med balder :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Givetvis kommer man få piska Odins rumpa i någon av uppföljarna.

Skrivet av Managor:

Slåss man mot Surtr i spelet? Annars hade det vart episkt!

Jepp det gör man!

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Jepp det gör man!

Gör man? Har tagit Platinum men måste ha missat det


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Jepp det gör man!

Nej det gör man inte? Han nämns bara i spelet men vi får inte se honom.

Medlem
Skrivet av whoo:

Det är så massivt att det inte går att greppa, 18 månader för 30 utvecklare för att skapa en boss? Herregud. Vad är det ens som tar sån tid? Och hur fasen orkar man sitta i 18 månader för att bygga en fight som tar vadå, 5-10 minuter? Sinnessjukt på villen nivå AAA spelen har hamnat.

Inte så att jag misstror dom, men skulle gärna se en 1-2 timmars dokumentär kring det 18 månaders arbetet.

Håller med. Det är ju för fan 45 år för en person. Fullständigt absurt. Tror nog kanske han kryddade en smula.

Medlem

5 nya spel till? Herregud.... Allting måste ha ett slut. Kolla på Terminator, Star Wars Jurasic Park, jag menar World.... Alla de här borde gått i graven och låtit haft kvar de goda minnena istället. Nu är de fruktansvärda och under mediokra filmer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Håller med. Det är ju för fan 45 år för en person. Fullständigt absurt. Tror nog kanske han kryddade en smula.

Har du spelat God of War? Drakbossen börjar på en bana som är skit stor som sen flyttas till en annan bana.

Först måste banan designas och det då behöver man alla texturer och föremål innan man ens kan påbörja banan. Att skapa en byggnad tar ungefär en vecka för en person att göra klart det. ETT hus...

Sen koda allt som är ett massivt arbete

Designa bossen

Komma på attacker

Animera attackerna och alla andra rörelser. Snygga animationer är ett massivt arbete.

Komposera musik till bossen.

Det är bara några saker som jag kan komma på.

eld
Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Håller med. Det är ju för fan 45 år för en person. Fullständigt absurt. Tror nog kanske han kryddade en smula.

Antagligen vad Balder kostade i arbetskraft (och allting runt honom). Men alla andra bossar vart nog lägre, antagligen fortfarande rätt dyra att skapa.

Medlem
Skrivet av Devan:

Att man inte fick slås mot Thor och Odin gjorde ju att ett bra spel enbart blev mediokert när slutet kom för de två är upp hypade genom hela spelet.

Tyckte faktiskt det var precis tvärt om, uppskattade att det slutade i mystik istället för en rad slutbossar.

Medlem

Jag tröttnade lite på gow när man hade boss fighten på draken spelade aldrig färdigt det

Releasehästryttare
Skrivet av marsson90:

Håller inte med om att spelet blev mediokert på grund av det (GOTY förra året för min del). De pratar om karaktärerna genom hela spelet, absolut, men då de är några av de mest välkända gudarna inom nordisk mytologi kan de ju inte låta en spöa dem redan i "första" spelet i den nya serien.

Skrivet av Bennii:

Håller inte med. Jag gillade slutet. Det var storslaget med striden mot Baldur, för att sen tona ner och fokusera på det personliga avslutet för karaktärerna. Plus att slutet lägger grunden för en uppföljare där Thor troligtvis är ganska pissed för det du gjort mot hans söner.

Skrivet av Divion:

Givetvis kommer man få piska Odins rumpa i någon av uppföljarna.

Skrivet av Lepr:

Tyckte faktiskt det var precis tvärt om, uppskattade att det slutade i mystik istället för en rad slutbossar.

Medlem

Children? Mina grå hårstrån tackar för att du placerar mig i den kategorin.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Jepp det gör man!

Gör man inte alls.

Medlem
Skrivet av Devan:

Att man inte fick slås mot Thor och Odin gjorde ju att ett bra spel enbart blev mediokert när slutet kom för de två är upp hypade genom hela spelet.

Precis! Om det är något att klaga på med spelet är hur fattigt slutet är. Satt bara och väntade på att få slåss mot åtminstone någon av dem men när det slutade utan någon mer fight blev man riktigt besviken.

Synd på ett annars så bra spel

Medlem

Första fighten är bäst. Och sätter ribban way för högt för inget slår det. Vilket makear sense, då dom först satsade hårt på att göra det kolossalt, sen vart det orealistiskt att fortsätta!

1
Skriv svar