Välkomna till FZ:s Super Adventure Club

Frilansare
Välkomna till FZ:s Super Adventure Club

I FZ:s Super Adventure Club, (EJ att förväxlas med South Park-motsvarigheten), kommer vi att utforska universums gränsland, lösa de klurigaste pusslen, skratta åt de sämsta skämten och tämja de mäktigaste monstren i vår jakt på det största äventyret.

FZ:s Super Adventure Club är den förnäma Klubben för alla äventyrare, där vi under en månads tid ger oss ut mot ett gemensamt, utforskat eller outforskat mål. Vi sammanträder minst en gång i månaden för att behandla den senaste expeditionen och beskriva våra grandiosa upplevelser. Överdrifter, skrönor och mytbildning uppmuntras av Klubben! Expeditioner och mål väljs genom omröstning, och alla medlemmar är såklart välkomna att nominera destinationer!

Äventyren som Klubben företar sig ska tillhöra eller tangera peka-och-klicka-skolan, den klassiska konstformen som alla alltid tror har gått ur tiden, men som alltjämt lever och frodas tack vare eldsjälar och våghalsar.

Vår allra första expedition pågår lite längre, fram till den sista mars 2019. Detta för att också nya medlemmar ska få chansen att hoppa på tåget, slå sig ner i restaurangvagnen och skrävla sig hesa.

Klubbens grundare kallar från och med nu alla medlemmar att nominera de första destinationerna! När detta är avhandlat (22 februari), startar omröstningen. När tillräckligt många medlemmars röst hörts, börjar FZ:s Super Adventure Clubs allra första äventyr.

DAGS ATT RÖSTA! (Detta kommer vi alltid göra i detta, det första inlägget.)
Omröstningen är klar! Mars månads äventyr är THIMBLEWEED PARK!

Frilansare

Nominering: Unawoved av Wadjet Eye

"A demon has possessed you and used your body to tear a swath of bloodshed through New York. You are now free, but life as you knew it is over. Your only path forward is joining the Unavowed - an ancient society dedicated to stopping evil. No matter what the cost."

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag är en äventyrare!

Nominering: Grim Fandango Remastered av Double Fine Productions (och LucasArts)

"Something's rotten in the land of the dead, and you're being played for a sucker. Meet Manny Calavera, travel agent at the Department of Death. He sells luxury packages to souls on their four-year journey to eternal rest. But there's trouble in paradise."


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Riktigt kul initiativ. Jag taggade till när du nämnde det senast i Fräcka fredag. Tyvärr inte riktigt min typ av genre, jag hade hellre sett en RPG-motsvarighet, men jag ska ändå försöka delta så mycket jag kan, vill och orkar. Om konceptet tar fart och gillas så kanske det kan sprida sig till andra genrer, lite som FZs motsvarighet till bokklubbar.

Backloggens befriare
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag är en äventyrare!

Nominering: Grim Fandango Remastered av Double Fine Productions (och LucasArts)

"Something's rotten in the land of the dead, and you're being played for a sucker. Meet Manny Calavera, travel agent at the Department of Death. He sells luxury packages to souls on their four-year journey to eternal rest. But there's trouble in paradise."

Den backar jag!
Jag hakar gärna på, så länge jag har spelet i fråga, eftersom jag inte får köpa några spel än i år, dock har jag många goda äventyrare i bagageluckan på min backmobil! Så blir det en jag har, så hakar jag gärna på. Det var allt för längesedan man spelade Grim Fandango!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag är en äventyrare!

Nominering: Grim Fandango Remastered av Double Fine Productions (och LucasArts)

"Something's rotten in the land of the dead, and you're being played for a sucker. Meet Manny Calavera, travel agent at the Department of Death. He sells luxury packages to souls on their four-year journey to eternal rest. But there's trouble in paradise."

Din länk-URL är nog inte helt korrekt.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Bennii:

Din länk-URL är nog inte helt korrekt.

Du är inte helt korrekt!

Fixar när Calle är klar med sitt Apexlirande.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Nominering: Thimbleweed Park av Terrible Toybox

"In Thimbleweed Park, a dead body is the least of your problems. Switch between five playable characters to uncover the surreal secrets of this strange town in a modern mystery adventure game from the creators of Monkey Island and Maniac Mansion. The deeper you go, the weirder it gets."

Dessutom supergratis på epic game store mellan 21:a februari och 7:e mars.
Kan vara trevligt med ett gratislir för att öppna upp det till så många som möjligt.

Tråddemonen
Testpilot

@superlim: Har haft ett öga på detta spel länge och lägger min röst på denna.

Skrivet av Zimpan:

@superlim: Har haft ett öga på detta spel länge och lägger min röst på denna.

Backar upp Thimbleweed park med min röst.
Tokmysigt spel som räddade förra sommaren.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Ett äventyr ska vara långt. För att inte säga... längst! Därför:

Nominering: Den längsta resan/The Longest Journey av Funcom

"There are two worlds.

One we know as our world, a world of science and logic and stark reality. The other world lies behind the veil of sleep; an Arcadian realm of magic and chaos, a realm where dreams may come true. Imagine being able to travel between these two worlds, between Stark and Arcadia. Imagine being able to Shift between realities as easily as stepping through a doorway. In The Longest Journey, you can. And in order to save the precious Balance between worlds, between order and chaos, between science and magic, you must.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Haha, vackert.

Kör på en Primordia av Wormwood Studios

"Life has ceased. Man is but a myth. And now, even the machines have begun to fail. Lead Horatio Nullbuilt and his sarcastic sidekick Crispin on a journey through the crumbling world of Primordia, facing malfunctioning robots, ancient secrets, and an implacable, power-hungry foe."

Medlem

Nominering: Yesterday av Pendulo Studios.

"New York in 2011… Homeless people are disappearing one after another, their bodies found lifeless. Meanwhile, a Y-shaped scar appears on the hands of seemingly unrelated people. Henry White, a young and rich heir dedicated to a charitable organization, and his friend Cooper, are the first to investigate"

Medlem

Jag nominerar det bästa och roligaste jag personligen spelat i genren

Legend of Kyrandia: Hand of Fate

https://www.gog.com/game/legend_of_kyrandia_hand_of_fate


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Uhh, ville bara påminna er om vad urban dictionary beskriver vad "super adventure club" är, möjligt att ni vill ändra namnet 😅

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=super+adventu...

Medlem

@hugoqqqq:

Haha, ajdå.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

det tas ju upp i OP

Medlem
Skrivet av superlim:

det tas ju upp i OP

Hahaha oj, det råkade jag missa 😅

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

//cdn.fz.se/artikel/fil/1412399?key=e12cf3d89b188790ad1cb7e57...

I FZ:s Super Adventure Club, (EJ att förväxlas med South Park-motsvarigheten), kommer vi att utforska universums gränsland, lösa de klurigaste pusslen, skratta åt de sämsta skämten och tämja de mäktigaste monstren i vår jakt på det största äventyret.

FZ:s Super Adventure Club är den förnäma Klubben för alla äventyrare, där vi under en månads tid ger oss ut mot ett gemensamt, utforskat eller outforskat mål. Vi sammanträder minst en gång i månaden för att behandla den senaste expeditionen och beskriva våra grandiosa upplevelser. Överdrifter, skrönor och mytbildning uppmuntras av Klubben! Expeditioner och mål väljs genom omröstning, och alla medlemmar är såklart välkomna att nominera destinationer!

Äventyren som Klubben företar sig ska tillhöra eller tangera peka-och-klicka-skolan, den klassiska konstformen som alla alltid tror har gått ur tiden, men som alltjämt lever och frodas tack vare eldsjälar och våghalsar.

Vår allra första expedition pågår lite längre, fram till den sista mars 2019. Detta för att också nya medlemmar ska få chansen att hoppa på tåget, slå sig ner i restaurangvagnen och skrävla sig hesa.

Klubbens grundare kallar från och med nu alla medlemmar att nominera de första destinationerna! När detta är avhandlat (22 februari), startar omröstningen. När tillräckligt många medlemmars röst hörts, börjar FZ:s Super Adventure Clubs allra första äventyr.

Vill bara säga att detta är en kanongrej ni hittat på, lycka till!

Medlem

Jag nominerar ett av de absolut bästa äventyren: Beneath a Steel Sky

"Robert Foster is an innocent outsider stranded in a vast city where oppressed civilians live and work in soaring tower blocks... while the corrupt, covetous and rich lie underground, shielded from all pollution. Alone, save for a robot circuit board, Foster must fight for survival... and discover the sinister truth behind his abduction..."

https://www.gog.com/game/beneath_a_steel_sky

Medlem

The Curse of Monkey Island för min del. Grim Fandango är ju även det fantastiskt, men i min lista står Curse of Monkey Island högre.

The only pirate adventure that asks the question: What's sharper, your sword or your wit?

Frilansare
Skrivet av hugoqqqq:

Hahaha oj, det råkade jag missa 😅

Skrev först även "för små och stora äventyrare" men det tyckte resten av redaktionen var lite over the top

Medlem

Kul! Jag passar nog på nominera, då de spelen jag tänkter på just nu verkar inte finnas "tillgängliga" på lagligt vis. :'(


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Skrev först även "för små och stora äventyrare" men det tyckte resten av redaktionen var lite over the top

Kunde ju valt lite mindre kontroversiellt namn typ... New Adventure Movement Bennets Loyal Assembly.

Medlem

Oooh! Undrar om jag kan hitta den skivan någonstans. Eller det kanske var flera skivor?

Medlem

Monkey Island 3 är för mig utan tvekan äventyrsspelens peak, men att börja med 3:an i en serie känns lite fel

International
Man of Mystery
Skrivet av superlim:

Den här har jag varit nyfiken på länge också, köpte den för ett tag sen för att ha ett mysigt äventyrsspel när man var ute på resor men det har aldrig blivit tid över. 1 up på den!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av superlim:

Monkey Island 3 är för mig utan tvekan äventyrsspelens peak, men att börja med 3:an i en serie känns lite fel

Har man inte kört någon av Monkey Island spelen och är sugen att prova, är remaken på både Monkey 1 + 2 att rekommendera.

Medlem

Så hur kommer detta gå till?

Som jag förstått det så kommer vi fram till ett specifikt spel via nomineringar och en omröstning. Därefter beger sig "klubbmedlemmarna", var för sig, ut på detta äventyr samtidigt som vi delar våra "grandiosa upplevelser" i klubb-tråden?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett äventyr ska vara långt. För att inte säga... längst! Därför:

Nominering: Den längsta resan/The Longest Journey av Funcom

"There are two worlds.

One we know as our world, a world of science and logic and stark reality. The other world lies behind the veil of sleep; an Arcadian realm of magic and chaos, a realm where dreams may come true. Imagine being able to travel between these two worlds, between Stark and Arcadia. Imagine being able to Shift between realities as easily as stepping through a doorway. In The Longest Journey, you can. And in order to save the precious Balance between worlds, between order and chaos, between science and magic, you must.

OT: Åhhhh, många goda minnen till det spelet 😍

Skriv svar