Dystra Starbreeze-siffror, men Walking Dead fortfarande på gång till konsol

Robot
Dystra Starbreeze-siffror, men Walking Dead fortfarande på gång till konsol
Medlem

Var riktigt sugen på deras Walking Deadspel innan det visade sig vara dynga, nu kommer det aldrig nånsin bli ett köp.

Medlem

I titeln, "Nattsvarta Starbreeze-siffror". I texten, "Röda siffror".

Hur ska ni ha det?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av Dunder:

I titeln, "Nattsvarta Starbreeze-siffror". I texten, "Röda siffror".

Hur ska ni ha det?

Jag är färgblind.


signatur
Medlem

Trist för Starbreeze. Hoppas de kan göra en "No Man Sky" och vända Walking Dead genom (många gratis) uppdateringar. No Man Sky har faktiskt ett "mostly positive" omdöme idag på Steam, vilket man aldrig kunde trott det skulle kunna få efter den katastrofala releasen. Men det tog långt tid och många mantimmar. Frågan är om Starbreeze har det?

Geeks Gaming

Kan inte överleva på pay day resten av livet.

Medlem
Skrivet av Dunder:

I titeln, "Nattsvarta Starbreeze-siffror". I texten, "Röda siffror".

Hur ska ni ha det?

Skrivet av Tomas Helenius:

Jag är färgblind.

Svarta siffror är bra, röda. Not so much.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Svarta siffror är bra, röda. Not so much.

Tänkte det också, blev lite förvirrad där. Tror inte Starbreeze gjort så bra vinst att deras siffror kan kallas ”nattsvarta”, de känns snarare blodröda

Redaktör
Skrivet av Rydell1986:

Svarta siffror är bra, röda. Not so much.

Skrivet av Atilaa:

Tänkte det också, blev lite förvirrad där. Tror inte Starbreeze gjort så bra vinst att deras siffror kan kallas ”nattsvarta”, de känns snarare blodröda

Jo, jag vet. Men tänkte att nattsvarta är eteablerat som något riktigt dåligt. Men jag ändrar till nåt tydligare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jo, jag vet. Men tänkte att nattsvarta är eteablerat som något riktigt dåligt. Men jag ändrar till nåt tydligare.

Haha jo visst är det så. Personen i mig säger att nattsvart är något mörkt och dåligt. Ekonomen i mig ser det som något positivt.

Redaktör
Skrivet av Rydell1986:

Haha jo visst är det så. Personen i mig säger att nattsvart är något mörkt och dåligt. Ekonomen i mig ser det som något positivt.

Läxa: jag måste bli mer ekonom.


signatur
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Haha jo visst är det så. Personen i mig säger att nattsvart är något mörkt och dåligt. Ekonomen i mig ser det som något positivt.

lol fan vad dryga folk är. Detta är en speltidning. Vem bryr sig om det står svarta siffror...

Medlem
Skrivet av Maysay:

lol fan vad dryga folk är. Detta är en speltidning. Vem bryr sig om det står svarta siffror...

Ekonomer.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ekonomer.

Det kallas fackspråk. Tycker du att Tomas ska börja använda termer som journalister bara förstår. Jaja. Tycker det bara är roligt. Ha det gott.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det kallas fackspråk. Tycker du att Tomas ska börja använda termer som journalister bara förstår. Jaja. Tycker det bara är roligt. Ha det gott.

Skulle inte kalla det för fackspråk, det är vedertagna begrepp som alla känner till. Mitt inlägg var dock mest menat som ett skämt, absolut inte menat att vara drygt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Skulle inte kalla det för fackspråk, det är vedertagna begrepp som alla känner till. Mitt inlägg var dock mest menat som ett skämt, absolut inte menat att vara drygt.

same here, problemet med dagens internet-forum är väl att har man inte 10,000 smileys, blinkande gubbar och dylikt så skämtar man inte längre eller pikar lite retsamt, då är man gravallvarlig och dryg.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

same here, problemet med dagens internet-forum är väl att har man inte 10,000 smileys, blinkande gubbar och dylikt så skämtar man inte längre eller pikar lite retsamt, då är man gravallvarlig och dryg.

Jag var inte så allvarlig heller. Svårt med enbart skrift & det väl också det som är skillnaden på en bra författare och andra. Konsten att förmedla känslor. Sedan, du som är ekonom tror jag vet att ibland måste skrift kompletteras med siffror (eller en blinkande smiley) för att förklara orden eller ge det ett djup.

KoP
Medlem

Är det ens lönt av dem att släppa Walking Dead spelet på konsol? Finns det verkligen en ansamling folk som vill köpa spelet? 🤔

Medlem

En fråga till @Tomas Helenius , vad är en "bolagsstäwmma"?
Hoppas att StarBreeze får ordning på företaget, skulle vara trist om dom gick under.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Skrivet av Dave Lister:

En fråga till @Tomas Helenius , vad är en "bolagsstäwmma"?
Hoppas att StarBreeze får ordning på företaget, skulle vara trist om dom gick under.

Det är nederländska för bolagsstämma. Du vet, de käkar pmmes frites och majjo - hala fingrar.

Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jo, jag vet. Men tänkte att nattsvarta är eteablerat som något riktigt dåligt. Men jag ändrar till nåt tydligare.

Technical Neckbeards 1 - FZ 0

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

same here, problemet med dagens internet-forum är väl att har man inte 10,000 smileys, blinkande gubbar och dylikt så skämtar man inte längre eller pikar lite retsamt, då är man gravallvarlig och dryg.

Skulle nog främst säga att problemet är att det finns någon slags slapp attityd om att "Jag behöver inte veta det" skulle vara en bra ursäkt till att vara obildad.

Jag antar att det är någon slags försvarsmekanism. Istället för att bara kort och gott erkänna att man inte vet något så blir det lätt att man utbrister "Men jag är inte xxx, jag behöver inte veta det."

Okej, det har varit en lång dag, jag är nog bittrare än jag behöver vara, men just det där relativiserandet av okunskap kan vara en av de saker jag ser i min samtid som jag stör mig mest på.


signatur

Heja Blåvitt

1
Skriv svar