Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Senaste spelet du klarade?

Medlem

Chained Echoes. Ett riktigt mysigt och otroligt bra turordningsbaserat rollspel. Höll en riktigt bra nivå rakt igenom, både story och gameplay. Sedan finns det en hel del mörka spår i handlingen som överraskade mig med.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Chained Echoes. Ett riktigt mysigt och otroligt bra turordningsbaserat rollspel. Höll en riktigt bra nivå rakt igenom, både story och gameplay. Sedan finns det en hel del mörka spår i handlingen som överraskade mig med.

Läser mycket gott om detta och har därför lagt det på min wishlist.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av gundemannen:

Chained Echoes. Ett riktigt mysigt och otroligt bra turordningsbaserat rollspel. Höll en riktigt bra nivå rakt igenom, både story och gameplay. Sedan finns det en hel del mörka spår i handlingen som överraskade mig med.

Fint! Glöm inte bort Sea of Stars som just fick ett demo på Switchen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fint! Glöm inte bort Sea of Stars som just fick ett demo på Switchen

Ohhh, är inte det skaparna av The Messengers nya spel? Har du hunnit att prova demot?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Horizon forbidden west


signatur

the power of playstation

Inaktiv
Skrivet av tex_utan_hämningar:

Horizon forbidden west

Vad tyckte du om spelet?
Har så svårt att komma in i det spelet. Har platinum i det första spelet men det andra klickar liksom inte.

Skrivet av HompiStompi:

Vad tyckte du om spelet?
Har så svårt att komma in i det spelet. Har platinum i det första spelet men det andra klickar liksom inte.

Jag tycker det är ett fantastiskt spel som jag lagt ner många timmar på. För mig är det tvärtom, kom aldrig riktigt in i det första spelet


signatur

the power of playstation

Medlem

Left Behind.. starta om det efter att det vilat en sådär 45 år.
Nu kan jag börja med Last of us 2... och sedan kanske jag kan se serien om ytterligare 45 år.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Horizon Forbidden West. 110 timmar fördelat på 85 timmar skoj och 25 timmar själamördande grind.

Bra spel ändå. Men det hade varit ännu bättre om dom hade vågat ge mig färdig utrustning via quests istället för att tvinga mig att jaga runt världen efter loot-drops för att sedan hantverka ihop förbättringar för att fylla tomma jäkla rutor på sämsta mmo-maner.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Zelda botw... Gannon nere för första gången samt main DLC klart. Detta efter 200+ timmar. Helt okej spel.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Back 4 Blood häromdagen!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Hotline Miami.

Fortfarande jäkligt grymt. Musiken tillsammans med det rappa gameplayet är mästerligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

The Last of us 2.

En jäkla resa. Något ojämn i tempo, lite för utdraget där främst gameplay blir rätt enformigt mot slutet. Kändes också knäppt att ibland som ensam skadad tös ha ihjäl ett tiotal fullt utrustade fiender som om man vore Rambo. Tv-spel, jag vet. Men hade föredragit mindre antal fiender och mer av någon annan form av gameplay. Kanske att man hade fått vända de infekterade mot människorna så att de hade ihjäl varandra. Med det sagt så var flera av bataljerna grymt bra och spännande.

Storyn var en riktig berg- och dalbana med mycket känslor. Väldigt brutalt och skoningslöst emellanåt. Vissa stunder satt jag och höll andan eller viskade "what the fuck" för mig själv. Mästerligt gjort på flera sätt där främst karaktärerna och regin briljerade.

Betyg: 4/5. Extra poäng tack vare produktionsvärdena.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Marvel Midnight Suns

Har varit kul i stort rätt igenom, men blev lite segt på slutet och jag skippade en hel del dialog...

Slutuppdraget var kul dock

Medlem

Halo 3. Kul att äntligen ha spelat det. Bra spel, men favoriten är första Halo. Det har nåt spciellt.

Medlem

Traingle Strategy
Bra strategispel.
Mycket text och story att läsa under hela spelet.

Spelade spelet en hel del på Steam deck. spelet fick problem efter en uppdatering men kör man ProtonGR så funkar det kanon.
läs mer här


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blev klar med The Callisto Protocol förra helgen. Tog mig sån tid då jag är otroligt mesig. Riktigt läskigt spel och mådde psykiskt dåligt, mina never klarar helt enkelt inte av såna spel. Men otroligt kul! Kändes som en streamlined och klassisk upplevelse, precis som jag gillar det.

Sällan jag spelar skräckspel men när jag väl gör det känner jag alltid att det är extra belönande att spela klart dem då det tar så otroligt mycket av mina krafter att ens våga starta upp dem. Men, många pauser, dagsljus och sällskap i soffan gör det möjligt.

Medlem

MW2 (nya) kampanjen. Vet inte om det är jag som blivit gammal och seg men dog skämmigt många gånger.
Väldigt välgjort och snyggt. Hade riktigt skoj även om jag dog på alla missions lol.

Medlem

Metroid Dread

Mycket trevligt Metroidspel. Lite mer linjärt till känslan än andra Metroidspel men trevligt. Väldigt snyggt för att vara på Switchen och med bra bossar (även om en del blev lite tjatiga i längden). Lagomt långt dessutom.
Enda jag saknade var lite bra musik då den var väldigt tyst av sig

Medlem

Spelade precis klart Fire Emblem Engage. Three Houses var så mycket bättre.

Storyn var ju inte direkt banbrytande i det sistnämnda, men ändå helt okej och jag gillade ändå karaktärerna. Herrejävlar vad dålig den var i Engage.

Gällande gameplayet kändes det som att det hade lagts in en massa saker vars enda syfte var att irritera mig. Mission accomplished på den fronten i alla fall.

Helt okej spel, men Three Houses föll mig som sagt mer i smaken när det gällde i princip allt.

Medlem

Rullade eftertexter på Tomb Raider DE igår kväll och blev positivt överraskad, till skillnad mot Uncharted så hade jag riktigt kul hela spelet igenom.

Orginalet är alltid bäst?

Releasehästryttare

Weird and Unfortunate Things Are Happening

Jättebra spel, som jag rekommenderar!

https://store.steampowered.com/app/2274410/Weird_and_Unfortun...

Det har gjort mig sugen på liknande spel, nån som har nått tips?

Medlem

Vet inte om ni har hört talas om Elden Ring tidigare men det spelade jag klart igår kväll.

Tekniskt sett redan för två veckor sedan men kände att jag absolut var tvungen att klå Malenia innan jag lägger spelet åt sidan. Lutar mot att återkomma vid ett senare tillfälle och testa diverse olika builds i NG+

Rekommenderas starkt även om du inte är ett jättestort fan av FromSoftware's tidigare spel!

Medlem

Cyberpunk 2077 😀 är klart! Varit en häftig resa med coola karaktärer och häftiga historier, värt varenda krona.

Medlem
Skrivet av CptEight:

Blev klar med The Callisto Protocol förra helgen. Tog mig sån tid då jag är otroligt mesig. Riktigt läskigt spel och mådde psykiskt dåligt, mina never klarar helt enkelt inte av såna spel. Men otroligt kul!

Jag beundrar dig! Hatten av till dig att du spelade klart det, mitt Callisto samlar damm på hyllan mina nerver klarar inte skräck och sånt nu för tiden.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Vet inte om ni har hört talas om Elden Ring tidigare men det spelade jag klart igår kväll.

Tekniskt sett redan för två veckor sedan men kände att jag absolut var tvungen att klå Malenia innan jag lägger spelet åt sidan. Lutar mot att återkomma vid ett senare tillfälle och testa diverse olika builds i NG+

Rekommenderas starkt även om du inte är ett jättestort fan av FromSoftware's tidigare spel!

Snyggt jobbat, har sista bossen och Malenia kvar. Planen är att klara Elden ring innan mars månadsslut men vi får se hur det går. Hursomhelst är det ett riktigt bra spel. Ser fram emot expansionen.

Medlem

Horizon FW. Lagom till expansionen i April. Snyggt och välgjort spel utan förstörande buggar. Utvecklarna på CPR, Bethesda och Ubisoft kan ju spela det här som hemläxa bara för att se att det går att göra "open world" spel som fungerar. Slutet var väl inte det bästa tyvärr men som helhet så var spelet bra och uppfriskande nog så höll det ett bra tempo genom hela berättelsen. Det är också ett av de snyggaste spelen som finns att spela idag.

Medlem

Brutato. Klarade alla 5 svårighetsgrader till level 20.

Medlem

Crash Bandicoot 3

Klart enklaste spelet i triologin (och nog det sämsta också). Vi fastnade inte på någon bana, vilket kan jämföras med första spelet då vi hade ett par banor som tog 1h+ att klara. Musiken också betydligt sämre och väldigt intetsägande. Ska man spela något spel i triologin så är det det första som gäller - även om det är oerhört frustrerande ibland.

Medlem

Blev färdig med Atomic Heart idag.

Jag är väldigt kluven kring det. Spelet är konceptuellt/visuellt bland de coolaste spel jag kört på åratal, och storyn var tillräckligt intressant för att jag skulle fortsätta. Men jag har så svårt att gilla spel där ammunition är en bristvara, och där crafting är nödvändig. Ge mig inte massa coola rollspelselement där jag kan bygga en karaktär kring hur jag vill spela, och se ta ifrån mig utrustningen som gör att jag kan spela på det sättet. Och fienderna.... robotar är nog fan det tråkigaste som går att spela mot (förutom i Borderlandsspelen), och så i kontrast de helt osannolikt coola bossfighterna.

Hur som helst ett imponerande debutspel, och om studion bara får chansen igen och resultatet blir lite mindre brokigt, med ett mer fokuserat spel som vill vara riktigt bra på en sak - ja då har de all möjlighet att få mer pengar av mig.

Skriv svar