Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Vad gör ni nu?

Medlem

Tittar ut genom fönstret. Usch.

Medlem

Försöker hålla ögonen öppna under sista timmen på jobbet. Blev totalt 3,5h sömn inatt så det har varit uppförsbacke ända sedan klockan ringde. Att man sen fick pulsa genom snön till jobbet för att bussen var inställd gjorde inte saken bättre.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Försöker hålla ögonen öppna under sista timmen på jobbet. Blev totalt 3,5h sömn inatt så det har varit uppförsbacke ända sedan klockan ringde. Att man sen fick pulsa genom snön till jobbet för att bussen var inställd gjorde inte saken bättre.

Sånt är segt som fan.

Är du lika dålig som mig så att du inte går och lägger dig i tid ikväll?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Kikar på Esportstudion och ser Metizport lira lite CS. Kul med ett helsvenskt lag som inte är klappkasst!

Medlem

Letar efter prutt-ljudeffekter på Youtube till ett spel jag gör.

Medlem

Gör ingenting och har lite ångest över att jag inte gör något. Längtar lite tills påsklovet ska ta slut nån gång så man får jobba igen...finner det allt svårare att faktiskt göra nått socialt eller på annat sätt vettigt av min fritid sedan man blivit 30+

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RiddarKatig:

Letar efter prutt-ljudeffekter på Youtube till ett spel jag gör.

Haha, det är fan ett värdigt spenderande av en kväll ändå.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Haha, det är fan ett värdigt spenderande av en kväll ändå.

Nåja, det var bara halva kvällen. Resten av kvällen (hittills) spenderades att programmera pruttgasmolnets beteende när det träffar marken och virvlar upp. Det är viktigt att pruttfysiken blir precis rätt!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RiddarKatig:

Nåja, det var bara halva kvällen. Resten av kvällen (hittills) spenderades att programmera pruttgasmolnets beteende när det träffar marken och virvlar upp. Det är viktigt att pruttfysiken blir precis rätt!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är ett jäkligt bra spel. Nemesis-systemet är riktigt kul.

Uppföljaren har fått en del skit kastat på sig, med rätta, men det har blivit bättre efter diverse uppdateringar. Endgamet suger fortfarande, för mycket grind för att låsa upp det riktiga slutet, men resan dit är fett rolig. Man blir hyfsat mäktig om man säger så. Och nemesis-systemet fortsätter att levera.

Ja det är väldigt kul 👍😊 men börjar nu efter drygt 15 timmar kännas lite upprepande på ett tråkigt sätt, jag hade tänkt börja med tvåan direkt efter jag klarat av ettan men jag börjar nog på något annat spel innan tvåan som det känns nu😅


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av Stefan JL:

Ja det är väldigt kul 👍😊 men börjar nu efter drygt 15 timmar kännas lite upprepande på ett tråkigt sätt, jag hade tänkt börja med tvåan direkt efter jag klarat av ettan men jag börjar nog på något annat spel innan tvåan som det känns nu😅

Låter klokt, kör på!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kliar mig lite i huvudet och är häpen då jag testade en påstådd ultra high speed hdmi-kabel, från "Ubluker", från Amazon.

Av allt jag läst och hört tidigare så är maxgränsen för ultra high speed hdmi runt fem meter.
För att komma runt problemet skapades aktiva fiberoptiska kablar som klarar av att hålla signalintegriteten.
Nackdelen med dessa är att dessa kablar är avsevärt mycket dyrare. Tror jag gav 1800kr för en femton meters år 2020.
Kabeln från "Ubluker" är vad jag förstått inte fiberoptisk.
Den är tio meter lång och kostade mig 380kr.

När jag först testade den så var jag helt övertygad om att den inte skulle funka i 3840x2160 60hz och kanske inte ens med HDR påslaget.
Till min förvåning så funkade den utan något problem med 3840x2160 144hz med HDR och VRR utan att uppvisa något problem överhuvudtaget.
Jag var fortsatt skeptisk och försökte hitta något problem men än så länge har jag inte hittat något.

Så vad är slutsatsen av min upplevelse?
Ibland är saker som är för bra för att vara sanna faktiskt sanna.
Anta inte att nya produkter inte kommer leverera baserat på tidigare erfarenhet och kunskap.
Forsätt ge nya produkter en chans och testa dem innan man fördömer dem.
I värsta fall går det ju att skicka tillbaka produkten.

Kul när man blir motbevisad 😄

Medlem

Blev just färdig med att få på sommarsulorna på min nya bil jag köpte i fredags. Kallar den Lamborghinin, i realiteten kanske inte fullt så sportig med 16 "pigga" sekunder för 0-100. Men passar mig då jag också är seg och långsam.
Får hoppas nu bara vi slipper fler plötsliga snöoväder för i år, känner mig egentligen alldeles för kroppsligt vek för att montera däck själv

Medlem

Fryser och har suttit och väntat på att solen dök upp, skissat lite på en powerpoint och spelar lite Zomboid.

Medlem

Spelar en betaversion av Jeff Minters Llamatron som han postade på Mastodon ungefär en månad sedan, även källkoden till Llamatron gick att ladda ner där.
Ganska intressant att testa en tidig version av spelet, det var bra mycket svårare än det färdiga spelet jag kom typ inte längre än wave 3... så jag fick välja att ha med droiden som medhjälpare för att komma någonstans😅 Betaversionen hade även musik vid titelskärmen... en kort raspig sampling som loopar och vid game over så spelas en sampling från Star Wars-filmen upp (Obi-Wan som snackar)... inget Disney skulle gilla idag skulle jag tro 😅


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Fick Coral Island i gåva av min bror så tar min första steg i det. Känns bra och mysigt hittills!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Verkar ha slarvat bort alla mina MP3 på något sätt så nu sitter jag och rippar om sådär 300-400 CDs... jättekul :oP

Medlem

Har precis börjat kolla på 3 body problem på Netflix. Gillade den första boken, men de andra två finns inte som ljudbok på svenska ännu så då tänkte jag att jag skulle kolla på serien i stället.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Verkar ha slarvat bort alla mina MP3 på något sätt så nu sitter jag och rippar om sådär 300-400 CDs... jättekul :oP

Ibland önskar man nästan att det fanns nån musiktjänst som fungerar ungefär som gamepass gör.. att man kan betala ett abonnemang och sen få tillgång till massa musik i telefon, dator eller mer eller mindre vart man vill.. stannar nog vid en dröm!

Men för att vara lite seriös.. vad har du mp3orna till idag? Och jävligt surt jobb du har framför dig!

Medlem

Tröstar vovve som varit sövd och dragit ut tand och rensat tandsten. Han är lite extra ynklig och kelig just nu.
Samt så ser jag avsnitt ett av Fallout.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Läser på om autism. Tydligen räckte det inte med ADHD så nu ska en ny utredning dra igång.

Det är ju bra, men fan. Det gör ont då jag trodde att jag äntligen var på rätt väg och att jag skulle kunna lägga sådant här bakom mig. Men då jag fortfarande har svårigheter att få ihop en fungerande vardag så är det väl bara att tacka och ta emot den hjälp som erbjuds. Det känns dock svårt att acceptera en sådan diagnos av någon anledning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Ibland önskar man nästan att det fanns nån musiktjänst som fungerar ungefär som gamepass gör.. att man kan betala ett abonnemang och sen få tillgång till massa musik i telefon, dator eller mer eller mindre vart man vill.. stannar nog vid en dröm!

Men för att vara lite seriös.. vad har du mp3orna till idag? Och jävligt surt jobb du har framför dig!

Seriöst så brukar jag söka på musik på youtube för att jag inte orkar gå till hyllan och leta upp en skiva. Jag minns att jag rippade alla CD skivor för några år sedan, men vet sjutton inte var de tagit vägen. Så standard är youtube. Hade youtube premium förut där youtube music ingick och det var rätt smutt. Men nu är det så att jag har betalt för X antal CD skivor så jag vill ha den snabbt tillgängliga på hårddisken. Och det håller jag på att fixa nu.

Ett par skivor finns faktiskt inte på nätet och de måste jag rippa. Har fixat 2 av dem redan. Som tur är så går det MYCKET snabbare än att rippa DVD skivor, bara 650 MB (max) och läses i 10 x speed i media player.

Hittills har bara en skiva blivit felmärkt, det var en promo skiva som fick fel artist och album, men var lätt att fixa.

Medlem

Spelar remaken av Secret Agent... senast jag spelade det var på en 386:a 🙂 Fortfarande lika kul.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Fullt upp idag, jobbat några timmar, handlat, spenderat över två timmar på gymmet, promenerat, lagat mat. Nu ska jag snart äta och sen blir det soffläge resten av kvällen


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Kom till jobbet innan och det visade sig att jag var ledig.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra ikväll. Funderar på att köpa och spela RE4 Remake.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sitter å tittar på vilken Kamado det blir när den nya altanen är byggd, lutar åt en Sumo Midi… hmmm


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Alla spel tappar skärpa efter x antal timmar och då hoppar jag tillbaka till Froms spel. Har spenderat ett par kvällar nu med att köra om Bloodborne för nte gången.

Det faktum att jag redan har tagit platinum är befriande. Jag gör endast det jag känner för och så jag aldrig upplevt spelet tidigare.

Över 300 timmar och det fortsätter att ge trots 30fps och Switch-upplösning. Det är något som bara ett mästerverk kan lyckas med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kom till jobbet innan och det visade sig att jag var ledig.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra ikväll. Funderar på att köpa och spela RE4 Remake.

Eyy! Du har många goda timmar framför dig ifall du hovar in R4R.
Snuskigt välgjort spel, har nog närmare 120+h i det.
Mercenaries läget är extremt beroende framkallande. Kör du på PC så finns det fina moddar att använda också.

Ontopic:
Skulle gå en sväng till köket för att dricka så råkar man titta ut... och får se en 475e vinter som ligger utanför. Får bannemej lust att spy.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Läser på om autism. Tydligen räckte det inte med ADHD så nu ska en ny utredning dra igång.

Det är ju bra, men fan. Det gör ont då jag trodde att jag äntligen var på rätt väg och att jag skulle kunna lägga sådant här bakom mig. Men då jag fortfarande har svårigheter att få ihop en fungerande vardag så är det väl bara att tacka och ta emot den hjälp som erbjuds. Det känns dock svårt att acceptera en sådan diagnos av någon anledning.

Min mellanstadiemagister satte mig på adhd-utredning som barn, minns man fick lägga en massa pussel mm. medan en farbror gjorde anteckningar, antagligen med kommentarer om hur dum i huvet man var. Men vi var många "sär-ungar" i min klass, tror nästan halva klassen fick gå på "special-matte" och "special-svenska" hos en mycket sträng äldre dam.

Fick dock ingen diagnos i slutändan, så kanske bara var trög i bollen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Min mellanstadiemagister satte mig på adhd-utredning som barn, minns man fick lägga en massa pussel mm. medan en farbror gjorde anteckningar, antagligen med kommentarer om hur dum i huvet man var. Men vi var många "sär-ungar" i min klass, tror nästan halva klassen fick gå på "special-matte" och "special-svenska" hos en mycket sträng äldre dam.

Fick dock ingen diagnos i slutändan, så kanske bara var trög i bollen.

Min resa började i tonåren. Jag har alltid varit stökig och skolkat mycket. Enormt mycket energi. Aldrig kunnat fokusera utöver tvspel/film, men ändå lyckats prestera hyfsat i skolan. Mycket bra inom vissa områden. Det har gjort att jag länge har velat lära mig att fokusera/att ha tråkigt för då är jag övertygad om att jag hade kunnat prestera mycket väl regelbundet.

Nu har det gått över 20 år och resan pågår fortfarande. Och nu kom då denna "smällen". Skönt på ett sätt då det alltid är bra att veta hur det faktiskt ligger till, men det är samtidigt jobbigt. Det har kostat mig mycket energi och livslust att få ihop en dräglig tillvaro med tanke på uppförsbacken jag befinner mig i och jag trodde att det bara är att bita ihop och jobba hårt. Vilket jag har gjort sedan början av året men nu är jag nära att tappa greppet/ge upp (igen) och är genuint orolig över detta. Och gör jag det denna gången så tror jag inte det finns en möjlighet att komma tillbaka.

Oh well, den 30 april ska jag träffa läkare och psykolog och diskutera framtida utredning/medicinering. Bara att hålla ut. Vill inget annat än att bara ha ett lugnt, skönt och organiserat liv. Thats it.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar