The Outer Worlds trimmas på Xbox One X, men inte på PS4 Pro

Robot
The Outer Worlds trimmas på Xbox One X, men inte på PS4 Pro

Som bekant ingår Obsidian numer i Xbox Game Studios.

#obsidian-entertainment, #private-division, #the-outer-worlds


Medlem

Ni har ju glömt det mest uppenbara alternativet i omröstningen, xbox game pass pc för 10kr

SoL
Medlem

Spelar ingen roll om Xbox får 4K, spelet ser ändå ut att va skapat tidigt 2000.

Medlem
Skrivet av SoL:

Spelar ingen roll om Xbox får 4K, spelet ser ändå ut att va skapat tidigt 2000.

Då minns du nog inte hur spelen såg ut på den tiden


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av superlim:

Ni har ju glömt det mest uppenbara alternativet i omröstningen, xbox game pass pc för 10kr

Söker man på Outer worlds i xbox-appen går det bara en dra ner en 10 mb stor fil, sen händer det ingenting mer. Vet du när det går att preloada?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Söker man på Outer worlds i xbox-appen går det bara en dra ner en 10 mb stor fil, sen händer det ingenting mer. Vet du när det går att preloada?

ingen aning, men kan inte vara så långt borta iom att release börjar närma sig

Medlem

Så dom ger mittenfingret till sina kunder.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox
Skrivet av magma:

Söker man på Outer worlds i xbox-appen går det bara en dra ner en 10 mb stor fil, sen händer det ingenting mer. Vet du när det går att preloada?

Borde komma snart på PC. Jag pre-loadade på Xbox One igår, 36 gb vart det.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Så dom ger mittenfingret till sina kunder.

Varför säger du så ^^
Sony håller ju på fishy saker hela tiden
Senaste saken var ju Call of Duty låter som dom låser ett år till ps4 ^^

Psst.... Fuck Epic


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Vileoxe:

Så dom ger mittenfingret till sina kunder.

Vilka är "dom" i det här fallet?

The Outer Worlds är ett AA-spel som startades under Private Division, under ganska knappa budgetförhållanden. Då Xbox nu har ett egenintresse i spelet efter förvärvet av Obsidian så skulle det inte förvåna mig om Xbox sett till att betala/fördela resurser för en One X-enhancement på eget bevåg.

Med det sagt så hoppas jag att det kommer en PS4 Pro-variant också! Kanske är det något som om inte annat kommer post-launch.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av superlim:

ingen aning, men kan inte vara så långt borta iom att release börjar närma sig

Skrivet av Mortaigne:

Borde komma snart på PC. Jag pre-loadade på Xbox One igår, 36 gb vart det.

Precis, men 36 gb låter inte så stort alls


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skulle ha röstat om alla alternativen fanns tillgängliga

Medlem

Fick några månader game pass for PC på köpet av ryzen 3700x så det blir Microsoft Store!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vilka är "dom" i det här fallet?

The Outer Worlds är ett AA-spel som startades under Private Division, under ganska knappa budgetförhållanden. Då Xbox nu har ett egenintresse i spelet efter förvärvet av Obsidian så skulle det inte förvåna mig om Xbox sett till att betala/fördela resurser för en One X-enhancement på eget bevåg.

Med det sagt så hoppas jag att det kommer en PS4 Pro-variant också! Kanske är det något som om inte annat kommer post-launch.

Så dom gör en Epic?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av SoL:

Spelar ingen roll om Xbox får 4K, spelet ser ändå ut att va skapat tidigt 2000.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av FejkFejksson:

Så dom gör en Epic?

På vilket sätt? Jag förstår uppriktigt inte vad du syftar på, eller vem.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av SoL:

Spelar ingen roll om Xbox får 4K, spelet ser ändå ut att va skapat tidigt 2000.

Måste hålla med, ser inte ut att vara något från 2019.
Inte det grafiska i alla fall.

Medlem

NI glömde ha Windows STore (Game Pass Ultimate), vilket kan förladdas ner när som helst snart?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Visar sig vara falskt enligt Private Divisions twitter:

Citat:

The @OuterWorlds is enhanced for both Xbox One X and PS4 Pro. It includes 4K textures and resolution on Xbox One X and PC, and upsamples to 4K from 1440p on PS4 Pro. It looks great across all platforms and we’re excited for players to experience The Outer Worlds on October 25th.

https://twitter.com/PrivateDivision/status/118456233549257523...

Medlem

Jag ser inte problemet, Obsidian ägs av Microsoft. Att likna med alla spelstudior som ägs av Sony där spelen endast släpps på Playstation. Om vi nu skulle vara lite neutrala och realistiska så tror jag inte ens att PS4 Pro kan driva det i 4K, bortsett från ett incitament att spela på Xbox eller PC så känns det tämligen rimligt.

Personligen spelar jag via Xbox Gamepass på PC, skulle aldrig få för mig att betala 600 kr för ett spel som jag kan spela för 10/49/149 kr beroende på abonnemang.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Visar sig vara falskt enligt Private Divisions twitter:
https://twitter.com/PrivateDivision/status/118456233549257523...

Som sagt, det har visat sig vara en felaktig nyhet så nu tycker jag vi chillar lite

SoL
Medlem

Måste bara poängtera att grafiken inte är allt, det kan se platt och stelt ut men fortfarande va riktigt underhållande som the outer worlds kanske är, får vänta och se helt enkelt. Men i dagens läge är ribban satt ganska högt vad gäller grafiken.

Medlem

Ni glömde pc via sbox game pass for pc. Det är så jag kommer spela det.

Redaktör
Skrivet av superlim:

Ni har ju glömt det mest uppenbara alternativet i omröstningen, xbox game pass pc för 10kr

Skrivet av HaZe303:

NI glömde ha Windows STore (Game Pass Ultimate), vilket kan förladdas ner när som helst snart?

Skrivet av matnojje:

Ni glömde pc via sbox game pass for pc. Det är så jag kommer spela det.

Det glömde vi, ja. Fixat nu.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Belfry:

Jag ser inte problemet, Obsidian ägs av Microsoft. Att likna med alla spelstudior som ägs av Sony där spelen endast släpps på Playstation. Om vi nu skulle vara lite neutrala och realistiska så tror jag inte ens att PS4 Pro kan driva det i 4K, bortsett från ett incitament att spela på Xbox eller PC så känns det tämligen rimligt.

Personligen spelar jag via Xbox Gamepass på PC, skulle aldrig få för mig att betala 600 kr för ett spel som jag kan spela för 10/49/149 kr beroende på abonnemang.

Gissningsvis blir det checkerboard rendering på PS4 Pro. Inte omöjligt att det blir native 4K på krysslådan.

1
Skriv svar