Kojima om varför Death Stranding får bättre betyg i Europa än i USA

Medlem

Vore kanske bra av FZ att ta upp att många i Japan är nu upprörda över att dem nu hittat att Famitsu lead recensenten som gav spelet full pott är i spelet samt är bra buddies med Kojima. Tror inte recensioner är direkt något man kan lite på med detta spelet.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@Mirage: Är väl bara att kolla in USAs presidents twitterkonto för en blick på hur det landet mår lite si så där?

Vad säger du då om en statsminister som aldrig visar sig eller besvarar frågor från folket?

Skrivet av jehuty:

Inget betyg är egentligen fel men tror snarare att "felet" ligger hos recensenterna och hur spel mediet ser ut just nu.

Tycker USA är ett splittrat och hatisk samhälle just nu. Hat säljer.

Skrivet av Rafner:

Haha, lite fint inlindat förklarar han att Amerikaner är för dumma för att förstå Death Strandings storhet.

Skrivet av Oakenborn:

Om jag vänder samma fråga tillbaks till dig: har du något faktiskt bevis för att det inte skulle vara så?

Det är naiva liberaler som sväljer allt som serveras på frukostbordet som är problemet. Ett fåtal tidningar med samma ägare säger till fåren vad dom ska tycka. Feminism, pride, EU, klimatet, mångkultur, alla är lika, vita är dom riktiga terroristerna = objektiv sanning och bra för alla. Det dom tycker är dåligt, nationalism=hitler=6miljonerjews=sd, polen, ungern, Trump(rasistiska,hatiska och korkade amerikaner som är lurade av ryssen), brexit(korkade britter som är lurade av ryssen, "klimatförnekare", tala negativt om Sveriges utveckling=alltid lögn, partiet har alltid rätt.
Så när boskapet låtsas göra bra tagningar på samtiden som är exakt samma som samtliga journalister, politiker, underhållare, deras föräldrar och säkerligen deras lärare gör så blir man lite besviken av vad som hänt med den svenska vikinigen. Det är inte orginellt, roligt eller coolt. Det är bara töntigt

Medlem

@kluttman: Alla liberaler är naiva får som manipuleras av en liten elit, och dom köper allt?
Men du och andra ser igenom det och sitter på en sanning. En sanning som kommer från källor som inte har förmåga att manipulera er?

Är det korrekt tolkat?

eld
Medlem
Skrivet av kluttman:

BRRR BRRR!

Medlem

Now THAT is well memed

Inaktiv

@kluttman: Härligt inlägg!
Tycker den Svenska självgodheten kan vara tröttsam, som när man talar om amerikaner som att de är simpla när Sverige hamnat i skiten just för att vi länge varit ett intellektuellt Nordkorea.

Medlem

Pecman och kluttman. Är det dina alter egon?

Inaktiv
Skrivet av Rafner:

Pecman och kluttman. Är det dina alter egon?

Nej så där illa skriver jag inte, no offence till kluttman.

Medlem

Amerikaner föredrar ju klart mer lättuggade saker, det märks inom både spel och film. Inget fel i det såklart. Många japaner fnyser nog åt mycket amerikanskt skit. Min idé är att man kan ju gilla båda? Själv är jag sugen på Death Stranding. Ser både snyggt och annorlunda ut. Behövs i denna upprepningsbransch.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@Mirage: Är väl bara att kolla in USAs presidents twitterkonto för en blick på hur det landet mår lite si så där?

Nej, det är en inblick i hur deras president "resonerar" eftersom att säga han resonerar är att ta i. Hur landet mår står i hur befolkningen är. Annars med ditt resonemang mår Nord-Koreas befolkning toppen, eftersom Kim Jong-un säger allt är toppen!

Skrivet av Oakenborn:

Om jag vänder samma fråga tillbaks till dig: har du något faktiskt bevis för att det inte skulle vara så?

Inte mer än alla affärsresor dit, umgående med lokalbefolkning i olika stater, de vänner jag har där sedan tidigare och min frus släkt där. Det är lika anekdotiskt som föregående talare dock, och har lika lite bevisvärde som hans påstående.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Nja är en stor skillnad mellan en folkvald politiker och en diktator. Dock syns det inte precis på deras retorik ibland.

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Min fru känner en svensk som är permanent bosatt i usa. Hon är gift och har barn. Hon har blivit helt amerikaniserad och har till och med börjat tro på lögner som sägs om Sverige och då är hon ändå född i Sverige och bodde här kanske till 18-20år.

Lögner som att det skjuts, bombas och våldtas I förorterna? Ja de har ju heeelt fel I usa.. Sverige har aldrig varit tryggare....

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@Mirage: Nja är en stor skillnad mellan en folkvald politiker och en diktator. Dock syns det inte precis på deras retorik ibland.

Fast du får bestämma dig, hur landet är (dess befolkning) och hur dess ledare är är två vitt skilda saker. om du vill kolla andra folkvalda ledare som går helt bananas, titta på Bolivias nu ex-president och Venezuela. Kolla Putin. etc, etc.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte mer än alla affärsresor dit, umgående med lokalbefolkning i olika stater, de vänner jag har där sedan tidigare och min frus släkt där. Det är lika anekdotiskt som föregående talare dock, och har lika lite bevisvärde som hans påstående.

Jag baserar typ alla mina "bevis" på olika personer på Youtube så du har nog en mer ärlig bild av USA än jag. Anledningen att jag frågar är att debattklimatet på just sociala medier i USA är väldigt splittrad och om inte hatisk så väldigt fientlig mellan liberala och konservativa. Så jag undrar bara om du har en annan bild av USA än jag? Är det mindre kluvet än det verkar?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag baserar typ alla mina "bevis" på olika personer på Youtube så du har nog en mer ärlig bild av USA än jag. Anledningen att jag frågar är att debattklimatet på just sociala medier i USA är väldigt splittrad och om inte hatisk så väldigt fientlig mellan liberala och konservativa. Så jag undrar bara om du har en annan bild av USA än jag? Är det mindre kluvet än det verkar?

Politiskt är det väldigt kluvet pga, så som en vän där kallar honom "the orange baboon" som är deras president just nu. Han lyckas till och med splittra republikanerna. Så politiskt, ja, väldigt splittrat och på gräsrotsnivå finns där en hel del fientlighet. Hat hittar du på gatorna mellan politiska motståndare, typ alt-right vs Antifa så vi snackar extremistgrupper.

För folket, så är det mer missnöje med presidenten överlag, men hatisk befolkning är inte något jag känner igen alls. Det som poppar upp i medier/youtube är alltid extremisterna, och de representerar inte USA, utan en försvinnande liten del. Från alla mina erfarenheter är folk vänligare och varmare där än här.

Att debtallklimatet på sociala medier är hett och hatiskt, det är det i alla länder, skulle jag tippa. Se bara på alla internet warriors på forum/massmedia/sociala medier i Sverige. Samma sak, väldigt splittrat och härsk tongång från alla sidor.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Politiskt är det väldigt kluvet pga, så som en vän där kallar honom "the orange baboon" som är deras president just nu. Han lyckas till och med splittra republikanerna. Så politiskt, ja, väldigt splittrat och på gräsrotsnivå finns där en hel del fientlighet. Hat hittar du på gatorna mellan politiska motståndare, typ alt-right vs Antifa så vi snackar extremistgrupper.

För folket, så är det mer missnöje med presidenten överlag, men hatisk befolkning är inte något jag känner igen alls. Det som poppar upp i medier/youtube är alltid extremisterna, och de representerar inte USA, utan en försvinnande liten del. Från alla mina erfarenheter är folk vänligare och varmare där än här.

Att debtallklimatet på sociala medier är hett och hatiskt, det är det i alla länder, skulle jag tippa. Se bara på alla internet warriors på forum/massmedia/sociala medier i Sverige. Samma sak, väldigt splittrat och härsk tongång från alla sidor.

Låter lovande. Jag har velat åka till USA väldigt länge men avvaktat för jag tycker det verkar väldigt spänt. Men jag kansek får passa på då


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Låter lovande. Jag har velat åka till USA väldigt länge men avvaktat för jag tycker det verkar väldigt spänt. Men jag kansek får passa på då

Jag var i Miami en vecka för bara 2 veckor sedan, väldigt lugnt och avslappnat. Deras immigration går snabbare nu för de automatiserat en hel del, du slipper fylla i arket på planet utan fixar allt i en automat. Tänk bara på att skaffa ett ESTA innan du åker dit, det gör du här. Utan det kommer du nog inte ens på planet dit.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar