Saker som gör en rosenrasande i spel – vad får dig att koka?

Medlem

Spelförstörande buggar som gör att man inte kan komma vidare samt där utvecklaren skiter i att fixa dem.

Skaffade mig Skyrim till Xbox one och även fast spelet var ett gäng år gammalt vid det laget så hade Bethesda inte fixat några av de spelförstörande buggar som funnits hela tiden.
Där Lydia fastnar inne i grottan där du hämtar Dawnbreaker och man inte kan få ut henne där ifrån, där npc som du skall lämna in uppdraget till har fallit igenom värden och inte går att komma åt samt att en fiende endast tar skada av fusrodah .

Sådant skit gör mig arg att speltillverkaren inte fixar.
Det som fick mig att sluta spela multiplayer var när guildet tog och hämtade en special grej som vi hade planerat att göra på ett datum/tid men där de valda att göra det utan mig några dagar tidigare och det trots att minst tre av dem som var med hade mitt nummer osv.

Checkpoints som inte är placerade direkt innan ett svårt hinder, utan placerad med en transportsträcka innan.

Begränsad inventory i spel där det inte behövs. Som i RPGs. Jag förstår logiken i att man inte ska kunna plocka upp allt, men jag fullständigt hatar spel där plötsligt måste stanna upp och "rensa" upp i ens tillgångar.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

När man smugit sig genom Deus Ex Human Revolution med stun-vapen och ljuddämpad pistol och tvingas in ett litet rum med Barrett som boss fight, då blev man lite lätt irriterad. Sedan så patchades ju detta så det blev lite mer flexibelt, men det passade inte alls in i spelet.

Medlem

Spelade igenom Morrowind nyligen, det tog ett tag för det hände att jag dödade någon som var del av ett quest, fick reda på det först efter två timmar och då var det bara att göra om dessa två timmar. Hade dock veckolånga pauser däremellan eftersom jag inte orkade med att spela om dem direkt.

Medlem

Jag är kraftigt allergisk mot glesa checkpoints. Men även när det inte går att hoppa över mellansekvenser idiotiskt placerade precis vid checkpointen så du behöver kolla om skiten varje gång du dör. Även hyfsat irriterande med spel där det tar tusen år från det att man startar spelet till man faktiskt kommer igång och spelar.

Medlem

Två saker jag hatar i spel är 1 tidsbegränsade uppdrag gör si och så i ett inslag
2 att bli jagad av någon (hej re 2 remake re 3)

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag är kraftigt allergisk mot glesa checkpoints. Men även när det inte går att hoppa över mellansekvenser idiotiskt placerade precis vid checkpointen så du behöver kolla om skiten varje gång du dör. Även hyfsat irriterande med spel där det tar tusen år från det att man startar spelet till man faktiskt kommer igång och spelar.

Samma här.
Och lite off-topic: Ibland undrar jag om spel från Japan inte är värst, har de som testar mera tålamod? Men det är kanske fel uppfattning, finns en hel del US/EU spel som har samma "problem".

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Calle vill inte anta rollen som snokande journalist? Jag tror verkligheten och ditt yrke krockar med den inställningen. 🤣

Medlem

Rocket League. Hela Rocket League.

123
Skriv svar