Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Aldrig I livet att de bygger upp en helt ny stad bara för ett DLC, det låter sjukt ologiskt från ett utvecklingsperspektiv.

Jag tror inte att man bygger ett nytt Night City garanterat, men det lär ju inte vara omöjligt med en expansion som har kanske en mindre stad och tillhörande utrymmen kring sig.

Annars så håller jag mig i den kategorin av folk där jag tyckte om spelet, främst pga main story och de "större" sidouppdragen och det grafiska/estetiska men var grymt besviken då jag hade via gameplaytrailers och devstreams fått bilden av något så mycket mer. Vart inte lika hooked och levde mig in i det på samma sätt som med Witcher 3 exempelvis. Med det sagt så hade jag åtminstone kul nog för att spela igenom det en gång, en runda som tog mig ca 60+ timmar. Tyvärr så har jag inget sug att köra igenom det igen med en ny karaktär. Kommer troligtvis hoppa på en expansion när den kommer åtminstone.

Medlem

Precis testat nya PC bygget med Cyberpunk. WOW, det ser ut (och låter) som en film! Otrolig bra atmosfär...

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Man får faktiskt leta långt och länge för att hitta någon referens till "expansions" i deras information överhuvudtaget faktiskt. Det är ju därför folk har förväntningar som inte stämmer överens med deras release planer, dålig kommunikation helt enkelt.

CDPR har bekräftat att expansioner kommer, inga datum dock, inte svårt att googla sig till.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

CDPR har bekräftat att expansioner kommer, inga datum dock, inte svårt att googla sig till.

Absolut, men den informationen kommer från två ställen... möten ämnade för investerare och läckor. Till spelare har de endast kommunicerat om gratis DLC, om och om.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Storyn i RDR 2 (minns inte så mycket av ettan) är väl ändå oerhört banal? "I've got a plan" säger Dutch. Gänget letar sätt att få pengar. Dutch och/eller någon annan fuckar upp och så får de flytta och börja om på ny kula. Upprepa in absurdum till spelet är slut.

Däremot är ju dialogerna i allmänhet väldigt välskrivna med underhållande karaktärer som lyfts av snudd på genomgående fenomenalt röstskådespel (det sistnämnda är ju mer eller mindre kutym i Rockstar-spel).

Red dead redemption var bättre än tvåan.

Gällande story så är det ju de lättförståelig folk gillar. Titta på half life angående banal story.

Tar vi cyberpunk så har jag lite problem att det är så mycket rolig action men så ska man läsa noveller och hinns loota allt samtidigt för att spara tid. Novellerna verkar brutalt överbearbetade mot vad man brukar få så känner jag missar en massa då jag vill vidare

Rdr 2 är otroligt sölig men man får tid smälta alla intryck så har det väl enklare. Men tycker ändå jag får en skön känsla av cyberpunk.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Absolut, men den informationen kommer från två ställen... möten ämnade för investerare och läckor. Till spelare har de endast kommunicerat om gratis DLC, om och om.

Vilket ju är positivt, bra att de lärt sig att skapa hype för långt innan släpp bara skapar orimliga förväntningar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Vilket ju är positivt, bra att de lärt sig att skapa hype för långt innan släpp bara skapar orimliga förväntningar.

Det är motsatsen till att lära sig. Information kommer ut, förväntningarna skenar, och folk blir missnöjda. Låter ju precis som spelets release.

Hade de följt utvecklingen online och korrigerat förväntningar allt eftersom... det hade varit att lära sig.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det är motsatsen till att lära sig. Information kommer ut, förväntningarna skenar, och folk blir missnöjda. Låter ju precis som spelets release.

Hade de följt utvecklingen online och korrigerat förväntningar allt eftersom... det hade varit att lära sig.

Bara att konstatera att vi drar helt olika slutsatser av situationen, vilket är ok!


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd

Jag har varit med om fler buggar i AC valhalla än i cyberpunk. Det kanske säger en del om att mycket är överdrivet här.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har varit med om fler buggar i AC valhalla än i cyberpunk. Det kanske säger en del om att mycket är överdrivet här.

Finns fler än du som spelar. Cyberpunks största problem är att spelarna bara kan tänka på sig själva och inte förstå att andra kan ha haft det annorlunda. Gäller båda sidorna.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har varit med om fler buggar i AC valhalla än i cyberpunk. Det kanske säger en del om att mycket är överdrivet här.

Haha

Och jag har varit med om ungefär lika många buggar i båda spelen skulle jag påstå, men har flera av gångerna behövt starta om Cyberpunk (PC) för att buggen hade sönder hela spelet vs Valhalla (PS5). Kanske säger en del också. Eller antagligen inget då allas upplevelser av båda dessa spel är väldigt olika!

Avstängd
Skrivet av Doed:

Haha

Och jag har varit med om ungefär lika många buggar i båda spelen skulle jag påstå, men har flera av gångerna behövt starta om Cyberpunk (PC) för att buggen hade sönder hela spelet vs Valhalla (PS5). Kanske säger en del också. Eller antagligen inget då allas upplevelser av båda dessa spel är väldigt olika!

Jo men i valhalla satt jag fast på ett ställe där jag inte kom vidare i storyn. Men dom fixade det i en uppdatering några veckor efter som tur var.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Problemet var nog att förväntningarna, mycket av det är så klart CDPR's fel, att förväntningarna var skruvade upp till 1000%. Finns dubbla sidor av det myntet, för oss som önskar förhandstittar o.s.v. och inte går på all marketing hype så finns risken att fler utvecklare kommer att hålla tätt tills släpp efter denna bajsmacka. IMHO skulle CDPR lagt sig någonstans i mitten av vad de gjorde i att hypa spelet..
Kan dock förstå CDPR att de lockades delta i den extrema hypen från fans och sidor som denna. Allt blev nästan absurt, "second coming of jesus".
AC Valhalla var/har definitivt fler buggar/glitches än CP för mig. Observera att jag skriver från en PC-spelares synvinkel.

Med det sagt så älskar jag spelet och det är definitivt game of the year i min bok. Då går jag efter hur spelet verkligen är, skiter i hypen och det absurda hatet. Bara spelar ett riktigt bra spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

I ett tidigare inlägg så visade jag hur en bil körde igenom en annan vid ett rödljus, men i min senaste session så toppade spelet sig självt och gav mig TRE BILAR stående i varandra. Undrar om det här är en ny bugg i 1.3 för jag kan inte minnas att jag sett det tidigare. Hade även problem med att den där mätaren som dyker upp när fiender använder hacks inte försvann och combat musiken försvann inte heller utan spelades konstant. En enkel reload fixade dock dessa problem.

En annan grej jag sett några gånger är att min skugga enbart visar torson och ingenting annat. Testade ändra grafikinställningarna för att se om det skulle fixa det, men det var ingen skillnad vare sig man körde på low eller ultra.

Känner att jag är väldigt olycksdrabbad när det kommer det till det här spelet. Valhalla som ni pratar om hade jag aldrig problem med, men jag körde bara 10 timmar eller så när jag hade Ubisoft+.

Såg för övrigt på Reddit att dom fortfarande inte fixat skuggan när man simmar.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Känner att jag är väldigt olycksdrabbad när det kommer det till det här spelet. Valhalla som ni pratar om hade jag aldrig problem med

Hade/har alla möjliga problem med Valhalla men inte med CP 2077, värsta problemet med valhalla är krasher till skrivbordet, aldrig hänt med CP. Kanske kan få någon att inse att det mesta är väldigt subjektivt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

Problemet var nog att förväntningarna, mycket av det är så klart CDPR's fel, att förväntningarna var skruvade upp till 1000%. Finns dubbla sidor av det myntet, för oss som önskar förhandstittar o.s.v. och inte går på all marketing hype så finns risken att fler utvecklare kommer att hålla tätt tills släpp efter denna bajsmacka. IMHO skulle CDPR lagt sig någonstans i mitten av vad de gjorde i att hypa spelet..
Kan dock förstå CDPR att de lockades delta i den extrema hypen från fans och sidor som denna. Allt blev nästan absurt, "second coming of jesus".
AC Valhalla var/har definitivt fler buggar/glitches än CP för mig. Observera att jag skriver från en PC-spelares synvinkel.

Med det sagt så älskar jag spelet och det är definitivt game of the year i min bok. Då går jag efter hur spelet verkligen är, skiter i hypen och det absurda hatet. Bara spelar ett riktigt bra spel.

Ja håller med dig att det är ett riktigt bra spel och jag ser fram emot kommande expansion.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av alias:

Hade/har alla möjliga problem med Valhalla men inte med CP 2077, värsta problemet med valhalla är krasher till skrivbordet, aldrig hänt med CP. Kanske kan få någon att inse att det mesta är väldigt subjektivt.

När det gäller buggar, lögner kring vad spelet skulle innehålla och sen deras vidriga hantering av release:n är det inte mycket som är subjektivt.

Visst kan man tycka om spelet, men att försvara det och utvecklarna till den graden känns helt galet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

När det gäller buggar, lögner kring vad spelet skulle innehålla och sen deras vidriga hantering av release:n är det inte mycket som är subjektivt.

Visst kan man tycka om spelet, men att försvara det och utvecklarna till den graden känns helt galet.

Hade inga stora förväntningar när det släpptes, aldrig varit ett större witcher3 fan. Vad försvarar jag? Försvarar jag utvecklarna? Ta det lite lugnt nu va? Jag gillar spelet så pass mycket att jag påbörjat min femte genomspelning. Buggar har jag inte påträffat mer av än i andra storspel. Snarare mindre faktiskt.
Vad försvarar jag? Tycker bara spelet är väldigt bra.

Insåg först nu att jag måste försvara något och bli ifrågasatt för att jag gillar ett spel. Sjukt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Bara att konstatera att de som inte har hårdvaran för att driva detta, de som bara hatar för hatets skull, de som har absolut noll koll finns det ingen mening med att argumentera med.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

Bara att konstatera att de som inte har hårdvaran för att driva detta, de som bara hatar för hatets skull, de som har absolut noll koll finns det ingen mening med att argumentera med.

På ps5 funkade det utmärkt men är väl rätt så bra hårdvara i den. Läste något om att man måste ge en massa 1000 mer för att få en dator som är som ett ps5. Jag påbörjade en ny genomspelning av detta som streetkid. Men sen insåg jag att jag missat alla sidogrejer med min nomad så rensar kartan nu med den. Men jävlar det är ju nästan bara skjuta skjuta, men det är ändå kul!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Men jävlar det är ju nästan bara skjuta skjuta, men det är ändå kul!

likväl som witcher 3 kan vara bara hugga hugga om man vill.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Hade inga stora förväntningar när det släpptes, aldrig varit ett större witcher3 fan. Vad försvarar jag? Försvarar jag utvecklarna? Ta det lite lugnt nu va? Jag gillar spelet så pass mycket att jag påbörjat min femte genomspelning. Buggar har jag inte påträffat mer av än i andra storspel. Snarare mindre faktiskt.
Vad försvarar jag? Tycker bara spelet är väldigt bra.

Insåg först nu att jag måste försvara något och bli ifrågasatt för att jag gillar ett spel. Sjukt.

Ta det inte för personligt, du råkade bara hamna i skottgluggen när du drog upp subjektivitet.

Hade du läst vad jag skrev hade du sett att jag skrev "Visst kan man tycka om spelet", men sättet somliga skriver sina inlägg får det att låta som att det vore ett tekniskt mästerverk, när det är väldigt tydligt att så inte är fallet. Det hade inte blivit sånt ramaskri om det var sant. Man kan såklart välja att inte se problemen och buggarna, men då blir det en annan diskussion

Sen kan man såklart tycka om ett spel utan att bry sig om utvecklarna bakom, men i extremfall som dessa har i alla fall jag svårt för det.

Skrivet av alias:

Bara att konstatera att de som inte har hårdvaran för att driva detta, de som bara hatar för hatets skull, de som har absolut noll koll finns det ingen mening med att argumentera med.

Man behöver ingen särskild hårdvara, man behöver inte hata då det är rent objektivt och att läsa på om alla fadäser tar bara några minuter, så där har du fel


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ta det inte för personligt, du råkade bara hamna i skottgluggen när du drog upp subjektivitet.

Hade du läst vad jag skrev hade du sett att jag skrev "Visst kan man tycka om spelet", men sättet somliga skriver sina inlägg får det att låta som att det vore ett tekniskt mästerverk, när det är väldigt tydligt att så inte är fallet. Det hade inte blivit sånt ramaskri om det var sant. Man kan såklart välja att inte se problemen och buggarna, men då blir det en annan diskussion

Sen kan man såklart tycka om ett spel utan att bry sig om utvecklarna bakom, men i extremfall som dessa har i alla fall jag svårt för det.

Man behöver ingen särskild hårdvara, man behöver inte hata då det är rent objektivt och att läsa på om alla fadäser tar bara några minuter, så där har du fel

1. Personligt, lol absolut inte. Vore jag skaparen bakom cp2077 så skulle jag tagit de personligt.
2. Om du inte tar illa upp så skulle jag bara vilja veta vad som i din mening är ett "tekniskt mästerverk" ge gärna ett exempel på ett AAAspel som är ett "tekniskt mästerverk" och var helt utan buggar vid release?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Dunder:

Man behöver ingen särskild hårdvara, man behöver inte hata då det är rent objektivt och att läsa på om alla fadäser tar bara några minuter, så där har du fel

Så du har studerat det ingående? Hur kommer det sig att jag och många med mig inte har några av de buggar/ glitchar som vissa har hela tiden? Du är rolig du, inser inte att det finns fler upplevelser än du och dina googlingar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Vuxna män (?) som bråkar om datorspel

Medlem
Skrivet av alias:

1. Personligt, lol absolut inte. Vore jag skaparen bakom cp2077 så skulle jag tagit de personligt.
2. Om du inte tar illa upp så skulle jag bara vilja veta vad som i din mening är ett "tekniskt mästerverk" ge gärna ett exempel på ett AAAspel som är ett "tekniskt mästerverk" och var helt utan buggar vid release?

Lugn och fin, ingen idé att hetsa upp sig. Det går att diskutera lugnt och sansat.
Har på rak arm inget bra exempel på ett tekniskt mästerverk, och det var inte heller poängen. Jag gjorde ingen jämförelse. Sen huruvida det finns buggar eller inte har inte så mycket med det att göra, det är inte enda problemen CP har.

Skrivet av alias:

Så du har studerat det ingående? Hur kommer det sig att jag och många med mig inte har några av de buggar/ glitchar som vissa har hela tiden? Du är rolig du, inser inte att det finns fler upplevelser än du och dina googlingar.

Vad menar du med "studerat ingående"? Det finns listor och så vidare redan gjorda, ingen idé att återuppfinna hjulet.

Att du inte ser buggarna skulle jag gissa på att du helt enkelt inte ser dem, att du inte råkat ut för dem eller att dem buggar du refererar till har patchats redan.

Ingen idé att börja pajkastning, det kommer du inte långt med

Skrivet av Tabula:

Vuxna män (?) som bråkar om datorspel

Finns iofs något som kallas diskutera också. Det brukar man göra på diskussionsforum.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har inte haft några vidare problem med Valhalla. Inte cyberpunk heller men jag rörde inte liret före 1.3. Mestadels pga episk backlog och fick för mig köra Valhalla först.

Har absolut sett mer glitches i cyberpunk men ingen gamebreaker ännu iaf. Lite surt att man inte kan loota all loot det är väl det som tynger mest så här långt lol

Medlem

Ingen annan som mår psykiskt dåligt utav CybePunk, lite som att spelet försöker ha bästa inlevelsen, samtidigt som det bakom varje hörn döljer sig någon bugg som ständigt bryter inlevelsen, så hjärnan hoppar fram och tillbaka nonstop, lite som att se en film/stream som hela tiden stannar eller laddar, man får aldrig någon ro. Det är många spel man kan klara av att spela som ändå har klassiska buggar, men CyberPunk's öppna spel-motor känns otroligt dålig, man vill nästan bara fly världen och fokusera på missions för där finns iaf lite struktur.

Medlem

Mår inte dåligt. Men vad gör man i cyberpunk om man inte gör uppdrag?

Medlem
Skrivet av nils45:

Ingen annan som mår psykiskt dåligt utav CybePunk, lite som att spelet försöker ha bästa inlevelsen, samtidigt som det bakom varje hörn döljer sig någon bugg som ständigt bryter inlevelsen, så hjärnan hoppar fram och tillbaka nonstop, lite som att se en film/stream som hela tiden stannar eller laddar, man får aldrig någon ro. Det är många spel man kan klara av att spela som ändå har klassiska buggar, men CyberPunk's öppna spel-motor känns otroligt dålig, man vill nästan bara fly världen och fokusera på missions för där finns iaf lite struktur.

Om du mår psykiskt dåligt utav buggarna i Cyberpunk 2077 har du ganska allvarliga problem och bör söka hjälp. För så dåligt är det inte
Måste vara väldigt liten skara av spel som du kan lira då?

Skrivet av Shodan:

Mår inte dåligt. Men vad gör man i cyberpunk om man inte gör uppdrag?

Jag vet inte. Som i princip alla singelplayerspel (även open-world rpgs) så är spelet ganska slut efter man gjort alla uppdrag.

Skriv svar