Valve-tiden har redan varit, så Half-Life: Alyx ska vara i tid

Robot
Valve-tiden har redan varit, så Half-Life: Alyx ska vara i tid

Släpps i mars, är lika stort som Half-Life 2.

#half-life-alyx, #releaselistan, #valve


Medlem

~13h i VR. Ugh, kommer bli hårt.

Medlem

Finns det möjlighet att spela utan VR? Förstår att många moment skulle bli tråkiga men halflife är ju ändå halflife så det kan man ju leva med

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Finns det möjlighet att spela utan VR? Förstår att många moment skulle bli tråkiga men halflife är ju ändå halflife så det kan man ju leva med

Tänkte precis också fråga om Alyx är VR only.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Redaktör
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jävla skit då 😕😅

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Jävla skit då 😕😅

Bara köpa ett headset och spela.
Rekomenderar Oculus Quest pga stand alone och priset, iofs officiella Link kabeln går på nästan 1000kr bara i sig men finns billigare alternativ.

@Nioreh dom ska tydligen ha anpassat spelet eller options för att även nybörjare ska kunna spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Detta ska bli spännande. Jag hade köpt det om det inte vore VR men nu tyvärr får jag stå över och även om jag älskar Half-Life kommer inte det vara kraftigt nog för att jag ska köpa ett headset. Hur många kommer tänka såhär? Är Half-Life titeln som kan få VR att lossna lite och om inte, vad kan överhuvudtaget isåfall få det?

Medlem
Skrivet av Pettor:

Detta ska bli spännande. Jag hade köpt det om det inte vore VR men nu tyvärr får jag stå över och även om jag älskar Half-Life kommer inte det vara kraftigt nog för att jag ska köpa ett headset. Hur många kommer tänka såhär? Är Half-Life titeln som kan få VR att lossna lite och om inte, vad kan överhuvudtaget isåfall få det?

Det är mycket möjligt.
Men VR får nog en lossning om man ser på hela 2020 och 2021 och inte bara ett spel.
Sen tror jag att det är enheter som Oculus Quest som står för "lossningen" då den under lättar "ströspelande" och VR för fler än bara dom som har kapabel PC/konsol.

Jag gissar tex att om Sony ska göra ett PSVR 2 så blir det nå liknande.
Stand alone med möjlighet att koppla sig till ps5.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Hoppas dom släpper en version i framtiden som inte kräver VR. Då blir det köp.

Medlem

Jahapp, då var det väl dags att hoppa på VR-tåget då... Hade helst väntat lite till, men kommer nog inte kunna hålla mig ifrån detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot

Kommer bli kanon då det släpps!

Har en del VR spel till mitt Oculus Rift men detta är nog det jag ser fram emot mest att spela.

Medlem

Har HTC Vive orig., blir väl day one köp!

Medlem
Skrivet av KoP:

Hoppas dom släpper en version i framtiden som inte kräver VR. Då blir det köp.

De släppte den tanken väldigt tidigt, eftersom rörelserna inte går att översätta på ett lätt sätt till mus/tngbord. Vapnen är gjorda för enhandsfattning, den andra handen utnyttjas flitigt för ficklampa, antigrav osv. Även hur spelare undersöker världen i VR mycket oftare, ljudbilden, sättet att förflytta sig och mycket annat är specifikt gjort för VR.

Spelet gjordes från grunden med uppdraget att förbättra VR, inte att släppa ett HL-spel. Det beslutet kom senare. Så det är ingen ide att hoppas på en "vanlig" version.

Medlem

Vi får se när SDK till Source 2 släpps, efter det lär det inte dröja länge (tm) innan Alyx är möjligt att spela utan headset. Själv har jag nästan intalat mig att köpa en Index för detta.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Har HTC Vive orig., blir väl day one köp!

Trevligt, har du köpt nuckles också ?
Det är ju annars en trevligt "budget upgrade" (nog för att kontrollerna är dyra) man kan göra till Vive.

@kEJTLiN Samma här, satt länge under november och december med fingret på köpknappen men det var ju slut och är fortfarande.
Köpte Quest ist och ångrar mig egentligen inte det minsta, det blev en uppgradering från mitt Lenovo Explorer oavsett nu när jag köpt Link-Kabeln också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer bli awsome det här på index med knuckels. Men man har juh så mycket annat vr spel och spela med. Hoppas man hinner med 🤣🤣

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är mycket möjligt.
Men VR får nog en lossning om man ser på hela 2020 och 2021 och inte bara ett spel.
Sen tror jag att det är enheter som Oculus Quest som står för "lossningen" då den under lättar "ströspelande" och VR för fler än bara dom som har kapabel PC/konsol.

Jag gissar tex att om Sony ska göra ett PSVR 2 så blir det nå liknande.
Stand alone med möjlighet att koppla sig till ps5.

Kan nog tänka mig att de går i tankarna att göra PS VRita, typ. En upgrade behövs i alla fall med bättre tracking. Valve Index har visat att folk är beredda att betala och personligen tycker jag konsoler är lämpliga. VR är roligare ihop än solo och deras (Sonys) headset är jäkligt bekvämt. Synd inte fler hittat en liknande behaglig lösning (även om jag på många sätt gillar mitt Index).

Medlem
Skrivet av Nioreh:

~13h i VR. Ugh, kommer bli hårt.

Klockade 174 timmar i Firewall Zero Hour i fjol så så 13 går nog bra!

1
Skriv svar