Mount & Blade II early access ute nu

Robot
Mount & Blade II early access ute nu
Medlem

Är det verkligen multiplayer som folk spelar? Trodde sp delen var mer populär


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Håller med ovan. Inte i MP jag har njutit av M&B i en herrans massa år, utan som en medeltida sandlåda utan dess like.

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Är det verkligen multiplayer som folk spelar? Trodde sp delen var mer populär

Det är nog rätt blandat. I min bekantskapskrets är det främst MP som liras.

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Håller med ovan. Inte i MP jag har njutit av M&B i en herrans massa år, utan som en medeltida sandlåda utan dess like.

Med diverse moddar dessutom

Medlem

Undrar om det går att få de extra tio procenten på något vis om man inte har M&B på steam.

Medlem

Jag reagerade också på påståandet att M&B är starkast i multiplayer.
Jag ha alltid sett M&B som ett nästan renodlat singelplayerspel, med lite multiplayer vid sidan om som kunde vara milt underhållande som variation då och då.

Det jag alltid saknade i M&B appropå multiplayer, var däremot möjligheten att spela kampanjen/sandlådan i co-op.

Skribent
Skrivet av SamuelSvensson:

Håller med ovan. Inte i MP jag har njutit av M&B i en herrans massa år, utan som en medeltida sandlåda utan dess like.

Ni har säkert rätt, är ingen M&B-fantast själv Ändrade texten.

Medlem

Lirat mest multiplayer men förstår att för många är det primärt ett singelplayerspel. Drömmen vore ju om man kunde lira kampanjen i co-op. Kanske man kan nu? Har tappat kollen på spelet efter alla år.

Medlem

Jag har kört förmodligen 50/50 mellan singleplayer och multiplayer, det vart många timmar i dlc'n Napoleonic wars genom att vara med ett regimente och sedan så vart det allt imellan skärmytslingar och storslagna slag.

Sedan så har jag kört singleplayer som vilken person som i alla deras spel & DLC

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Lirat mest multiplayer men förstår att för många är det primärt ett singelplayerspel. Drömmen vore ju om man kunde lira kampanjen i co-op. Kanske man kan nu? Har tappat kollen på spelet efter alla år.

Har för mig att det snackats om att det ska komma co-op med första dlc't minns inte vart eller när jag läst det dock.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Jag spelar bara SP i Warband, så att kampanjen kommer på early access är niiiice


signatur

I drank what?

Medlem

SÅ himla bra! Oerhört nice att de sänker priset, dubbelt (!!) dessutom, pga osäker ekonomi för många.

Geeks Gaming

Har varit med i alpha testet ett tag. Och det känns bara "Meh" just nu. Och de har bara varit små strider så kan bero på de.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har varit med i alpha testet ett tag. Och det känns bara "Meh" just nu. Och de har bara varit små strider så kan bero på de.

Du kunde ju utveckla lite, men så kanske det inte är en spelgenre som passar dig? För mig är detta det bästa spelet på åratal.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser ingen köpknapp på Steam. Vad kostar spelet?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Ser ingen köpknapp på Steam. Vad kostar spelet?

Släpps som Early Access, man kan bara köpa det när det låsts upp (dvs Måndag). Finns ingen pre-load eller dylikt heller och spelet ligger på sisådär 60gb. För de som sitter på 10mbps kommer det ta lite tid.

Spelet kostar €45/40 beroende på om du äger Warband eller inte.

Medlem
Skrivet av Intron:

Släpps som Early Access, man kan bara köpa det när det låsts upp (dvs Måndag). Finns ingen pre-load eller dylikt heller och spelet ligger på sisådär 60gb. För de som sitter på 10mbps kommer det ta lite tid.

Spelet kostar €45/40 beroende på om du äger Warband eller inte.

Tack!
500:- SEK känns lite väl saftigt för ett spel i Early Access, så jag avvaktar nog tillsvidare.
Har dessutom inte spelat ettan, så jag vet inte om spelet är något för mig direkt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Priset känns för högt med alla bra F2P spel som finns på marknaden.

eld
Medlem
Skrivet av Baronova:

Tack!
500:- SEK känns lite väl saftigt för ett spel i Early Access, så jag avvaktar nog tillsvidare.
Har dessutom inte spelat ettan, så jag vet inte om spelet är något för mig direkt.

Mount and blade: warband är fortfarande ett fantastiskt spel, så du behöver inte vänta på tvåan.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Priset känns för högt med alla bra F2P spel som finns på marknaden.

Här har vi uppenbart någon som inte förstått vad M&B gör bra och som rättfärdigar priset med råge enligt min högst personliga åsikt. Mods, mods, mods, mods. Nämnde jag mods?

eld
Medlem
Skrivet av IceDusT:

Här har vi uppenbart någon som inte förstått vad M&B gör bra och som rättfärdigar priset med råge enligt min högst personliga åsikt. Mods, mods, mods, mods. Nämnde jag mods?

Beskrivs bäst som att du tar total war och gör dig själv en del av världen, man står uppe på en kulle och leder sin armé, eller rider i fronten!

Finns nästan inget som gör samma sak!

Medlem

Det står att det ska släppas 31e mars på steam och 30e i artikeln? :0

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Det står att det ska släppas 31e mars på steam och 30e i artikeln? :0

"We have decided to bring forward the release of the game to 10.00 am UTC, March 30th"

Från deras egen devblog.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Här har vi uppenbart någon som inte förstått vad M&B gör bra och som rättfärdigar priset med råge enligt min högst personliga åsikt. Mods, mods, mods, mods. Nämnde jag mods?

Väldigt konstigt att någon som uppenbarligen inte förstår spelet ger en sådan kommentar. Det finns inget annat spel som M&B, så jag förstår inte riktigt vad F2P skulle ha med saken att göra.
Ska man inte köpa Doom Eternal för att Football Manger är gratis?

När man väl talar om prisvärt är väl M&B kanske det bästa exemplet? Mods gör att Warband som är 10år gammalt spelas av mängder med spelare och nya mods ständigt kommer ut.

Medlem

Att jag sitter fast här på Irland med min gamla laptop när Bannerlord äntligen kommer ut, känns lite snoppet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Priset känns för högt med alla bra F2P spel som finns på marknaden.

Väl killen har inte fel, om man vill enbart spela F2P så är det inget problem och sen är det kanske inte för denna personen i sig och föredrar att betala för andra sorters av spel. Smaksak

5 minuter kvar tills installationen är klar. Farväl verkligheten.

Medlem

Jag fattar inte hur FZ inte sitter och livestreamar det här!? Det är ju det största släppet sen FIFA 96 till Gameboy!

Medlem
Skrivet av MacNille:

Att jag sitter fast här på Irland med min gamla laptop när Bannerlord äntligen kommer ut, känns lite snoppet.

Du kan säkert lira Bannerlord. Spelet har ju fan vart under utveckling i ett decennium. Måste ju gå att köra utan RTX 2080Ti.

1
Skriv svar