Vändningen – du kan få fysiska Final Fantasy VII Remake före releasedatumet

Robot
Vändningen – du kan få fysiska Final Fantasy VII Remake före releasedatumet
dyb
Medlem

Med tanke på att 10e april är långfredag borde vi som köpt hemleverans få det den 9e april. eller?

Medlem

@dyb:
Hoppas på det. i värsta fall få man det efter påskhelgen. Chansade och beställde ett fysiskt exemplar. nu hoppas man på att få det i början av nästa vecka istället

Medlem

Jag frågade Webhallen förra veckan om det här och då fick jag svaret att jag bör utgå ifrån att jag får det efter påskhelgen.

Mitt förslag är att boka spelet med fri faktura, om ni inte får det och inte orkar vänta, köp det digitalt och skicka tillbaka spelet till Webhallen när det väl kommer fram.

Medlem

Tycker inte det var så tydligt. Är datumet ändrat för när spelet får säljas? Är det återförsäljare som får spelet tidigare? Distributionen sker ju till återförsäljare så om de får det dagen för release eller en månad innan release gör ju inte någon skillnad om de inte får sälja det förens den 10e.

Måste dock säga att datumet de valt kanske inte är det bästa. Hade varit bättre med den 8e eller efter påsk för att lättare hantera långhelgen.

Medlem

Dem som köpt via squares egna sida får det tidigare, medans dem som köper fysiskt via återförsäljare får den till 10e gissningsvis 9e.

Testpilot
Skrivet av Slayman:

Jag frågade Webhallen förra veckan om det här och då fick jag svaret att jag bör utgå ifrån att jag får det efter påskhelgen.

Mitt förslag är att boka spelet med fri faktura, om ni inte får det och inte orkar vänta, köp det digitalt och skicka tillbaka spelet till Webhallen när det väl kommer fram.

Har du beställt det hem via Webhallen eller planerar du att plocka upp det i butik? Jag har det senare alternativet och skulle bli besviken om det inte går att hämta ut den 10: e.

Jag antar att samtliga svenska återförsäljare får spelen samtidigt så det gör kanske ingen skillnad i att byta butik heller.

Medlem

Mitt exemplar skickades från Square i fredags och ser ut som jag kommer få det på onsdag eller torsdag!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Har du beställt det hem via Webhallen eller planerar du att plocka upp det i butik? Jag har det senare alternativet och skulle bli besviken om det inte går att hämta ut den 10: e.

Jag antar att samtliga svenska återförsäljare får spelen samtidigt så det gör kanske ingen skillnad i att byta butik heller.

Jag har beställt hem det på faktura.

Medlem

Jag har beställt det från Spelbutiken och hoppas på det bästa. Kommer det inte på torsdagen åker jag till Elgiganten eller MediMarkt på långfredagen och hoppas att det finns där. I sista hand får jag köpa det digitalt.

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Mitt exemplar skickades från Square i fredags och ser ut som jag kommer få det på onsdag eller torsdag!

Samma här Dock står det fortfarande för mig "Shipment #1: In preparation" ingeting att det e skeppat eller att man kan tracka den? Hur står det för dig?

Medlem

Jag laddar hem det eller väntar på en ps5 version.

Medlem

Arbetar inom frakt och logistik och kan nämna att väldigt många länder har restriktioner och utlandspost är kraftigt påverkad, de länder som har karantän påverkar även luftrummet och gör att frakt måste dirigeras dit plan verkligen får landa. Vadsomhelst kan hända innan datumet men viktigt att veta att all flygtrafik måste kunna nödlanda vid behov. Karantän är prio framför frakt av post, tyvärr. Hoppas dock att ingen av oss hårdkår ff fans drabbas negativt. Vi behöver ju vår Materia.

Medlem
Kommer ingen PS5 version av FF7 r!
Skrivet av Alienshade:

Jag laddar hem det eller väntar på en ps5 version.

Jag tänkte likadant förut men så hittade jag artikel om Square Enix och hur de tänker inför generationsbytet av konsoler.
De sa att spel som släpps till denna generation kommer fungera/gälla på nästa generation. Kommer alltså inte komma en PS5 version av FF7 remake. Däremot sa de att det kommer komma framtida patcher som ger spelaren grafiska förbättringar m.m. till den nya generationen.


signatur

PSN: Smartisrules 🎮

Medlem
Skrivet av FEGISEN:

Samma här Dock står det fortfarande för mig "Shipment #1: In preparation" ingeting att det e skeppat eller att man kan tracka den? Hur står det för dig?

Har aldrig gått in på Squares sida för att spåra paketet. Har fått all info i postnord appen. Mitt 1st Class edition anlände till Malmö inatt och hanterades under dagen, så är rätt säker på att jag kommer kunna hämta ut paketet imorgon.

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Har aldrig gått in på Squares sida för att spåra paketet. Har fått all info i postnord appen. Mitt 1st Class edition anlände till Malmö inatt och hanterades under dagen, så är rätt säker på att jag kommer kunna hämta ut paketet imorgon.

okej aldrig använt postnord appen så får hoppas mitt paket kommer snart också då

*edit* sugen o göra mig en tjänst o logga in på square enix store o kika vad som står för dig? Lite orolig

Medlem
Skrivet av FEGISEN:

okej aldrig använt postnord appen så får hoppas mitt paket kommer snart också då

*edit* sugen o göra mig en tjänst o logga in på square enix store o kika vad som står för dig? Lite orolig

Var tydligen nått problem idag hos postnord, hämtade precis ut spelet på Ica så ska sätta mig och spela nu!
Kan logga in på Square senare ikväll och kolla.

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Var tydligen nått problem idag hos postnord, hämtade precis ut spelet på Ica så ska sätta mig och spela nu!
Kan logga in på Square senare ikväll och kolla.

Lite avis man blir på dig tack <3

Medlem
Skrivet av FEGISEN:

Lite avis man blir på dig tack <3

Tar evigheter att installera spelet..
Jag kan inte logga in på square-Enix butiken. Verkar vara något problem, provat i två olika webbläsare.

Medlem
Skrivet av FEGISEN:

Lite avis man blir på dig tack <3

Kom in nu
Står bara Delivery Status: Shipped

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Kom in nu
Står bara Delivery Status: Shipped

Okej då har det inte uppdaterats eller nåt för mig tack för att du kollade ha så skoj med spelet.

Medlem

Folk har alltså redan fått spelet????????

Testpilot

Skulle bokat från SE store uppenbarligen! Men kunde inte förutse en pandemi när jag förbokade spelet förra sommaren...

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Skulle bokat från SE store uppenbarligen! Men kunde inte förutse en pandemi när jag förbokade spelet förra sommaren...

Nej, den såg man inte komma. Inte heller att spelet skulle kunna släppas så pass mycket tidigare än releasedatumet.

Testpilot
Skrivet av Tröjan:

Nej, den såg man inte komma. Inte heller att spelet skulle kunna släppas så pass mycket tidigare än releasedatumet.

Jaja. Har jag väntat så många år kan man väl vänta lite till. Hade varit trevligt att bo i Australien dock: https://www.kotaku.com.au/2020/04/final-fantasy-7-remake-is-a...

dyb
Medlem
Skrivet av dyb:

Med tanke på att 10e april är långfredag borde vi som köpt hemleverans få det den 9e april. eller?

liten uppdatering: Elgiganten skickade min Deluxe version igår och det står den ska komma fram idag enligt PostNord. Så det blir lir en helg tidigare

Sony kontot påverkas väl inte om man nu startar spelet innan release dagen?

Medlem

Jag hämtar mitt ex på webhallen om 90 minuter 🤯 kommer man alltså kunna spela det redan idag? Vilken dröm.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag hämtar mitt ex på webhallen om 90 minuter 🤯 kommer man alltså kunna spela det redan idag? Vilken dröm.

Jag satt närapå och grät av lycka när jag hade hämtat mitt ex i går. Det var en så overklig känsla att till slut hålla detta spel, som jag drömt om i så många, många år, i handen.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Jag satt närapå och grät av lycka när jag hade hämtat mitt ex i går. Det var en så overklig känsla att till slut hålla detta spel, som jag drömt om i så många, många år, i handen.

jag förstår dig. Det kommer bli fantastiskt när jag börjar spela imorgon. Hype är maxxad och jag tror ändå inte jag kan bli besviken.

1
Skriv svar