Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Jag har inte spelat men många som spelat det säger att det är bäst i VR.
Testade på det lite Snabbt i vr, men tyckte menyerna blev lite drygt att hålla på med. Kanske är en vane sak. Som de flesta VR spel, tänker på skyrim och fo4 ä.
Spelar annars sjukt mkt into the radius nu, då kastar jag bara in alla grejer i min ryggsäck 😂
Fick hem anti blåljus glas från vr mate (?) till min reverb igår. Blir speltest nu o helgen, får se om det hjälper ögonen lite.
Testade på det lite Snabbt i vr, men tyckte menyerna blev lite drygt att hålla på med. Kanske är en vane sak. Som de flesta VR spel, tänker på skyrim och fo4 ä.
Spelar annars sjukt mkt into the radius nu, då kastar jag bara in alla grejer i min ryggsäck 😂
Fick hem anti blåljus glas från vr mate (?) till min reverb igår. Blir speltest nu o helgen, får se om det hjälper ögonen lite.
Är into the radius ett bra spel?
Kollade in det i början när det var under utveckling men sen glömde jag som bort det.
Sen när det blev tal om det igen såg det ut lite som ett annorlunda spel än vad man först väntade.
Jag har inte spelat men många som spelat det säger att det är bäst i VR.
Rätt trevligt växla emellan vr och plattskärm. Men det fungerar bra i vr
Rätt imponerande vad de lägger till eftersom. Nu så var ju litet de släppte i början inte i närheten av hypen men den var ju smått omöjlig leva upp till lol. Sugen på hoppa på igen hänt massor sen sista svängen.
Imorgon är det Meta gaming showcase
Vi hoppas på att det blir bättre än förra året.
Enligt rykten ska vi få se bla
Among Us VR
The walking dead Saints and sinners: Retribution
90 sekunder gameplay från Stress Level Zero (Boneworks) nästa spel har utkovats.
Sen hoppas vi på nyheter kring GTA San Andreas, Splinter cell mm.
Compound Rogue-lite shooter i retro look, som varit i early access på SteamVR sen 2018 kommer under 2022 släppas officiellt.
Spelet släpps för PCVR och Quest
_____
Little Cities stadsbyggaren (ej att förväxla med Cities VR) försenas till 12 Maj.
_____
Utvecklarna av Half life 2 VR modden jobbar vidare och har släppt en film som visar användning av gravity gun bla på banan med sand buggyn.
_____
Ny trailer på spelet The last worker släppt.
Story drivet indie pel som släpps både för VR och flatscreen, där VR versionen så klart kommer vara bäst
_____
Swordsman VR släpper nästa månad en uppdatering som ska förbättra animationer och combaten allmänt.
Samtidigt utannonserar man att speöet ska släppas till Quest via AppLab.
_____
Meta Quest gaming showcase har nyligen avslutats.
Tyvärr inget nytt av GTA San andreas eller splinter cell. Men en del annat intressant.
Trailers på spel som visades är alla planerade att släppas iår.
Alla spel är inte heller "Quest 2 exclusiva"
Ghostbusters VR
_____
Bonelab
_____
Beat Saber - Electeonic Mix Tape
______
Resident Evil 4 - Mercenarys update (ute nu)
_____
Cities: VR
_____
RUINSMAGUS
_____
Moss Book 2
_____
Espire 2
_____
Red Matter 2
_____
Among Us VR
_____
NFL PRO ERA
_____
The Walking Dead Saints & Sinners: Chapter 2 - Retribution
Dumt nog hade jag högre förväntningar. Bonelabs var väl det enda som jag blev glad över. Några expansions blir kul men inga riktiga nyheter jag blev glad över.
Förutom Bonelab så ser jag fram emot TWDSS Chapter 2, Red matter 2 och espire 2 då jag spelat tidigare spel och gillade dom.
Förutom Bonelab så ser jag fram emot TWDSS Chapter 2, Red matter 2 och espire 2 då jag spelat tidigare spel och gillade dom.
TWD ser jag såklart fram emot. Espire gillade jag inte och Red Matter provade jag inte ens. Så segt att Splinter Cell och Assassins Creed fortfarande inte har visats upp på något sätt. Hade även hoppats på GTA SA. Men men...
TWD ser jag såklart fram emot. Espire gillade jag inte och Red Matter provade jag inte ens. Så segt att Splinter Cell och Assassins Creed fortfarande inte har visats upp på något sätt. Hade även hoppats på GTA SA. Men men...
Red matter borde du verkligen spela, det är ett riktigt bra storydrivet pusselspel med lite läskig stämning men blir aldrig ren skräck.
Pusslen känns naturliga nör manntar sig genom spelet och känns inte att dom bara ör där för att lösas.
Espire 1 hade problem nör det släpptes, det uppdaterades och blev bättre.
Jag gillade det som ett ok spel med förbättringspotential. Så får hoppas med uppföljaren
Splinter cell och assassins creed, ja det var ett bra tag sen dom utannonserades men efter det har man inte hört eller sett nått.
Det var synd att inte få se nåt från GTASA heller då rykten varit att spelet är mer långt gånget än många tror.
Men blir nog ingen 2022 release då.
Jag har inte spelat Espire 1 men det låter intressant att man kan köra uppdrag från första spelet i co-op ifall man köpt Espire 2.
Men generellt blev jag inte så upphetsad över något av spelen alls. Ghostbusters co-op kanske kan vara kul?
Det var en show för VR spelare kan man säga.
Tror inget av spelen är nått som kommer locka nya spelare som spelarar på plattskärm och inte har koll på VR.
Varumärkena är helt enkelt inte lika starka.
Därför allt kan kännas lite ljummet, ett GTA eller splinter cell (välgjorda) hade behövts så fall.
Sen det här med trailers för VR spel, det ger verkligen ingen rättvisa.
Nåja Bonelab blev jag lite uppspelt över då Boneworks är ett av mina mest spelade VR spel ett tag. Men nu känner jag mig ganska mätt på det så uppföljare 👍👍👍🙂
Slutändan är jag endå glad att vi fick en show som visar spel och bara vr spel.
2022 kanske blir året då jag ger Boneworks en ny chans. Spelade 1-2h för snart 2 år sedan men fastnade inte alls för det då..
Waaat, vad fick dig att inte fortsätta?
Det är en pärla
Fysikpusslena kanske är lite to much i början men det blir bättre senare.
Sen så sandbox och arena lägena roliga
Red matter borde du verkligen spela, det är ett riktigt bra storydrivet pusselspel med lite läskig stämning men blir aldrig ren skräck.
Pusslen känns naturliga nör manntar sig genom spelet och känns inte att dom bara ör där för att lösas.
Espire 1 hade problem nör det släpptes, det uppdaterades och blev bättre.
Jag gillade det som ett ok spel med förbättringspotential. Så får hoppas med uppföljaren
Splinter cell och assassins creed, ja det var ett bra tag sen dom utannonserades men efter det har man inte hört eller sett nått.
Det var synd att inte få se nåt från GTASA heller då rykten varit att spelet är mer långt gånget än många tror.
Men blir nog ingen 2022 release då.
Pusselspel är inte riktigt min grej, men kanske kan lägga in den bland all backlog.
Espire kanske jag kan tänka mig ändå men hade hoppats på mer. Splintee cell och Assassins creed börjar kännas som påhitt bara haha
2022 kanske blir året då jag ger Boneworks en ny chans. Spelade 1-2h för snart 2 år sedan men fastnade inte alls för det då..
Kan hålla med. Boneworks har bra fysik o pussel. Men inget fan av ban designen, väldigt öppna ytor som gör det till ett av de få spel som gjort mig illamående och jag slutade spela det efter max en h spelande.
Då får jag bjuda på lite Boneworks action från arenan.
Glömmer ta ammo i början så det blir stressigt snabbt 😅
Klippet är inspelat från Quest 2 och körs trådlöst från SteamVR
F1 '22 Från Codemasters och EA har utannonserats och kommer ha ett VR läge
https://www.ea.com/en-gb/games/f1/f1-22/news/f1-22-announce
F1 '22 Från Codemasters och EA har utannonserats och kommer ha ett VR läge
Oj! Det känns stort, får half life alyx känsla.
Oj! Det känns stort, får half life alyx känsla.
Ja Codemaster har ju VR-vana sen tidigare spel och EA är iaf lite intresserade av VR.
Så trevligt att se att dom släpper ett nytt AAA racing-spel med VR-stöd.
MS kändes väldigt "omoderna" eller vad man ska säga, med att inte ha VR-stöd i deras senaste Forza.
"F1® 22 also includes VR compatibility on PC via Oculus Rift and HTC Vive to give you the ultimate immersive F1® experience."
Vad innebär det ens? Det är väl inte på allvar att man tänker dissa andra alternativ? Att kunna spela via SteamVR bara med headset som fungerar så borde ju vara a och o...
"F1® 22 also includes VR compatibility on PC via Oculus Rift and HTC Vive to give you the ultimate immersive F1® experience."
Vad innebär det ens? Det är väl inte på allvar att man tänker dissa andra alternativ? Att kunna spela via SteamVR bara med headset som fungerar så borde ju vara a och o...
Jag tror det är EA's PR-avdelning som inte riktigt har koll på vilka VR-headset idag som är aktuella, jag menar OG Rift och Vive, det är ju "originalen"
Ja Codemaster har ju VR-vana sen tidigare spel och EA är iaf lite intresserade av VR.
Så trevligt att se att dom släpper ett nytt AAA racing-spel med VR-stöd.
MS kändes väldigt "omoderna" eller vad man ska säga, med att inte ha VR-stöd i deras senaste Forza.
Jag kan ju inte riktigt hålla med om att MS känns omoderna bara för att dom inte har med VR dom har ju gjort det tydligt vart dom står i frågan och jag tycker inte det är några konstigheter. Däremot så kan man ju tycka att det har varit LITE udda att Codemasters, som ändå haft och utvecklat VR till Dirt Rally-serien helt ignorerat det för de andra titlarna. Men jag tror å andra sidan det väldigt tydligt har handlat om vilken publik dom gör spelen mot. Dirt Rally-spelen har väldigt mycket gått mer åt simulatorhållet än Dirt 4, F1-spelen (som mer är riktat mot F1-fans som annars inte har ett intresse i bilspel i stort) eller Grid-spelen exempelvis. Simulatorerna har en publik som aktivt efterfrågar VR, det har inte arcade/simcade-racingen alls på samma sätt. Det ser jag även på mig personligen. Jag känner inget "måste" kring att det ska ha stöd för VR förrän vi börjar snacka titlar med mer fokus på just simulera bilar, laserscanna banor osv för att hitta en så "äkta" känsla som möjligt också. Assetto Corsa, iRacing, Rfactor 2 osv. I Forza Motorsport, Forza Horizon, Gran Turismo eller liknande titlar så bryr jag mig inte om det alls.
Jag tror det är EA's PR-avdelning som inte riktigt har koll på vilka VR-headset idag som är aktuella, jag menar OG Rift och Vive, det är ju "originalen"
Haha, kanske! Jag vet faktiskt inte hur dom jobbar så klart men vore ju konstigt om ett företag som EA inte gör research, eller frågar sina devs... Får se framöver antagligen. Kanske kommer vara det här som får möjligheten att några polare pushar mig till köp för att delta i deras lilla liga. Jag har alltid skyllt på att det inte har VR...
Jag kan ju inte riktigt hålla med om att MS känns omoderna bara för att dom inte har med VR dom har ju gjort det tydligt vart dom står i frågan och jag tycker inte det är några konstigheter. Däremot så kan man ju tycka att det har varit LITE udda att Codemasters, som ändå haft och utvecklat VR till Dirt Rally-serien helt ignorerat det för de andra titlarna. Men jag tror å andra sidan det väldigt tydligt har handlat om vilken publik dom gör spelen mot. Dirt Rally-spelen har väldigt mycket gått mer åt simulatorhållet än Dirt 4, F1-spelen (som mer är riktat mot F1-fans som annars inte har ett intresse i bilspel i stort) eller Grid-spelen exempelvis. Simulatorerna har en publik som aktivt efterfrågar VR, det har inte arcade/simcade-racingen alls på samma sätt. Det ser jag även på mig personligen. Jag känner inget "måste" kring att det ska ha stöd för VR förrän vi börjar snacka titlar med mer fokus på just simulera bilar, laserscanna banor osv för att hitta en så "äkta" känsla som möjligt också. Assetto Corsa, iRacing, Rfactor 2 osv. I Forza Motorsport, Forza Horizon, Gran Turismo eller liknande titlar så bryr jag mig inte om det alls.
Haha, kanske! Jag vet faktiskt inte hur dom jobbar så klart men vore ju konstigt om ett företag som EA inte gör research, eller frågar sina devs... Får se framöver antagligen. Kanske kommer vara det här som får möjligheten att några polare pushar mig till köp för att delta i deras lilla liga. Jag har alltid skyllt på att det inte har VR...
Ja du kanske har rätt, men det känns ändå som en "miss" att inte ha med VR-support i ett bilspel.
Iaf vad det ser ut som så hade det varit väldig häftig upplevelse känns det som om senaste Forza hade VR-support även fast det inte handlar om simulering. Nej jag tycker helt enkelt att MS eller snarare "XBOX" gör fel val, men det är väll så när man kommer från underläge man går på säkra kort. Att lägga till VR hade kanske kostat "för mycket" och Xbox publiken kan endå inte köra det.
Grand turismo hade en egen VR-version väll till PS4? bara det att det var inte fulla spelet. Senaste spelet ryktas ju ha ett VR-läge tillgängligt när PSVR2 släpps.
JAg vet inte hur dom tänkt men I SteamVR så räcker det med att det står Oculus Rift så täcker det allt från Oculus/Meta och Vive så täcker det alla "SteamVR" headset.
Ja du kanske har rätt, men det känns ändå som en "miss" att inte ha med VR-support i ett bilspel.
Iaf vad det ser ut som så hade det varit väldig häftig upplevelse känns det som om senaste Forza hade VR-support även fast det inte handlar om simulering. Nej jag tycker helt enkelt att MS eller snarare "XBOX" gör fel val, men det är väll så när man kommer från underläge man går på säkra kort. Att lägga till VR hade kanske kostat "för mycket" och Xbox publiken kan endå inte köra det.
Grand turismo hade en egen VR-version väll till PS4? bara det att det var inte fulla spelet. Senaste spelet ryktas ju ha ett VR-läge tillgängligt när PSVR2 släpps.
JAg vet inte hur dom tänkt men I SteamVR så räcker det med att det står Oculus Rift så täcker det allt från Oculus/Meta och Vive så täcker det alla "SteamVR" headset.
Ja, Gran Turismo Sport hade ett väldigt nedskalat VR-läge och det var helt ärligt när jag testade det på mässa någon gång typ 2017 kanske i PSVR som jag verkligen förstod att jag i framtiden ville spela bilspel, några år senare satt jag där till slut med Oculus Rift S, sen att det vart hårddraget till simulatorerna är nog för att det är bara där jag ser en vinst och där det passar så bra. Men generellt för banracing i stort, absolut! Forza Horizon i VR skulle säkert vara häftigt en stund men det är lite för.. "extremt" eller vad man ska säga för att passa VR bra, men det är bara ur mitt eget perspektiv då.
Sen tror jag inte det handlar alls om underläget i sig heller, MS har ju pengarna att lägga på xbox (bevisligen) men man har fokuserat på game pass där istället är min känsla. Det är helt enkelt olika typer av prioriteringar från båda hållen vilket dom båda verkar vinna på, jag har inte haft en Xbox sen typ halvvägs in i Xbox 360/PS3-eran då jag sålde min för PS3 var helt enkelt roligare spelmässigt och har varit det sen dess. Nu med gamepass så äger jag helt plötsligt en Xbox igen OCH en playstation. Och jag gillar dynamiken nu, jag vill inte att ALLA ska göra VR, jag tror det blir överflödigt. Jag skulle inte köpa VR till allt om möjligheten finns. Jag har till PC (två headset nu dessutom) och kan potentiellt tänka mig köpa till PS5 när PSVR2 kommer, ännu en hade bara inte blivit av. Det känns som om Sony är rätt nöjda åtminstone med att ha varit först på den bollen, konsolmässigt.
Ja, Gran Turismo Sport hade ett väldigt nedskalat VR-läge och det var helt ärligt när jag testade det på mässa någon gång typ 2017 kanske i PSVR som jag verkligen förstod att jag i framtiden ville spela bilspel, några år senare satt jag där till slut med Oculus Rift S, sen att det vart hårddraget till simulatorerna är nog för att det är bara där jag ser en vinst och där det passar så bra. Men generellt för banracing i stort, absolut! Forza Horizon i VR skulle säkert vara häftigt en stund men det är lite för.. "extremt" eller vad man ska säga för att passa VR bra, men det är bara ur mitt eget perspektiv då.
Sen tror jag inte det handlar alls om underläget i sig heller, MS har ju pengarna att lägga på xbox (bevisligen) men man har fokuserat på game pass där istället är min känsla. Det är helt enkelt olika typer av prioriteringar från båda hållen vilket dom båda verkar vinna på, jag har inte haft en Xbox sen typ halvvägs in i Xbox 360/PS3-eran då jag sålde min för PS3 var helt enkelt roligare spelmässigt och har varit det sen dess. Nu med gamepass så äger jag helt plötsligt en Xbox igen OCH en playstation. Och jag gillar dynamiken nu, jag vill inte att ALLA ska göra VR, jag tror det blir överflödigt. Jag skulle inte köpa VR till allt om möjligheten finns. Jag har till PC (två headset nu dessutom) och kan potentiellt tänka mig köpa till PS5 när PSVR2 kommer, ännu en hade bara inte blivit av. Det känns som om Sony är rätt nöjda åtminstone med att ha varit först på den bollen, konsolmässigt.
Efter att kört mariokart liknande eller bil ibgta i vr så finns det inget som är för extremt imo
Då får jag bjuda på lite Boneworks action från arenan.
Glömmer ta ammo i början så det blir stressigt snabbt 😅
Klippet är inspelat från Quest 2 och körs trådlöst från SteamVR
Finns det något "syfte" med spelet är latchar man bara i arenan?
Finns det något "syfte" med spelet är latchar man bara i arenan?
Spelet har en singleplayer kampanj.
Storyn kan vara lite konstig/påklistrad.
Känns lite aperture sience/portal över det hela.
Arena läget är bara ett av flera olika spellägen.
Jag tror det finns med från början annars är en del arenor och spellägen låsta tills man hittar dom som secrets i singleplayer kampanjen.
Vapen osv som mam använder i arenan osv är vapen från singleplayer kampanjen men samma där.
Man plockar upp vapnen men det är bara vapnena man har med sig i slutet på varje bana och kastar i en speciell recycle bin så får man sen använda dom vapnena i dom olika sandboxlägena.
Ang Bonelab så upptäckte jag på Steam sidan står en del om spelet.
BONELAB
Sentenced to death, you embody an outcast escaping fate. Discovering a pathway to a hidden underground research facility. A series of challenging experiments and discoveries await. A road to the truth calls from the void.
Physics to the core
Boneworks' realistic physics systems fully improved and polished. Interact with the game world with consistent confidence.
Visceral VR combat
Using a variety of ranged, melee, and exotic physics weapons, engage enemy encounters with an entire armory at your disposal.
Be anyone you want
Custom avatar importing enables you to play through the game looking however you want, with physical stats to match.
Layered Narrative
After discovering an underground lab in MythOS city, you will have access to a variety of game locations including arenas, obstacle courses, tactical trials, sandboxes, experimental modes, and user generated levels. Collecting items, avatars, and clues from these locations enable you to progress through the mysterious story.
Spelet har en singleplayer kampanj.
Storyn kan vara lite konstig/påklistrad.
Känns lite aperture sience/portal över det hela.
Arena läget är bara ett av flera olika spellägen.
Jag tror det finns med från början annars är en del arenor och spellägen låsta tills man hittar dom som secrets i singleplayer kampanjen.
Vapen osv som mam använder i arenan osv är vapen från singleplayer kampanjen men samma där.
Man plockar upp vapnen men det är bara vapnena man har med sig i slutet på varje bana och kastar i en speciell recycle bin så får man sen använda dom vapnena i dom olika sandboxlägena.
Ok, skönt att det finns en single player kampanj, det är det enda som intresserar mig egentligen. Tack för svaret.