Recension – Call of Duty: Black Ops Cold War

Medlem

Jag hatar dialogträd och sidouppdrag, det spelar ju ingen roll hur man än väljer. Det blir för svårt, för mig.
Jag vill bara följa manus och kunna spela allt, som jag ju betalt för.
Denna gång skippade jag Zombies.

COD liknar mer Battlefield och Battlefield liknar mer COD. Varför inte slå ihop dessa spel till ett?!
"Det blir mer och mer... data."

"Jag tvingas flera gånger starta om från vissa checkpoints för att mina kulor råkat vidröra en av mina kollegor."


signatur

autograph

Medlem

Skum grafik och mysko ljud.


signatur

autograph

Inaktiv

"Men baserat på mina intryck så här långt känns Cold War som ett relativt välbalanserat Call of Duty"

Jag är rätt osäker på om du ens spelat spelet. Har du kört med MP5 eller M16?

Skribent
Skrivet av anon_181566:

"Men baserat på mina intryck så här långt känns Cold War som ett relativt välbalanserat Call of Duty"

Jag är rätt osäker på om du ens spelat spelet. Har du kört med MP5 eller M16?

Det är alltid ett par vapen som är OP. Men i nästan alla tidigare spel har det alltid varit något ensamt vapen som har helt tagit över med BS-mekanik. Typ shotgun förra året. Det känns inte så billigt att bli dödad av en mp5 eller m16.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Inaktiv
Skrivet av erikcedervall:

Det är alltid ett par vapen som är OP. Men i nästan alla tidigare spel har det alltid varit något ensamt vapen som har helt tagit över med BS-mekanik. Typ shotgun förra året. Det känns inte så billigt att bli dödad av en mp5 eller m16.

När m16 dödar med 3 skott i foten blir man lite sviken. Tycker de ska sänka basskadan och låta det vara en upper chest multiplier som kan ge den förmågan. Men förutom dessa två vapen + AUG så tycker jag resterande är lagomt balanserade. mp5 blev ju faktiskt lite nerfad igår men har ännu inte fått känna på om det gjort någon större skillnad än.

Skrivet av Jonrei:

Bästa MP:n på länge? Nu lugnar vi ner oss här. Bästa var CoD:MW från förra året och är det fortfarande, både vanliga mp och warzone.

Skrivet av erikcedervall:

Warzone och multiplayer hade väldigt olika gunplay, så de kan inte jämföras tycker jag. Även om jag verkligen gillade CoD:MW så gillar jag nog ändå detta bättre. Tycker banorna är bättre, roligare spellägen, mer polerat weaponsmith, vapnen känns mer välbalanserade (ingen shotgun-meta) och killstreaks är nedtonade.

Warzone och MP olika gunplay? ..hänger inte med. Eller menar du MW Warzone och MP Black Ops?
Hursomhelst så håller jag med Jonrei, COD:MW känns mycket bättre på alla nivåer tyvärr.. kommer inte byta ner mig på ett tag.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Fragtjuv

Jah har ahft riktigt roligt med MP såhär långt och det känns överlag välbalanserat tycker jag! CoD brukar kunna leda till ett totalt akos som jag uppskattar väldigt mycket :D.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Skrivet av Jonrei:

Bästa MP:n på länge? Nu lugnar vi ner oss här. Bästa var CoD:MW från förra året och är det fortfarande, både vanliga mp och warzone.

Warzone och MP olika gunplay? ..hänger inte med. Eller menar du MW Warzone och MP Black Ops?
Hursomhelst så håller jag med Jonrei, COD:MW känns mycket bättre på alla nivåer tyvärr.. kommer inte byta ner mig på ett tag.

Nej alltså CoD: MW Multiplayer och Warzone. Jag upplevde att dessa hade helt olik gunplay. Warzone är mycket tyngre.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

tyckte han var mer lik torsten flinck

Medlem

Givetvis är det Robert Redford, inte likt Brad Pitt alls.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jah har ahft riktigt roligt med MP såhär långt och det känns överlag välbalanserat tycker jag! CoD brukar kunna leda till ett totalt akos som jag uppskattar väldigt mycket :D.

Körde lite MP i helgen och stämmer nog in i kören. Fasen vad roligt det var. Riktigt skönt flyt på kartorna och det är ett bra "oumph" i alla vapen jag har testat.

Medlem

Jag gillar inte systemet hur man väljer uppdragen och dialog-val pratet. Trista stela animationer. All ser gammalt ut...
På ett helt nytt grafikkort dessutom! GeForce GTX 1660 Ti.


signatur

autograph

Medlem

Älskar Cold War "next generation AI" Att detta fick betyget utmärkt är för mig en gåta, efter Modern Warfare var detta som att ta 20 steg bakåt.

https://streamable.com/zr1o8y


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

12
Skriv svar