Cyberpunk 2077 får nya drivrutiner som lovar frames-underverk med ray-tracing

Robot
Cyberpunk 2077 får nya drivrutiner som lovar frames-underverk med ray-tracing

Upp till 60 procents boost, hävdar Geforce.

#cyberpunk-2077, #geforce, #rtx


Medlem

Klart mitt 2080 är inte med på den listan🤬


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

rapporteras om att de orsakar framedrops i andra spel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

@Krayze dra av 3% på 3060ti så har vi 2080. Om jag nu tänker rätt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Bra med nya drivrutiner men recensionsspelade med ett RTX 2060, duger det till Ray tracing i nått spel?
Ray tracing i RTX 2000 serien kan man mer se som en "test funktion" då knappt 2080Ti kan prestera väl.
Det är i 3000 serien och vidare det kommer utvecklas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanon! (2080ti) då kör jag definitivt med rtx!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

hur mkt bättre blir min 1070 gtx med dessa feta drivisar


signatur

//monster

Medlem

Nya Crysis

Kom o tänka på en grej dock, dessa benchmarks kommer väl fortfarande från versioner utan patchen eller benchmarks? Kan hända att man ser en liten prestandaökning när man spelar själv inatt.

Medlem

Fint, SLI-profiler då? Vet att det bara är önsketänkande Sitter på två åldrade 980ti/4790k i 4K och troligen kommer en Microsoft Powerpoint presentation ha högre FPS om bara klickfingret är snabbt nog. Räknar med typ 4fps/s på low.
Har jag tur så kan jag köra sjabraket i 30fps 1080p i low? Kommer se för jäkligt ut på en 50"...
Hoppas på många inställningsmöjligheter så man kan tweaka till acceptabelt..
Får se 01:00..kan hur som helst inte vänta!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Längtar tills jag kan lira detta med min uppgraderade Pc!
Chassi: Stormtrooper Coolermaster (äldre men awesome).
Moderbräda: Asus Rog strix X 570-E gaming.
GPU: RTX3090 FE.
CPU: AMD Ryzen 9 5950X 16-Core Processor 3.40 GHz.
CPU Cooler: Kraken X63 Cpu cooler.
RAM: G-skill DDR4 32Gb 3600mhz CL 16
SSD´s:Nvme 2 ssd Samsung 980 Pro 1 Tb & Samsung 850 EVO 500GB.
Psu:be quiet! Dark Power Pro 12 1500W.
OS: Win 10 pro 64-bit

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Längtar tills jag kan lira detta med min uppgraderade Pc!
Chassi: Stormtrooper Coolermaster (äldre men awesome).
Moderbräda: Asus Rog strix X 570-E gaming.
GPU: RTX3090 FE.
CPU: AMD Ryzen 9 5950X 16-Core Processor 3.40 GHz.
CPU Cooler: Kraken X63 Cpu cooler.
RAM: G-skill DDR4 32Gb 3600mhz CL 16
SSD´s:Nvme 2 ssd Samsung 980 Pro 1 Tb & Samsung 850 EVO 500GB.
Psu:be quiet! Dark Power Pro 12 1500W.
OS: Win 10 pro 64-bit

LOL fint, gratulerar, så bra var min också när den var ny...för typ fem år sen


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

dum fråga: jag började installera de här nya drivrutinerna med geforce experience (jaja jag vet), gick ut i köket medans det höll på och kom tillbaka till en omstartad dator.

brukar experience starta om datorn automatiskt efter installation? har inget minne av det, så nojar lite för att nåt gick fel. det står dock att allt är uppdaterat som det ska...

Medlem
Skrivet av quadratis:

dum fråga: jag började installera de här nya drivrutinerna med geforce experience (jaja jag vet), gick ut i köket medans det höll på och kom tillbaka till en omstartad dator.

brukar experience starta om datorn automatiskt efter installation? har inget minne av det, så nojar lite för att nåt gick fel. det står dock att allt är uppdaterat som det ska...

Uppdaterade precis utan omstart, men jag låg på versionen före denna. Du kanske hade (o)tur och fick en Windows-uppdatering på köpet!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Uppdaterade precis utan omstart, men jag låg på versionen före denna. Du kanske hade (o)tur och fick en Windows-uppdatering på köpet!

Beror på valen man gör när man installerar. Du får ett antal val. Inget att oroa sig för


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av loerk:

Nya Crysis

Kom o tänka på en grej dock, dessa benchmarks kommer väl fortfarande från versioner utan patchen eller benchmarks? Kan hända att man ser en liten prestandaökning när man spelar själv inatt.

Dessa benchmarks är väl även med Denuvo som alla recensionsexemplar hade? Nu när spelet släpps kommer det dock att vara DRM-fritt och då lär ju prestanda bara av det bli bättre.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Dessa benchmarks är väl även med Denuvo som alla recensionsexemplar hade? Nu när spelet släpps kommer det dock att vara DRM-fritt och då lär ju prestanda bara av det bli bättre.

Det är det lilla det, möljligen ett par fps mer om din cpu throttlar annars kommer du inte märka det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Beror på valen man gör när man installerar. Du får ett antal val. Inget att oroa sig för

Klickar alltid på Express Install, så var många år sedan jag sist såg några val

Medlem
Skrivet av alias:

LOL fint, gratulerar, så bra var min också när den var ny...för typ fem år sen

Framtidsresenär ?

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Framtidsresenär ?

Tyvärr inte, håller på att sätta ihop en ny burk men som du vet så är det inte så lätt då inget finns att få tag i..


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av alias:

Det är det lilla det, möljligen ett par fps mer om din cpu throttlar annars kommer du inte märka det.

Ahaa, trodde det påverkade mer. Har för mig att jag hört eller läst om några spel där prestandan förbättrades rejält då DRM-skyddet togs bort.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ahaa, trodde det påverkade mer. Har för mig att jag hört eller läst om några spel där prestandan förbättrades rejält då DRM-skyddet togs bort.

Ja vissa vill ju tro det och alla är fria att tro vad de vill:
https://www.techpowerup.com/review/denuvo-performance-loss-te...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ultra inställningar är så jävla ointressant. Spelen är sällan ens optimerade för Ultra inställningarna, dom krämar bara på grafiken och så är det klappat och klart, varken sig det funkar bra eller inte. Cyberpunk utvecklarna har själva erkänt att för höga inställningar orsakar diverse buggar: https://www.fz.se/nyhet/285178-cyberpunk-2077-buggar-kan-bero...

Kan vi inte få se High inställningar istället? Oftast så är high väl optimerat och man ser ingen skillnad mellan ultra och high om man inte sitter och jämnför dem sida vid sida.

Medlem
Skrivet av alias:

Tyvärr inte, håller på att sätta ihop en ny burk men som du vet så är det inte så lätt då inget finns att få tag i..

Nä jag vet, 2020 i ett nötskal tyvärr. Hoppas 2021 är bättre

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ultra inställningar är så jävla ointressant. Spelen är sällan ens optimerade för Ultra inställningarna, dom krämar bara på grafiken och så är det klappat och klart, varken sig det funkar bra eller inte. Cyberpunk utvecklarna har själva erkänt att för höga inställningar orsakar diverse buggar: https://www.fz.se/nyhet/285178-cyberpunk-2077-buggar-kan-bero...

Kan vi inte få se High inställningar istället? Oftast så är high väl optimerat och man ser ingen skillnad mellan ultra och high om man inte sitter och jämnför dem sida vid sida.

Sant, hur många kör ultra på nya spel. Ett fåtal och ännu färre denna generationen då i princip "inga" äger ett 3090. Ursäkta er som gör det men hur intresserade är ni ändå? Ni vet ju redan att det inte kan bli bättre vad än vad ni redan har.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Nä jag vet, 2020 i ett nötskal tyvärr. Hoppas 2021 är bättre https://i.redd.it/a2obnn6r0ef51.jpg

Absolut.. hoppas.. måste bli så..:)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av quadratis:

dum fråga: jag började installera de här nya drivrutinerna med geforce experience (jaja jag vet), gick ut i köket medans det höll på och kom tillbaka till en omstartad dator.

brukar experience starta om datorn automatiskt efter installation? har inget minne av det, så nojar lite för att nåt gick fel. det står dock att allt är uppdaterat som det ska...

Att uppdatera med GeForce experience är som att be om en icket optimerad upplevelse. 😁


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Att uppdatera med GeForce experience är som att be om en icket optimerad upplevelse. 😁

men är det verkligen så fortfarande? jag har uppdaterat manuellt sedan de första 3dfx / voodoo korten, men började använda geforce experience för första gången nu i år efter att jag skaffade ny dator, och har inte haft ett enda problem än så länge. allt rullar på fint osv. blev lite orolig nu bara, men har inte märkt nåt konstigt ännu.

Medlem
Skrivet av quadratis:

men är det verkligen så fortfarande? jag har uppdaterat manuellt sedan de första 3dfx / voodoo korten, men började använda geforce experience för första gången nu i år efter att jag skaffade ny dator, och har inte haft ett enda problem än så länge. allt rullar på fint osv. blev lite orolig nu bara, men har inte märkt nåt konstigt ännu.

Absolut inga problem, du kan välja om du vill skriva över dina nuvarande inställningar eller bara installera grafik drivisarna utan att ändra. Har inte haft några problem alls senate åren.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Undrar hur långt vi kommer vi som sitter med fossilerna i 10-serien. Förväntar mig absolut inte Ultra men kanske medium/highish med en massa onödigt avstängt i 1080p? Vi får se klockan 01:01

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Undrar hur långt vi kommer vi som sitter med fossilerna i 10-serien. Förväntar mig absolut inte Ultra men kanske medium/highish med en massa onödigt avstängt i 1080p? Vi får se klockan 01:01

Ganska stor spännvidd när du inte preciserar dig mer än 10-serien, förmodar tex mitt 980ti klår vissa i 10-serien? Ska vara ganska jämbördigt med 1070.
Men antar vi alla får köra 1080p? 1440? Kanske med riktigt låga inställningar. Frågan är vad som ser bäst ut..


signatur

7900XTX
7800X3D

123
Skriv svar