Kommer spel vara trasiga som Cyberpunk nu i fortsättningen?

Medlem
Skrivet av Sandal:

Jaaa Peg?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Sluta förhandsboka spel, ingen deg, inget kneg. God Jul.

Medlem

Jag förbokade också Cyberpunk 2077, då CDPR hade rätt bra rykte från deras Witcher-spel.

Hade rätt stora problem att få spelbar fps, men till slut så gick det efter ett par tweaks i inställningar, samt tweaks som folk hittade och postade på reddit.

Förutom fps så har jag stött på lite buggar också, men jag räknade inte heller med en helt smidig spelupplevelse, för det är som folk nämnt tidigare i tråden, det är lättare att patcha buggar och fixa efteråt. Med coronascenariot och ps4, xbone, stadia, pc att ge stöd från release är rätt bra mycket att ta på sig.

Med det sagt så har jag inte haft så kul med ett spel som det här på länge, då inlevelsen är på topp enligt min åsikt
Jag brukar föredra multiplayerspel, men det här var exceptionellt!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men den där 45GB patchen som du klagar nu över några dagar borde ju vara färdigladdad vid det här laget?

Hehe Ja, den borde ha varit det nu. Om jag hade laddat ner den. Har inte spelet kvar i min ägo längre. Det var inte värdigt.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Den riktiga frågan är väl om det hade varit ett bättre val att skita i last gen konsolerna? Jag har inga problem på PC och då har jag verkligen ingen superburk. Ett gammalt 1070 kort och en Ryzen 3600, men jag kör allt på Ultra. Jag tänker sänka bort någon sak med skuggorna som sackar ner det och jag har ingen motion blur och film grain, men i övrigt allt på max. Det funkar bra även om det varit någon scen när jag står mitt i smeten som är lite låg fps på.

Vad gäller buggar så har det varit i stort sett helt utan. Några småsaker, men att tro att man kan göra ett spel av den här storleken utan att det dyker upp en och annan glitch är helt tokigt enligt mig. Det kanske är konsumenterna som har för höga förväntningar? Det är en sak när det är fyllt av buggar och glitchar, men så tror jag inte någon har det. Undantaget då kanske last gen spelarna.

Vilken upplösning kör du? 1080p?

Medlem
Skrivet av absimilard:

Den riktiga frågan är väl om det hade varit ett bättre val att skita i last gen konsolerna?

Definitivt. Tycker jag.
Utvecklarna tyckte att bästa valet var att släppa det till last gen också, så de fick in lite mer pengar.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Definitivt. Tycker jag.
Utvecklarna tyckte att bästa valet var att släppa det till last gen också, så de fick in lite mer pengar.

Jag tror inte att de tycker det nu.

Medlem

Du vet att du svarar på ditt eget inlägg, va?

Spelet var knappast trasigt på pc. Om du köpte det till last gen konsolerna, sure.. Men annars? någon grafik bugg osv, inget mer.

Folk är så whiny. Dem har betalat tillbaka det ni använde för att köpa spelet, hur länge ska ni grina om detta?

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Vilken upplösning kör du? 1080p?

Japp 1080


signatur

K9
:.:

Geeks Gaming
Skrivet av Arkaith:

Du vet att du svarar på ditt eget inlägg, va?

Spelet var knappast trasigt på pc. Om du köpte det till last gen konsolerna, sure.. Men annars? någon grafik bugg osv, inget mer.

Folk är så whiny. Dem har betalat tillbaka det ni använde för att köpa spelet, hur länge ska ni grina om detta?

Mjo förvisso, men jag kan ändå känna att folk har fog för att kritisera CDP då man inte har varit öppna och ärliga med problematiken.

Jag som gamers vill ju inte att detta ska bli standarden för nysläppta spel

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Mjo förvisso, men jag kan ändå känna att folk har fog för att kritisera CDP då man inte har varit öppna och ärliga med problematiken.

Jag som gamers vill ju inte att detta ska bli standarden för nysläppta spel

Va? Förstår du inte att detta är hur det kommer att vara för vissa spel, och det är inte för att dem vill slänga ut en ofärdig produkt, utan för att tekniska strul händer och andra anledningar. Shit happens.

Sån dramatik över detta. Ni sitter och fördömer ett företag som har gjort bra ifrån sig rätt generellt, bara för konsol-misstaget och att CP277 had lite grafikbuggar på pc.

Oh, noes. Världen går under för att jag måste vänta några dagar för en patch.

Geeks Gaming
Skrivet av Arkaith:

Va? Förstår du inte att detta är hur det kommer att vara för vissa spel, och det är inte för att dem vill slänga ut en ofärdig produkt, utan för att tekniska strul händer och andra anledningar. Shit happens.

Sån dramatik över detta. Ni sitter och fördömer ett företag som har gjort bra ifrån sig rätt generellt, bara för konsol-misstaget och att CP277 had lite grafikbuggar på pc.

Oh, noes. Världen går under för att jag måste vänta några dagar för en patch.

Fast nu lägger du ord i min mun. Jag sa att ”där finns fog för kritik”, resten kommer från dig.

Faktum är att spelet var trasigt på lastgen och detta visste CDP/CDPR om, valde själva att bara göra recension tillgängligt på pc och resten är historia.

”Fog för kritik”, inget annat

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Fast nu lägger du ord i min mun. Jag sa att ”där finns fog för kritik”, resten kommer från dig.

Faktum är att spelet var trasigt på lastgen och detta visste CDP/CDPR om, valde själva att bara göra recension tillgängligt på pc och resten är historia.

”Fog för kritik”, inget annat

Min kommentar var mer.. generellt, inte bara åt ditt håll.

Geeks Gaming
Skrivet av Arkaith:

Min kommentar var mer.. generellt, inte bara åt ditt håll.

Det är okej, tänkte på att du citerade mig så ville klargöra att jag tar avstånd från kommentarens innehåll

Medlem

Första 20h på PS4 och sen damp det ner en PS5 Där har jag kört minst 30h till. Många av de grafiska buggarna är helt borta på PS5 och staden känns mer levande med mer folk, bilar m.m. Har fokuserat mest på sidouppdragen och samla pengar för att jag vill köpa loss alla bilar.

Spelet är fortfarande buggigt men när det kraschar är man snabbt tillbaka eftersom det autosparas väldigt ofta.

Även om jag inte klarat hela spelet tycker jag redan nu att det är ett solklart GOTY spel. Det ska bli mycket intressant att se hur den riktiga PS5-versionen ser ut.

Medlem

70+ timmar nu och fortfarande inte kört vare sig hela storyn eller varit runt överallt

Jag tror att, förutom det som händer på ps4/xbone, vilket är tråkigt för alla inblandade, så tror jag en stor del av de som klagar lider lite av det där man får när man väntar som fan på något och hypar det otroligt i huvudet, sen när det kommer så är det långt ifrån den bild man hade i huvudet. Då är det svårt att vara glad för det som är, vilket är tråkigt. Jag har själv varit där.

Jag tror, för dem som är sugna på att köpa, så skulle jag beskriva spelet som valfritt Skyrim i en cyberpunk stad. Det är en helt fantastiskt spel om man bara kan blunda för de där hysteriskt roliga buggarna/glitcharna som ibland uppstår.

Jag lade en rätt absurd tid i Skyrim (i alla Elder scrolls spel faktiskt, sedan Daggerfall (yea old old)) och de innehåller ju alla sin beskärda del av underligheter men, när man klarar se förbi det, är samtidigt fantastiskt indragande spel.


signatur

K9
:.:

Skriv svar