Ny dokumentär återbesöker "tragedin" med Aliens: Colonial Marines

Robot
Ny dokumentär återbesöker "tragedin" med Aliens: Colonial Marines
Medlem

Riktigt dåligt spel men jag lirade igenom det med 3 andra polare i co-op och vi hade faktiskt kul under den tiden

Medlem

Det är faktiskt helt ok så länge du använder modden Templargfx och kör co-op.

Medlem

Mysigt! Älskar såna här små speldokumentärer.

Medlem

Köpte det på någon rea en stund efter släpp för att köra igenom coop med polare var rätt underhållande vad jag minns

Medlem

Riktigt skräpspel, co-op kan väl få de mest mediokra att kännas kul en stund, tack som fan att Isolation kom ut. Det som sticker mest i ögonen är väl den totala arrogansen som Randy och flera från studion visat upp, och rent av ljugit i intervjuer. GBX ska aldrig komma i närheten av denna licens igen och jag tror SEGA håller med.

Medlem

I cri evr tim ;__;

Geeks Gaming
Skrivet av Faustian:

Mysigt! Älskar såna här små speldokumentärer.

Då är det rekommenderat att titta på allt dom har på den kanalen och även gamerspawn(samma personer). Dom är riktigt bra med alla videos dom lägger ut.

Medlem

Ja det spelet var en katastrof. Efter Alien Vs Predator hade jag höga förväntningar, men istället fick man denna dyngan.
Mycket bra dokumentär - älskar sånna här. (Förresten, som inte har med denna att göra - gillar ni retro samt kuriosa om detta...checka retrohour podcast. Otroligt bra)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan inte finna ord till hur mycket jag hatar Randy pitchford.

Bra dokumentär iaf!

Medlem

Jag köpte "Aliens: Colonial Marines Collectors Edition" för PC till extrapris, där en plastmodell och flera andra prylar ingick i lådan. (pc)
Har dock fortfarande inte öppnat och installerat spelet. Det räcker med det jag sett och hört. Men det var fina och kul prylar.
https://www.ebay.com.au/itm/Aliens-Colonial-Marines-Collector...


signatur

autograph

Medlem

Efter original-AvP hade man svårt att tro att spelet verkligen kunde vara så dåligt när AvP var så bra. Hur kan man liksom misslyckas med Aliens? Fick spelet väldigt billigt...
...Hakan trillade i golvet från första sekunden. Tror det blev totalt 10 minuter, och då satt jag fast pga buggar säkert 6 av de minuterna. Att de inte ens fixat AI-buggen som var ett rent "syntax-fel" är ta mig fasen i nivå med Fallout 4 fire-bug (där det finns moddar i spelet som fixar vad de själva inte fixat efter alla år).
Synd att de inte kunde göra en Hello Games eller åtminstone en ME: Andromeda och fixa till sin skit till en åtminstone typ acceptabel nivå. Jag har tyvärr inte tagit mig tid att spela Isolation än, backlog is mighty, men helst hade man velat se en ny alt remake AvP. Fanken vad kul det var att spela facehugger och krypa runt, och sedan... um... gräva sig ut! Vilken debatt det var på den tiden om det där.

Medlem

NÄR ska någon bara ta å göra ett bra spel av detta,alla bitar på plats förutom viljan och egentligen är det ju omöjligt att misslyckas kan man tycka.
Borde Activision/Treyarch försöka göra nåt då de har tight gunplay i blodet? Kan de återskapa nerven från ett otroligt gammalt spel? Kasta microtrams i högar mot mig så länge ni gör ett seriöst försök iaf men behövs nog någon studio som kan skriva el så får de anställa story/manusskrivare så man slipper 6 timmar singleplayer å sen massa grind grind grind.
Det ter ju sig väldigt enkelt men ju mer man tänker på vem som kan axla ett sådant projekt desto svårare blir det då ingen renodlad shooter-studio har kapaciteten till en tight story? som dessutom ska vara trogen en viss lore samt 3 olika gameplay stilar OCH ha en matig kampanj whooosh kommer inte på en enda
WB games? De borde ju ha all bakgrund till ett spel någonstans i ett gammalt lager bland skrotade AvP manus fast de kanske inte innehar rättigheterna längre

Medlem

Aliens är ju min favoritfilm. Så jag fick ut en del av upplevelsen, framför allt i första delen av spelet. Men visst, det är ju tekniskt undermåligt. Det kunde ha blivit så bra... storyn var bra och stämningen i början likaså.

Jag tror att jag också gav upp när man ska slåss med en power loader mot en stor alien. Jag tänker inte svära på det men jag tror inte det var brist på skills som gjorde att jag körde en rage quit när jag dog hela tiden.

Medlem

Om jag får köra en lite rant om Alien generellt men också om vad jag anser är syskonen Predator och Terminator. Om inte annat för att James Cameron är inblandad (ja, Predator med) i alla tre.

Det är makalöst att så många professionella människor som gång på gång misslyckas med att följa upp dessa älskade serier. Jag skulle vilja läsa ett forskningsarbete om vad detta beror på. Man har allt serverat med ett universum, man har karaktärer och temat klart men manus, utförande och fans som är beredda att springa till biograferna. Men nej. Vi får bara The Terminator, Terminator 2, Alien, Aliens och Predator. Kanske Predators om jag är på det humöret.

Men sen så får vi Alien 3, Alien 4, Prometheus, Alien covenant, Terminator 3, Terminator Salvation, Terminator Genisys (som iofs är som ett ganska kul experiment), Terminator Dark Fate, Predator 2, The (usch!) Predator, AvP, AvP requiem... alla pengar i sjön, alla tårar från fansen och den totala respektlösheten för källmaterialet med kassa manus... hur svårt kan det vara!?

Jag fick möjligheten att träffa Michael Biehn från Aliens för två år sedan som också berättade att Disney inte bara la ner den tänka filmen med honom och Sigourney Weaver som skulle ta vid efter Aliens och skita i alla dåliga uppföljare för att Ridley Scott cockblockade med Prometheus och att koncepten är körda i botten vid det här laget eftersom alla kassa uppföljare inte genererat pengar.

Vi kan bara hoppas att Marvel och nytändningen från Star Wars kan visa att koncept går att göra bra hela tiden om man bara ser till det.

Medlem

Tragedi låter väl lite väl bombastiskt. Kalkon kanske.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

NÄR ska någon bara ta å göra ett bra spel av detta,alla bitar på plats förutom viljan och egentligen är det ju omöjligt att misslyckas kan man tycka.
Borde Activision/Treyarch försöka göra nåt då de har tight gunplay i blodet? Kan de återskapa nerven från ett otroligt gammalt spel? Kasta microtrams i högar mot mig så länge ni gör ett seriöst försök iaf men behövs nog någon studio som kan skriva el så får de anställa story/manusskrivare så man slipper 6 timmar singleplayer å sen massa grind grind grind.
Det ter ju sig väldigt enkelt men ju mer man tänker på vem som kan axla ett sådant projekt desto svårare blir det då ingen renodlad shooter-studio har kapaciteten till en tight story? som dessutom ska vara trogen en viss lore samt 3 olika gameplay stilar OCH ha en matig kampanj whooosh kommer inte på en enda
WB games? De borde ju ha all bakgrund till ett spel någonstans i ett gammalt lager bland skrotade AvP manus fast de kanske inte innehar rättigheterna längre

Det har gjorts, 2 ggr.

Första AvP och andra AvP,
Båda är fullkomligt underbara spel, ur alla tre vinklar (Alien, Marine och Predator)


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det har gjorts, 2 ggr.

Första AvP och andra AvP,
Båda är fullkomligt underbara spel, ur alla tre vinklar (Alien, Marine och Predator)

För att inte tala om Primal Hunt expansionen till tvåan.
Även det nya AvP-spelet är helt okej. Inte i närheten av AvP2, men ändå ett roligt lir om man älskar Alien.

Medlem
Skrivet av loerk:

För att inte tala om Primal Hunt expansionen till tvåan.
Även det nya AvP-spelet är helt okej. Inte i närheten av AvP2, men ändå ett roligt lir om man älskar Alien.

Missade Primal Hunt när det begav sig

Håller med om nya AvP. Det är OK, men inte mer. För mycket copy-paste och de andra var bättre gjorda och bättre bandesign
Skräcken att spela Marine och motion sensor började pipa.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Missade Primal Hunt när det begav sig

Håller med om nya AvP. Det är OK, men inte mer. För mycket copy-paste och de andra var bättre gjorda och bättre bandesign
Skräcken att spela Marine och motion sensor började pipa.

Tror jag fortfarande har den fysiska skivan till Primal Hunt nånstans Synd att AvP2 har tappats bort.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Om jag får köra en lite rant om Alien generellt men också om vad jag anser är syskonen Predator och Terminator. Om inte annat för att James Cameron är inblandad (ja, Predator med) i alla tre.

Det är makalöst att så många professionella människor som gång på gång misslyckas med att följa upp dessa älskade serier. Jag skulle vilja läsa ett forskningsarbete om vad detta beror på. Man har allt serverat med ett universum, man har karaktärer och temat klart men manus, utförande och fans som är beredda att springa till biograferna. Men nej. Vi får bara The Terminator, Terminator 2, Alien, Aliens och Predator. Kanske Predators om jag är på det humöret.

Men sen så får vi Alien 3, Alien 4, Prometheus, Alien covenant, Terminator 3, Terminator Salvation, Terminator Genisys (som iofs är som ett ganska kul experiment), Terminator Dark Fate, Predator 2, The (usch!) Predator, AvP, AvP requiem... alla pengar i sjön, alla tårar från fansen och den totala respektlösheten för källmaterialet med kassa manus... hur svårt kan det vara!?

Jag fick möjligheten att träffa Michael Biehn från Aliens för två år sedan som också berättade att Disney inte bara la ner den tänka filmen med honom och Sigourney Weaver som skulle ta vid efter Aliens och skita i alla dåliga uppföljare för att Ridley Scott cockblockade med Prometheus och att koncepten är körda i botten vid det här laget eftersom alla kassa uppföljare inte genererat pengar.

Vi kan bara hoppas att Marvel och nytändningen från Star Wars kan visa att koncept går att göra bra hela tiden om man bara ser till det.

Din lilla rant väckte minnen till iv om en serie som bygde på att Firman hade återigen försökt att få Aliens till jorden för att skapa det ultimata biologiska vapnet. Början av storyn handlar om Hicks och Newt som långt senare har mängder med mardrömmar och problem från filmen. Tror den gick i Svenska Magnum. Det var väldigt länge sedan men nu blev jag riktigt sugen på att leta rätt på den! Tack för en härlig rant, kan tyvärr bara instämma fastän jag eibland besudlar mig med att titta på AVP filmerna (gärna med en whiskey eller tre innanför västen)


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Din lilla rant väckte minnen till iv om en serie som bygde på att Firman hade återigen försökt att få Aliens till jorden för att skapa det ultimata biologiska vapnet. Början av storyn handlar om Hicks och Newt som långt senare har mängder med mardrömmar och problem från filmen. Tror den gick i Svenska Magnum. Det var väldigt länge sedan men nu blev jag riktigt sugen på att leta rätt på den! Tack för en härlig rant, kan tyvärr bara instämma fastän jag eibland besudlar mig med att titta på AVP filmerna (gärna med en whiskey eller tre innanför västen)

Jag har det numret av Magnum. Kan ha kvar originalet på engelska någonstans också.

1
Skriv svar