Switch-spelet Monster Hunter Rise tar klivet till pc – men inte i år

Robot
Switch-spelet Monster Hunter Rise tar klivet till pc – men inte i år

Släpps 2022. Är vi framme snart?

#capcom, #monster-hunter-rise


Medlem

Imponerande grafik för att drivas av en router, jag menar switch!

Medlem

Ska bli så kul att jaga monster på Switch!

Medlem

Synd att andra format får lida när Switch är "Lead Version". Det ligger ljusår ifrån Monster Hunter: World grafiskt.

Hehe, Router kommentaren var bra!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Helt väntat, ska bli kul att köra det på PC när det vä kommer.
Hade ju varit korkat av dem att inte köra på det när World har sålt så otroligt bra.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Synd att andra format får lida när Switch är "Lead Version". Det ligger ljusår ifrån Monster Hunter: World grafiskt.

Hehe, Router kommentaren var bra!

Gör det? Jag har över 200 timmar i MH World och det är fantastiskt men det här ser ju också otroligt snyggt ut på Switch. Har du kört demon på Switch?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Gör det? Jag har över 200 timmar i MH World och det är fantastiskt men det här ser ju också otroligt snyggt ut på Switch. Har du kört demon på Switch?

Äh nu överdrev jag kraftigt. Jag kanske inte ska snacka heller då jag inte har lirat Monster Hunter: World eller demo från detta. Bara sett klipp på YouTube.

Tänkte ge MH: World en chans på Steam nån gång iaf o se om det kan vara något för mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Äh nu överdrev jag kraftigt. Jag kanske inte ska snacka heller då jag inte har lirat Monster Hunter: World eller demo från detta. Bara sett klipp på YouTube.

Tänkte ge MH: World en chans på Steam nån gång iaf o se om det kan vara något för mig.

Gör det och hoppas du gillar det, det är underbart när man greppar konceptet.

Medlem

Då inväntar jag PC releasen för att slippa behöva betala extra för att kunna spela online.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Då inväntar jag PC releasen för att slippa behöva betala extra för att kunna spela online.

17 spänn i månaden och då får du tillgång till en mängd NES och SNES spel samt Tetris99 och Mario 35. Om det inte intresserar dig så förstår jag och håller med, man ska inte behöva betala för att spela online, där behöver Nintendo, Sony och MS skärpa sig. För mig är det värt det då jag spelar Tetris99 dagligen och även MK8, Smash och Splatoon 2 online från och till. Just nu kör jag Super Mario 3 också, via Snes appen.

Medlem

Monster Hunter: World var mitt första, och sista, monster hunter spel jag köpt. Kontrollerna är ju helt otroligt dåliga, och inventoryt är en marddröm. Har en lång lista på negativa designval helt enkelt, och ändå är folk som lirar spelet helt lyriska och tycker det är det bästa spelet i Monster Hunter serien. o_O
Gissar på att detta MH är likadant som World..

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Monster Hunter: World var mitt första, och sista, monster hunter spel jag köpt. Kontrollerna är ju helt otroligt dåliga, och inventoryt är en marddröm. Har en lång lista på negativa designval helt enkelt, och ändå är folk som lirar spelet helt lyriska och tycker det är det bästa spelet i Monster Hunter serien. o_O
Gissar på att detta MH är likadant som World..

Smaksak. Personligen älskar jag kontrollerna och känslan.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Monster Hunter: World var mitt första, och sista, monster hunter spel jag köpt. Kontrollerna är ju helt otroligt dåliga, och inventoryt är en marddröm. Har en lång lista på negativa designval helt enkelt, och ändå är folk som lirar spelet helt lyriska och tycker det är det bästa spelet i Monster Hunter serien. o_O
Gissar på att detta MH är likadant som World..

Gissa på du. Det låter som att detta inte är för dig. Personligen älskar jag kontrollen i MH World.

Medlem

Jag har spelat demot på switchen och world. Och jag tycker inte om kontrollen så mycket på switchen. Kanske om man kör rise enbart på tv med pro handkontrollen så är det ok för mig. Men känslan i handhållet efter att man blivit bortskämd av world är inte bra. Har du inte kört world utan bara monster hunter på psp mm så kan jag starkt rekommendera rise. Men har du spelat monster hunter world på konsol eller pc så tänk en gång till innan ni köper det till switchen.

1
Skriv svar