Veckans fråga med Corsair - Vilken storlek föredrar du på... tangentbord?

Medlem

Nu spelar jag mest på Xbox series X men jag kommer troligen aldrig kunna använda något annat än Microsofts Sculpt ergonomic keyboard. Min drog när det gäller tangentbord är delade tangentbord. Jag bytte till det när de första från ms lanserades typ på 90-talet och det bara går inte att köra något annat är jag vande mig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hanzo:

Tenkeysless

Tangentbord utan numpad?
Ve och fasa!

Jag känner mig bakbunden utan OCR-knappar.

Slår du in fakturor... manuellt? Man skannar väl dem med mobilappen som en människa av 2020-talet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Slår du in fakturor... manuellt? Man skannar väl dem med mobilappen som en människa av 2020-talet.

Verkligen, sade ex. upp ett medlemskap när föreningen började med fakturor utan OCR blankett så man inte kunde scanna av dem längre (det räcker ju med att de har själva "OCR raden", behöver ju inte resten av den om den inte skall läsas in maskinellt (typ postkontor/bank)). Mobilapparna är bra mycket bättre än de gamla maskinerna som post osv använde, där var ALLT tvunget att var rätt på själva raden, annars kunde maskinen inte läsa av möget.

Men på riktigt, vem använder pappersfaktura idag? E-giro! Har sett till att bråka med alla företag som inte erbjuder det utan envisas med att skicka papper sedan e-giro kom, Tycker inte alls om autogiro då jag vill ha koll och att godkänna en e-faktura är ju då perfekt

Medlem

Kör ett Ducky one 2 mini vilket är ett 60% board. Helt onödigt att ha något större för spelande och ergonomin blir så mycket bättre då du kan ha armarna ut rakt framför dig tack vare att tangentbordet inte täcker halva skrivbordet

Medlem

Använder ett Microsoft Ergonomic Keyboard. Har testat en stor mängd andra tangentbord men efter en tids användande så återvänder jag alltid till detta. Enda nackdelen är att tangentbordet inte har mekaniska tangenter, men det får man leva med.

Är sugen på att testa ett Kinesis Advantage 2 tangentbord så småningom.

Medlem

Kört TKL (undrar fortfarande varför det heter TKL, när det saknas fler än 10 tangenter?) Men blev så trött på att behöva separat numpad så nu har jag ett vanligt tangentbord igen.

Medlem

Använt TKL och 60% parallellt ett bra tag men nu åkte 60% bort.
Jag gillar storleken men åtminstone det jag använt fungerade t ex inte shift-fn-pil för att markera text.
Home/end/page up/down saknades också. Antar att de funktionerna finns på andra 60%, isåfall kanske jag testar igen.
Bytte samtidigt K65 mx speed till fnatic ministreak silent red och är oerhört nöjd med det bytet.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

ELF
Medlem

Förstår inte hur man kan köra tkl.
Siffer raden är bra när man programmerar eller bara ska skriva en eller två nuffror. Men ska man knappa flera nuffror eller enstaka fast flera ggr om så är numpad ett måste.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

måste ha full size, andra storlekar funkar inte alls för mig, får utbrott av att knapparna inte är där dom ska vara och har stora händer, måste ha numpad. måste vara mekaniskt. lite volymknappar och sånt är väl nice det med.
Har ett k70 rapidfire, mycket trevligt.

Medlem

Full size gummiknappar tack finns inget än 😔

Medlem

Gillar 85%

https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

Maxgaming sålde förr med svenskt layout men de har inte dem längre tror jag. Den har numpad men är något ihoptryckt och vissa tangenter har två funktioner så som prnt screen kräver att man använder fn tangenten.

Hade jag inte jobbat som utvecklare hade jag dock kört ett äkta TKL istället.

Medlem

I vanliga fall använder jag mycket multimedia tgb sladdlösa, som logitech k400, haft både svarta och vita, den med liten musplatta där numbers tgb hade varit.

Men då jag nu som sagt spelar mycket på stora tV:mn så lirar jag mer handkontroll, och med Sonys nya mästerverk dual sense, är det svårt att ens använda xbox360/one kontrollern längre, för DS5:ans haptiska system, och med hjälp av väldigt välpolerat DS4Woindows app nu, så haptiskt funkar, vet ej om det är emulerat, men man kan även använda haptiska systemet för rumble emulering, och om ni lirar Cyberpunk än, så rekommenderar jag, att ni sätter rumble (då man kan stort sett välja ha rumble på alla knappar), men i CP2077, föreslår jag att ni har det på "Full Pull BUtton" på båda triggers (och sen väljer klick på höger och inget effekt på L2, kan s-ga så här, när du är nära någon i spelet, och använde L2, (om ni inte visste redan), så uppfattar NPC:erna som om ni har välrdens skönaste ack så brummande kropps del som blir extremt svårt att få dom bort ifrån? Konstiga är, höjer man effekten på appen till ds5, starkare rumble, så känner dom mer, så det gör det me andra ord väldigt realistiskt, och får mig t.om ibland att tvivla på att det är "en uppdiktad" orgasm, utan det verkar som om dom faktiskt njuter, istället för det vanliga som man förväntar sig, att dom försöker få osss tro att dom njuter, att det är skönt, första spelet jag spelat, där jag sett orgasmer extremt svåra att tvivla på eller se som fejkade.. Bara man vet vilka reakitoner, uttryck och "SPASMER OCH DES S INTENSITET).. då utvecklarna, inte vill ta ansvar för ngåot, så dom har tagit bort alla ljud, alltså "sexljuden", så man ser ögonen rulla bak i huvudet, man hör andningen, man ser spasmerna, man känner "kkunax" tacj vare ds5, men aldrig ett stön, smart nog har dom istället satt symboliska reklam som nis äkert känner igen, med en kvinna eller man som låter vara runt KLI....Jag tror det är typ för symboliskt bekräfta "det du har klarat av"? Bästa sättet om man villl pröva, är ta modda lite, av en anledning, att då kan välja en npc som inte är "ovillig", utan du väljer dom som "companion"?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar