Corsair K70 RGB TKL – mycket tangentbord i kompakt format

Robot
Corsair K70 RGB TKL – mycket tangentbord i kompakt format

Ett TKL-tangentbord för den tävlingsinriktade, passar det även vanliga dödliga?

#corsair, #testpilot


Medlem

Synd de inte gick för trådlöst, sedan jag gick till trådlöst tangentbord med Logitech G915 och köpte även deras TKL tillsammans med deras trådlösa möss så vill jag aldrig gå tillbaka till kabel. Sitta i soffan med datorn inkopplad, inga sladdar att snubbla över eller att glo på, fantastiska batteritider, aldrig haft något som dör på mig eller laggar på 2 år.

Trådlöst is the way to go nu

Moderator | Testpilot
Skrivet av D1versity:

Synd de inte gick för trådlöst, sedan jag gick till trådlöst tangentbord med Logitech G915 och köpte även deras TKL tillsammans med deras trådlösa möss så vill jag aldrig gå tillbaka till kabel. Sitta i soffan med datorn inkopplad, inga sladdar att snubbla över eller att glo på, fantastiska batteritider, aldrig haft något som dör på mig eller laggar på 2 år.

Trådlöst is the way to go nu

Hur brukar batteritiden vara på trådlös?

Jag gillar också trådlöst, men just nu kör jag bara headsetet på det viset. Känns som att det kan bli bökigt när allt sedan måste laddas?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur brukar batteritiden vara på trådlös?

Jag gillar också trådlöst, men just nu kör jag bara headsetet på det viset. Känns som att det kan bli bökigt när allt sedan måste laddas?

Alltså... extremt sällan det behövs laddas bara du stänger av tangentbordet då du inte använder det. Jag har ett G613 som jag bytt batteri en gång på då jag första månaderna glömde stänga av det. Förvisso går det i viloläge efter en stund men batteriet dras ändå lite då. Hade jag inte glömt att stänga av hade nog ett par AA-batterier räckt säkert ett helt år utan problem.


signatur

Halo kompis!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bussovic:

Alltså... extremt sällan det behövs laddas bara du stänger av tangentbordet då du inte använder det. Jag har ett G613 som jag bytt batteri en gång på då jag första månaderna glömde stänga av det. Förvisso går det i viloläge efter en stund men batteriet dras ändå lite då. Hade jag inte glömt att stänga av hade nog ett par AA-batterier räckt säkert ett helt år utan problem.

Soft. Det skulle vara kul att testa!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade varit intressant ifall de inte hade plockat bort numpad.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

NuZ
Testpilot

Grymt som vanligt Uber!!! Helt awesome!

Lite sugen blir man på att skaffa detta. Har ett K50 sedan innan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Hade varit intressant ifall de inte hade plockat bort numpad.

Det finns en variant som är fullstor också

Skrivet av NuZ:

Grymt som vanligt Uber!!! Helt awesome!

Lite sugen blir man på att skaffa detta. Har ett K50 sedan innan

Tack, Nuz!

Gört. Jag lär införskaffa en själv, riktigt nöjd


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack för en informativ recension! Jag är på jakt på just ett TKL, så det här var lägligt.

Dock... Jag vet att det är löjligt, men typsnittet på tangenterna är en dealbreaker för mig. Jag ser aldrig på dem när jag skriver, men när tangentbordet ligger på skrivbordet och jag väl ser på det av en eller annan anledning så vill jag inte att de där ska stirra tillbaka på mig.

Skrivet av Bussovic:

Alltså... extremt sällan det behövs laddas bara du stänger av tangentbordet då du inte använder det. Jag har ett G613 som jag bytt batteri en gång på då jag första månaderna glömde stänga av det. Förvisso går det i viloläge efter en stund men batteriet dras ändå lite då. Hade jag inte glömt att stänga av hade nog ett par AA-batterier räckt säkert ett helt år utan problem.

Jag tycker alltid det är konstigt att folk kommer ihåg att stänga av ett tangentbord eller mus. Åtminstone regelbundet. Det är något som jag aldrig har klarat att göra, och aldrig kommer klara att göra i framtiden, så jag är väldigt glad att min G305-mus varar i månader innan jag stoppar in ett nytt laddningsbart IKEA-batteri

A L
Medlem

Vart sugen på ett TKL men... varför ett TKL och sedan en extra knapprad ovanför??
hade dom tagit bort den så.

Jag är väldigt känslig mot typsnitten på keycapsen, hittar man ett bra tgb så faller det ofta på att typsnittet är taget från ett barnprogram i hopp om att locka "gamers", som verkar i deras ögon extremt stereotypa och älska minecraft typsnitt alla blockskrift.

dock är dessa bra men faller på en rad för mycket.

Avstängd

Vad är detta för sinnessjuk ny trend att exkludera numpad? Direkt uteslutet för min del. Behöver snarare MINST 1 rad extra macrokeys.....

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kyraal:

Tack för en informativ recension! Jag är på jakt på just ett TKL, så det här var lägligt.

Dock... Jag vet att det är löjligt, men typsnittet på tangenterna är en dealbreaker för mig. Jag ser aldrig på dem när jag skriver, men när tangentbordet ligger på skrivbordet och jag väl ser på det av en eller annan anledning så vill jag inte att de där ska stirra tillbaka på mig.

Jag tycker alltid det är konstigt att folk kommer ihåg att stänga av ett tangentbord eller mus. Åtminstone regelbundet. Det är något som jag aldrig har klarat att göra, och aldrig kommer klara att göra i framtiden, så jag är väldigt glad att min G305-mus varar i månader innan jag stoppar in ett nytt laddningsbart IKEA-batteri

Tack för att du läste!

Skriv inte att det är löjligt. Alla har vi olik smak. Absolut inget fel med att typsnittet är en dealbreaker tycker då jag

Det skulle väl vara om man kan ställa in dem att automatiskt stänga av sig efter en kort tid, och att de sedan startar bara man rör musen / klickar ned en tangent.

Skrivet av A L:

Vart sugen på ett TKL men... varför ett TKL och sedan en extra knapprad ovanför??
hade dom tagit bort den så.

Jag är väldigt känslig mot typsnitten på keycapsen, hittar man ett bra tgb så faller det ofta på att typsnittet är taget från ett barnprogram i hopp om att locka "gamers", som verkar i deras ögon extremt stereotypa och älska minecraft typsnitt alla blockskrift.

dock är dessa bra men faller på en rad för mycket.

Tänkte en stund på det också, men jag är mest glad att slippa numpad. Jag testade ett fullstort tangentbord (Inte TKL) som överlag var slimmat ändå, alltså inga extra knappar för media eller macros runtom som var fint. Skulle absolut inte ha något emot om en sådan variant (och trådlös som det pratats om).

Skrivet av General White:

Vad är detta för sinnessjuk ny trend att exkludera numpad? Direkt uteslutet för min del. Behöver snarare MINST 1 rad extra macrokeys.....

Vissa behöver den inte helt enkelt. För mig räcker det gott och väl med 1 till 0 som finns i vanlig ordning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

A L
Medlem

letat och kanske hittat den episka plankan... Asus ROG Strix Scope TKL Deluxe Cherry MX Silent Red (Nordisk)
Får byta caps dock för dom ser för jävliga ut på denna :-/
Har ett sett över från ett trasigt qpad...

Bra med TKL test

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur brukar batteritiden vara på trådlös?

Jag gillar också trådlöst, men just nu kör jag bara headsetet på det viset. Känns som att det kan bli bökigt när allt sedan måste laddas?

Använder jag det varje dag med RGB på lägsta så laddar jag kanske en gång i månaden? Du får ju en god varning i förtid, och även med en varning på batternivå kan du ju fortsätta spela i någon dag till.

Även om de inte har USB-C men Micro-USB så laddar det faktiskt otroligt snabbt. Skulle tippa att jag fått det fulladdat på under timmen varje gång jag laddat

Tro mig, det är så värt det!

Moderator | Testpilot
Skrivet av A L:

letat och kanske hittat den episka plankan... Asus ROG Strix Scope TKL Deluxe Cherry MX Silent Red (Nordisk)
Får byta caps dock för dom ser för jävliga ut på denna :-/
Har ett sett över från ett trasigt qpad...

Bra med TKL test

Spännande! Jag testade fullstora-varianten här på sajten faktiskt.

Skrivet av D1versity:

Använder jag det varje dag med RGB på lägsta så laddar jag kanske en gång i månaden? Du får ju en god varning i förtid, och även med en varning på batternivå kan du ju fortsätta spela i någon dag till.

Även om de inte har USB-C men Micro-USB så laddar det faktiskt otroligt snabbt. Skulle tippa att jag fått det fulladdat på under timmen varje gång jag laddat

Tro mig, det är så värt det!

Låter festligt. Ska hålla bättre koll på sådant där i fortsättningen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Håller mig till razer vet vad jag får, men tack för recensionen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Känns ju lite dumt att plocka bort numpad. Jobbigt att behöva knappa in med tangenterna där uppe.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vad är anledningen till att volymkontrollen sitter till höger medan multimedia knapparna sitter till vänster på denna modell? Jag äger ett K95 och det enda som jag inte gillar är att multimedia knappar och volymkontrollen sitter så långt bort som möjligt till höger. Räddningen för K95 är att det finns en massa G knappar till vänster som jag programmerat om till multimedia och volym, men det är tråkigt att original knapparna aldrig används för att de sitter otympligt till.

Medlem

Korkat att plocka bort numpad. Alla vet ju att man kör Tibia med numpad.

Medlem

Bra recension!

Jag köpte mitt första TKL tangentbord nyligen men ett Logitech G915 för att jag ville ha ett mindre och som var enkelt att växla trådlös källa mellan jobbdator och privat efter att jag tröttnat på att skyffla tangentbord fram och tillbaka och just volymhjulet har blivit en otippad favorit. Vet inte varför det känns så smidigt men i framtiden kommer det nog vara en dealbreaker för mig att ha en sån.

Medlem

Jag gillar numpaden, det går inte att skriva siffror i närheten lika snabbt utan det, speciellt viktigt nu med allt arbete som sker hemifrån.

Medlem

Blev lite förvirrande när jag skulle kommentera och av en slump såg att jag redan gjorde det för över en månad sedan 😁

Moderator | Testpilot
Skrivet av pizzaishot:

Vad är anledningen till att volymkontrollen sitter till höger medan multimedia knapparna sitter till vänster på denna modell? Jag äger ett K95 och det enda som jag inte gillar är att multimedia knappar och volymkontrollen sitter så långt bort som möjligt till höger. Räddningen för K95 är att det finns en massa G knappar till vänster som jag programmerat om till multimedia och volym, men det är tråkigt att original knapparna aldrig används för att de sitter otympligt till.

Jag har inte ens tänkt på det förrän du skrev det. Bästa hade ju varit om de var på samma sida så man lätt kan göra allt med en hand.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyvärr faller Corsair platt redan när man öppnar det, peta en grad fel på de ultrahögt profilerade tangenterna och capen flyger halvvägs till nästa län. Synd att de är så värdelösa på detta när jag älskar i princip samtliga deras produktkategorier och produkter.

För er som saknar Num Pad, köp en trådlös. Det är precis det jag gjord och det är mycket mycket skönare att dessutom kunna placera den exakt hur man vill.

1
Skriv svar