Mass Effect Legendary Edition får en bitig day one-patch

Robot
Mass Effect Legendary Edition får en bitig day one-patch

Prestandaförbättringar utlovas redan vid släppet.

#Bioware, #Mass-effect-legendary-edition


Medlem

Fasen. Börjar bli sugen men spelade igenom mass effect 3 förra året. Känns för färskt. Får la se.

Medlem

Ja det blir ju då inte ett köp förrän man har sett en handfull recensioner från de personer/platser man respekterar och litar på (looking at you FZ 😂)

Men denna underbara musik kommer gå varmt iaf, får sånna nostalgitrippar och rysningar av denna.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ser fram emot detta. Kommer bli första gången jag spelar serien.

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Ser fram emot detta. Kommer bli första gången jag spelar serien.

Lite avundsjuk på dig.

Medlem

kan dom patcha bort alla Lens Flares från spelet de har haft med i varenda bild de visat blir jag glad. Kommer de finnas i spelet blir det inget köp från mig. Lens Flare, Motion Blur, Depth of Field och Chromatic aberration är ett stort nej.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Meh. Detta ville man ju skulle vara definitiva versionen. Tråkigt om det krävs day one patch för att det ska funka ordentligt. Urk

Medlem
Skrivet av Earthscum:

kan dom patcha bort alla Lens Flares från spelet de har haft med i varenda bild de visat blir jag glad. Kommer de finnas i spelet blir det inget köp från mig. Lens Flare, Motion Blur, Depth of Field och Chromatic aberration är ett stort nej.

Originalet har allt det du pratar om....

Medlem

Man börjar onekligen bli lite sugen. Skulle passa perfekt över sommaren. Inte lirat ME sedan respektive spel släpptes och knappt något DLC.

Men det blir verkligen att invänta tillförlitliga recensioner innan jag slår till. Bioware har bränt mig för många gånger.

Hoppas att det flyter bra på PS4.

Medlem

Det är fan lite sorgligt att de inte ens kan släppa ett 14 år gammalt spel utan att behöva patcha dag 1...

Medlem

Jag antar att de bytt hissleverantör i dessa nya versioner.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Ser fram emot detta. Kommer bli första gången jag spelar serien.

Samma här!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Earthscum:

kan dom patcha bort alla Lens Flares från spelet de har haft med i varenda bild de visat blir jag glad. Kommer de finnas i spelet blir det inget köp från mig. Lens Flare, Motion Blur, Depth of Field och Chromatic aberration är ett stort nej.

Vad menar du, det är ju underbart med allt det påslaget samtidigt. Glöm inte Film Grain.

Medlem

Det här kommer bli kul att ladda ner på PC när man är begränsad till 50 GB/dag


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av maq777:

Det är fan lite sorgligt att de inte ens kan släppa ett 14 år gammalt spel utan att behöva patcha dag 1...

Spelar det någon roll så länge patchen kommer dag 1?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade många spännande och roliga timmar med Mass Effect 1-3. Slutet var dock en stor besvikelse. Spelade Andromeda och tyckte det var helt okej. Ser fram emot nästa Mass Effect som verkar vara en fortsättning från originalet.

eld
Medlem
Skrivet av Nioreh:

Meh. Detta ville man ju skulle vara definitiva versionen. Tråkigt om det krävs day one patch för att det ska funka ordentligt. Urk

Alternativet är att spelet görs färdigt, släpps digitalt medans de som vill ha fysiskt får vänta några månader på att skivorna tryckts färdigt.

Eller så får spelet fixas helt, gå till tryck, och så får alla sitta och vänta på skivorna innan det släpps någonstans.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Ser fram emot detta. Kommer bli första gången jag spelar serien.

Skulle vilja få spela detta som om det vore första gången igen. Lyckost


signatur

Ducati Streetfighter 848

Avstängd

Spelat första spelet en gång, dock vet jag inte om jag spelade klart det, ofta kommer något annat i vägen.. tyckte det var helt okej men jämförde det nog även med KOTOR som jag tyckte var lite bättre (setting)... ska helt klart införskaffas i alla fall, har hört att tvåan ska vara bra eller to.m det bästa spelet i serien.

Medlem

Så detta är alltså ännu ett i raden av spel om man köper det på fysisk media så är det en buggfest utan patchen.. typiskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Man börjar onekligen bli lite sugen. Skulle passa perfekt över sommaren. Inte lirat ME sedan respektive spel släpptes och knappt något DLC.

Men det blir verkligen att invänta tillförlitliga recensioner innan jag slår till. Bioware har bränt mig för många gånger.

Hoppas att det flyter bra på PS4.

Usch vad tråkigt att spela remaken på nån gammal konsol, skulle aldrig förstöra upplevelsen genom att spela så. Tar ju bort hela vitsen med att köra en remake?
Har sett fram emot att spela dem länge nu och har köpt ett RTX 3080 och en LG CX 55 inför release. Blir så jäkla kul, världens bästa spel IMO.

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag antar att de bytt hissleverantör i dessa nya versioner.

Har för mig att jag såg det i någon video. De nya hissarna är från Speedy Inc.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Kontot avslutas

Nice, har bara kört de 2 första.

Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Usch vad tråkigt att spela remaken på nån gammal konsol, skulle aldrig förstöra upplevelsen genom att spela så. Tar ju bort hela vitsen med att köra en remake?
Har sett fram emot att spela dem länge nu och har köpt ett RTX 3080 och en LG CX 55 inför release. Blir så jäkla kul, världens bästa spel IMO.

Det är inte en remake, och kommer troligtvis fungera minst lika bra på Ps4 som originalen gjorde på Xbox 360. Jag tänker också köra på PC, men inte alla kan/vill lägga 20000 på datordelar. Skönt att du fick skryta om dina dyra prylar dock 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Fan vet om jag skall ge mig på det. ME-1 är en av mina absolut bästa spelupplevelser och jag vill inte solka minnet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av eld:

Alternativet är att spelet görs färdigt

Ja det vore ett bättre alternativ

Medlem

Jag är kluven!
Jag spelade alla tre spelen i sträck, efter att trean varit ute nog länge för att sjunka i pris.
Och de var bra.
Men.... Det är så otroligt många timmar vi snackar nu. Ujujuj. Inge bra för en stressad småbarnsförälder.
Tvåan och trean var starka, men ettan var lite clunky redan då tyckte jag. Men om ettan blivit mer moderniserad så lär det ändå bli ett köp för eller senare. Kanske till sommaren. Eller nästa sommar för den delen.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag är kluven!
Jag spelade alla tre spelen i sträck, efter att trean varit ute nog länge för att sjunka i pris.
Och de var bra.
Men.... Det är så otroligt många timmar vi snackar nu. Ujujuj. Inge bra för en stressad småbarnsförälder.
Tvåan och trean var starka, men ettan var lite clunky redan då tyckte jag. Men om ettan blivit mer moderniserad så lär det ändå bli ett köp för eller senare. Kanske till sommaren. Eller nästa sommar för den delen.

Är i samma sits. Jag vill så jäkla mycket, men hur fasen ska jag ha tid med det!?
Får väl bli om en 7-8 år när unagrna är större och man har lite tid igen.

Medlem
Skrivet av maq777:

Det är fan lite sorgligt att de inte ens kan släppa ett 14 år gammalt spel utan att behöva patcha dag 1...

Fast det är ju inte ett 14 år gammalt spel. Det är ju en remaster. Nya features nya problem.

Och så vida du inte har begränsad surfmängd eller väldigt segt internat förstår jag inte problemet.
Det är något som sköts automatiskt i bakgrunden. Gud vad jobbigt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Fast det är ju inte ett 14 år gammalt spel. Det är ju en remaster. Nya features nya problem.

Och så vida du inte har begränsad surfmängd eller väldigt segt internat förstår jag inte problemet.
Det är något som sköts automatiskt i bakgrunden. Gud vad jobbigt.

Självklart inga problem att ladda ner en patch. Men jag vill att spelen på mina skivor är spelbara och kompletta utan att behöva tillgång till Sonys servrar. Jag köper därför oftast spelen när de släpps som GOTY-utgåvor med alla DLC och patchar. Det kändes naturligt att denna utgåva av mass-effect skulle bli likt en sådan, men så är tydligen inte fallet.

12
Skriv svar