CliffyB kan vara på väg tillbaka till spelbranschen

Robot
CliffyB kan vara på väg tillbaka till spelbranschen

En av spelvärldens ikoner verkar redo att hoppa upp i sadeln igen.

#Cliff-bleszinski, #Dragonflies, #nyhetstips


Medlem

Dude Huge är hjärtligt välkommen tillbaka om så nu är fallet. Visst har han sista gångerna haft en del felsteg, men han ligger trots allt bakom många av spelen vi håller nära och kära, och förtjänar att välkomnas tillbaka med välvilja

Umi
Medlem

Ja det gick ju bra sist...

Medlem

Vad är trendigt nu?
Då kanske vi får ett hum om vad han eventuellt har i görningen. När det sedan faller magplask och han lämnar branschen igen lär ingen bli förvånad /s.

Skämt åsido hoppas jag att hans tid borta från branschen gett honom nya fräscha idéer och att han lärt sig av tidigare misstag. Om han är på väg tillbaka tycker jag att ett välkomnande är på sin plats.

Go Cliffy B!
Visa pessimisterna att dem har fel.

Medlem

Tror absolut att han kan göra en comeback.

Lawbreakers var väl inget dåligt spel i sig, det fick en 4:a här på FZ och en metascore på 76. Problemet var väl att dom försökte konkurrera med Overwatch och det visade sig vara ett dyrt misstag.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Tror absolut att kan göra en comeback.

Lawbreakers var väl inget dåligt spel i sig, det fick en 4:a här på FZ och en metascore på 76. Problemet var väl att dom försökte konkurrera med Overwatch och det visade sig vara ett dyrt misstag.

Jag gillade Lawbreakers gameplay skarpt, men spelet hade stora problem med att hitta en lockande identitet. Alltihop fastnade i nån märklig blandning av Overwatch och pubertal "coolhet". Nåväl, tror Cliffy fortfarande kan göra bra spel så ser fram emot en eventuell comeback.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Lawbreakers var kul, synd bara att dom inte släppte det free2play som var planerat från början, hade nog kunnat växt fram som en trevlig avstickare från all battleroyale.

Assassin var min favorit i lawbreakers, så om det blir något mer i den stilen tackar jag inte nej.

Medlem

Samurajer som rider på drakar? Sign me up!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Samuraijer som rider på drakar. Don't sign me up!

Vill dock gärna ha ett single player spel från honom. Ingen multiplayer, PVE eller CO-OP.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Samuraijer som rider på drakar. Don't sign me up!

Vill dock gärna ha ett single player spel från honom. Ingen multiplayer, PVE eller CO-OP.

Men vad roligt det där blev. Single player kallas även PVE, Co-op är multiplayer. Du vävde ihop allt där lite roligt 😂

Men jag förstår dock vad du menar 😎👌

Mos
Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Men vad roligt det där blev. Single player kallas även PVE, Co-op är multiplayer. Du vävde ihop allt där lite roligt 😂

Men jag förstår dock vad du menar 😎👌

PVE kan vara både multiplayer och singleplayer.

Outriders är t.ex PVE med Co-op och Singleplayer.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Men vad roligt det där blev. Single player kallas även PVE, Co-op är multiplayer. Du vävde ihop allt där lite roligt 😂

Men jag förstår dock vad du menar 😎👌

Hehe. Men tänkte att PVE o CO-OP som The Division t.ex vill jag inte ha som brukar vara inbakat med online. Renodlat story drivet spel önskas från min sida. Likt Uncharted exempelvis.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Mos:

PVE kan vara både multiplayer och singleplayer.

Outriders är t.ex PVE med Co-op och Singleplayer.

Fast PVE är väl främst en term som används i multiplayerspel, inte minst i MMOs och dylikt. Det är ingen som kallar renodlade singleplayerspel som Skyrim för ett PVE-spel, såvida man inte bott under en sten och bara spelat WoW i hela sitt liv.

Medlem

Som jeppe sa så hoppas jag att satsar på något han verkligen brinner för och inte en försöker hoppa på en genre som är populär just nu.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Som jeppe sa så hoppas jag att satsar på något han verkligen brinner för och inte en försöker hoppa på en genre som är populär just nu.

Han gjorde väl det med lawbreakers?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Han gjorde väl det med lawbreakers?

Jag spelade aldrig själv men antog att det var ungefär som Overwatch och Battleborn dvs ett pvp fps med olika karaktärer som har olika förmågor. Spelade aldrig något av spelen. Fel av mig.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag spelade aldrig själv men antog att det var ungefär som Overwatch och Battleborn dvs ett pvp fps med olika karaktärer som har olika förmågor. Spelade aldrig något av spelen. Fel av mig.

Nej, jag har inte spelat det heller, men han ville ju göra det spelet fast typ mer action och snabbare. Nu om han gör något nytt gör han kanske något coop i stället, lättare att dra publik till det typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Det känns som Lawbreakers var spiken i kistan för den typen av spel. Tyvärr.


signatur
Skribent

Det känns som att Lawbreaker kom när den marknaden var aningen mättad. Spelet hade bra idéer, men kom nog på tog för sent. Det är kul att Cliffy fått tillbaka motivationen i alla fall. Hoppas han kan ta sig tillbaka till vinnarbordet igen.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar