Att bli nykter

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Men det viktigaste av allt är att bestämma sig, inte förlita sig på andra.
Sen kan säkert vården hjälpa dig när du väl bestämt dig. Men du behöver nå botten för att kunna ta avstamp och vända din misär.
Har själv varit helt nykter sen 2019 efter år av dagligt drickande.

Till er som kämpar, ge inte upp, slå inte på er själva om ni misslyckas och tar återfall, försök bara igen!

Absolut. Jag håller med.

signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av stesva:

Läste just ditt inlägg nu och blev rijtigt berörd, sedan ser jag när det skrevs och bara undrar hur det har gått för dig nu efter några år?

Mvh Stefan

Hej, Stefan! Jag är nykter sedan tre år. Passerade milstolpen för några dagar sedan

Medlem
Skrivet av Knalle:

Hej, Stefan! Jag är nykter sedan tre år. Passerade milstolpen för några dagar sedan

Stort grattis och bra jobbat! 🥳🌷🙏

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dags att uppdatera tråden med ännu en milstolpe - fyra år utan en droppe alkohol! Kan knappt själv tro det

Chefredaktör
Skrivet av Knalle:

Dags att uppdatera tråden med ännu en milstolpe - fyra år utan en droppe alkohol! Kan knappt själv tro det

STORT! ❤️
Starkt jobbat, Grattis!!!!

Medlem

Härligt!

Jag har själv aldrig upplevt hur det är att vara berusad, trots mina 34 år på jorden.
Nyfikenheten finns där, men samtidigt vet jag att jag lätt blir beroende av saker och ting.
Jag har också nära släktingar som haft problem.
Bäst att fortsätta avstå, tänker jag.

När jag umgås med människor som är påverkade kan jag ändå släppa loss lite mer än vanligt. Jag är inte lika rädd för att bli dömd, för de är ju "fulla" och kommer kanske inte minnas om jag säger eller gör något konstigt.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

STORT! ❤️
Starkt jobbat, Grattis!!!!

Tack, Daniel!

Skrivet av Knalle:

Hur bra som helst, ju! Bara kämpa på, kul med sådana här "solskenshistorier", du är en inspiration för andra att man kan se att det är möjligt

Medlem

Grymt jobbat!

Håller med Sebastian.
Knalle, du är en inspiration för oss alla.

Jag tampas inte med alkohol men stora mängder socker och få sömntimmar. Dina prestationer får mig att vilja välja en hälsosammare väg.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Härligt att höra Knalle! Vart med när du började. Jag har också hittat en väg :)!

Medlem

Bra jobbat Knalle! Alltid lika härligt att läsa den årliga uppdateringen.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av returpack:

Härligt!

Jag har själv aldrig upplevt hur det är att vara berusad, trots mina 34 år på jorden.
Nyfikenheten finns där, men samtidigt vet jag att jag lätt blir beroende av saker och ting.
Jag har också nära släktingar som haft problem.
Bäst att fortsätta avstå, tänker jag.

När jag umgås med människor som är påverkade kan jag ändå släppa loss lite mer än vanligt. Jag är inte lika rädd för att bli dömd, för de är ju "fulla" och kommer kanske inte minnas om jag säger eller gör något konstigt.

Helt naturligt att det finns en nyfikenhet och jag vet själv hur det är att lätt bli beroende av saker och ting.

Så länge du känner att det är bättre att avstå så tror jag att du gör helt rätt val

Skrivet av Sebastian Lind:

Hur bra som helst, ju! Bara kämpa på, kul med sådana här "solskenshistorier", du är en inspiration för andra att man kan se att det är möjligt

Tack ska du ha, Sebastian!
Det glädjer mig att läsa och om jag så bara kan inspirera någon enstaka läsare eller åtminstone väcka en tanke hos någon så känner jag mig hedrad!

Skrivet av Hanzo:

Grymt jobbat!

Håller med Sebastian.
Knalle, du är en inspiration för oss alla.

Jag tampas inte med alkohol men stora mängder socker och få sömntimmar. Dina prestationer får mig att vilja välja en hälsosammare väg.

Tack för dina fina ord, Hanzo! De värmer fint, ska du veta. Tampas själv med sömnproblem sedan många år tillbaka så jag vet hur det kan vara och sockret är som känt svårt att avstå från.

Det är viktigt att vi peppar varandra och som en som varit djupt nere i skiten på fler än ett sätt vill jag bara säga att om jag kan så kan även du så länge viljan finns där! Man kommer längre än man tror på ren viljestyrka.

Skrivet av Aggur:

Härligt att höra Knalle! Vart med när du började. Jag har också hittat en väg :)!

Fantastiska nyheter, Aggur! Grymt jobbat och stort grattis

Skrivet av OAKTHYR:

Bra jobbat Knalle! Alltid lika härligt att läsa den årliga uppdateringen.

Tack så mycket, OAKTHYR! Känns oerhört stort att det finns folk här som fortfarande följer tråden efter alla år

Skriv svar