Surprise - Ny Nintendo Switch-modell avtäckt!

Robot
Surprise - Ny Nintendo Switch-modell avtäckt!

Äntligen med en skärm som går att se på i hängmattan.

#nintendo-switch


Moderator | Testpilot

Med andra ord, för oss som spelar via TV kommer det inte bli någon skillnad alls.

Nintendo...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Släpps 8:e oktober.

Redaktör
Ponny

Saxat från internet:

Everyone: "Is this the Switch Pro?"
Nintendo: "Well yes but actually no"


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Min OLED tv funkar ju lite dåligt när det är ljust i vardagsrummet. Har svårt att se att den här kommer fungera ute i solen. Men hur jag fel och det går att spela i solen så kommer jag nog att uppgradera

Medlem

Bra för de som kör handhållet mycket såklart, jag kör 90% på tvn och då blir det alltså ingen uppgradering alls? Isf bör det utannonseras en pro modell också, det måste det göra.

Fragtjuv

Är det så här det blir nu? Att det kommer att komma lite nya versioner då och då. Det här konceptet fungerar ju uppenbarligen jävligt bra för Nintendo så de kommer kanske bara att köra vidare med Switch-konceptet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med andra ord, för oss som spelar via TV kommer det inte bli någon skillnad alls.

Nintendo...

Du får en LAN-port

Medlem

Spelar mest på TV:n, som är OLED, så denna modell är inte särskilt intressant för mig. Men utöver OLED-display så var det trevligt att stödet på baksidan har förbättrats och nu sträcker sig över hela enheten. Ser fram emot en Pro-modell nu.

eld
Medlem
Skrivet av caracarn:

Min OLED tv funkar ju lite dåligt när det är ljust i vardagsrummet. Har svårt att se att den här kommer fungera ute i solen. Men hur jag fel och det går att spela i solen så kommer jag nog att uppgradera

Yep, OLED innebär antagligen tvärtemot, att den blir bättre i mörkret. Är ganska säker på att de inte pushar ljusstyrka pga batteritiden.

Medlem

Synd men hoppas fortfarande på en modell med bättre prestanda.

Medlem

Otroligt snygg färg får jag säga!

Medlem

Snacka om besvikelse. Finns inte en chans att jag slänger pengar på den här skiten. Och om gubbarna på Nintendo inte begriper att de verkligen borde släppa ifrån sig en proper Switch Pro, Switch 2 eller vad de än vill kalla den under 2022, då Switchen kommer att ha funnits ute i 5 år för bövelen, så upprepar de bara samma gamla misstag. Wii sålde över 100 miljoner. Men alla de kunderna stannade då uppenbarligen inte med Nintendo hur länge som helst.

Medlem

Även fast jag spelar just Nintendo switch mest bärbart så kommer jag inte uppdatera. Väntar på en riktig pro.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tror ni denna kommer ha problem med drifting också?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tror ni denna kommer ha problem med drifting också?

Absolutivt definitivt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra uppgraderingar men inget jag kommer dra nytta utav då jag kör den dockad så gott som alltid. Lite skönt ändå för mig personligen då jag inte hade haft råd att skaffa en ny än!

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Är det så här det blir nu? Att det kommer att komma lite nya versioner då och då. Det här konceptet fungerar ju uppenbarligen jävligt bra för Nintendo så de kommer kanske var köra vidare med Switch-konceptet.

Nintendo har kört med denna taktik sen Game Boy. Först kom originalet, sen Pocket, sen Light som hade bakgrundsbelyst display, sen kom Color. Advance såg även den några revisioner. Och DS kommer jag nog få spendera resten av eftermiddagen att prata om alla ändringar, stora som små. Och tittar man på deras stationerade konsoler så har det nästan alltid funnits portar för expanderingar för att bygga på upplevelsen. Jag tror Nintendo medvetet designar brister som de kan åtgärda genom att släppa en ny förbättrad modell. Att de valde LCD år 2017 var det ganska många som reagerade på då det fanns gott om OLED-paneler i denna storlek och det hade varit gynnsamt för batteritiden att välja OLED.

Flakmonkey

Folk gnällde på Sony och MS med sina små uppgraderingar av konsolerna men är det någon tillverkare som är mästare på att sälja flera SKU:s till sina kunder så är det Nintendo. Nu skulle det här vara en perfekt variant för mig då jag främst spelar Switch sommartid ute på landet hängandes i hängmattan, men ändå fascinerande att de kan släppa så otroligt många olika varianter med svår förändringar, ofta bara någon färgvariant, och konsumenterna (där jag också ingår) äter upp det med hull och hår. Det är ju inte direkt ovanligt att folk samlar på olika Switch-varianter som om de vore pokemons.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Absolutivt definitivt.

OK, då undviker jag att köpa en sådan till sonen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Inte förvånad men ändå besviken. Nintendo gör en Nintendo.

Medlem

Väldigt välbehövligt då den enbart används, i alla fall för mig, när man är på resande fot (hemma finns ju mycket bättre spellösningar).
Blir dock inget köp för min del, på tok för mycket pengar för det lilla man får.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Inte direkt vad man hoppats på.
Ville ha en med bättre prestanda. Gärna bara bärbar och med fixad drifting, får hoppas att dom gjort om spakarna så det är ett ickeproblem men tvivlar, är ju Nintendo.

It's not a lake, it's an ocean

Detta betyder väl med väldigt stor sannolikhet att det inte kommer någon "Switch Pro" i år i alla fall.

Snygg färg på den nya Switch, för övrigt. Men inget som intresserar, jag kan lika gärna köpa den rödblå Mario Red and Blue Edition som jag suktat lite efter eftersom jag kommer ha den dockad mest hela tiden, föreställer jag mig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tråkigt! Jag har väntat med ett Switch-köp men är bra sugen att skaffa en till hushållet. Ryktet om en Pro-variant har ju fått mig att hålla i pengarna och frågan är om man ska fortsätta med det och vänta lite till.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Tråkigt! Jag har väntat med ett Switch-köp men är bra sugen att skaffa en till hushållet. Ryktet om en Pro-variant har ju fått mig att hålla i pengarna och frågan är om man ska fortsätta med det och vänta lite till.

Ja, hade varit kul med lite ny hårdvara innanför huven, men detta är Nintendo vi pratar om. Börjar luta åt samma som dig där.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Så det var den här modellen företaget gjorde skärmar till och inte till en Switch Pro som många trodde???

Har hört ett rykte för några månader sedan att det skulle komma en dockningsstation som går att uppdatera. Finns det något som tyder på att denna dockningsstation går att uppdatera eller är det helt enkelt bara en dockningsstation med lan port???

Gen
Medlem

Ryktet på reddit säger 349$ men inget officiellt vad jag kunde hitta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Så det var den här modellen företaget gjorde skärmar till och inte till en Switch Pro som många trodde???

Har hört ett rykte för några månader sedan att det skulle komma en dockningsstation som går att uppdatera. Finns det något som tyder på att denna dockningsstation går att uppdatera eller är det helt enkelt bara en dockningsstation med lan port???

Uppdatera hur då?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad är förväntningarna på en Switch Pro egentligen...
- 4K?
- 60 fps?
- 4K och 60fps?
- Bakåtkompabilitet med dagens Switch-spel?

Jag tror det inte kommer någon Switch Pro med uppgraderad hårdvara, möjligtvis ett ny konsol med bakåtkompabilitet om några år. Hoppas jag har fel!


signatur

no remorse

Skriv svar