Apex Legends Säsong 10 - Emergence (släpps 2021-08-03)

Medlem
Apex Legends Säsong 10 - Emergence (släpps 2021-08-03)

Lanseringstrailer för Apex Legends Säsong 10 – Emergence,
(släpps 2021-08-03)

Stories from the Outlands – “Metamorphosis”

På EA om Emergence,
https://www.ea.com/games/apex-legends/emergence?isLocalized=t...

Ser lovande ut!


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Vi får väl som vanligt inte spela KC. Gud förbjude!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vi får väl som vanligt inte spela KC. Gud förbjude!

Tar vad som helst utom Olympus, verkligen o-favoriten.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Brukar inte kika på så mycket YT, men grabben visade just den här som iofs. med sina 2,5miljoner views så finns förstås risken att ni redan sett den, men "ny" för mig.
Har man spelat länge så kommer många gamla kära buggar i parad

Bara 11 dar kvar


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Apex Legends: Emergence Gameplay Trailer,

Lite analys,
Gaming Merchant Reacting To Apex Legends: Emergence Gameplay Trailer & New Map Changes Blog,

Länk till mer info. hos EA med "draperi" före/efter bilder,
https://www.ea.com/games/apex-legends/news/emergence-worlds-e...

8 dagar kvar


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Apex Legends Emergence Early Patch Notes - Disruptor, Buffs/Nerfs, Meta Changes And More!

Lite intressant "skvaller"


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Obs på eget ansvar
Spoiler's i några av "videos'en" i posten för Säsong 10,

Apex Legends Season 10 Gameplay First Look At Everything! Seer, Rampage, World's Edge & More!

---

Apex Legends Season 10 Patch Notes In 1 Minute (The Juicy Stuff)

---

Meet Seer - Apex Legends Character Trailer

---

Apex Legends: Emergence Battle Pass Trailer


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Är det imorgon kl 19:00 säsong 10 släpps? Brukar väl vara den tiden i Sverige...?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är det imorgon kl 19:00 säsong 10 släpps? Brukar väl vara den tiden i Sverige...?

Yes, 19.00 släpps det. Hade dock inte förväntat mig att servrarna är uppe då... förra säsongen var de stendöda vid launch.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Yes, 19.00 släpps det. Hade dock inte förväntat mig att servrarna är uppe då... förra säsongen var de stendöda vid launch.

Japp, jag väntar nog några dagar eller en vecka typ innan jag kör.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Yes, 19.00 släpps det. Hade dock inte förväntat mig att servrarna är uppe då... förra säsongen var de stendöda vid launch.

Japp, mycket strul när man skulle in, funkade sena kvällen/natten då trycket lättade.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Japp, jag väntar nog några dagar eller en vecka typ innan jag kör.

Tror tyvärr också att det blir som förra gången/gångerna men jag kan inte hålla mig borta, in och "lida" lite

Mycket beror nog på "snålstuket" när det gäller serverkapacitet och som jag tror deras förhoppning att trycket ändå lättar "relativt snabbt", inget ovanligt upplägg med underkapacitet, men kommer som sagt ändå prova/"hänga på låset" när det är dags som några timmar

Hoppas nu inga "aktivister" väljer att förstöra för oss spelsugna ikväll, räcker säkert fint med de vanliga problemen vid släpp

---

Innehållet i BP för säsong 10 ser rätt hyggligt ut tycker jag, går att se på länken nedan om man är nyfiken,
Apex Legends Season 10: Emergence battle pass tiers and rewards,
https://charlieintel.com/apex-legends-season-10-emergence-bat...


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Fungerar fint, känns kul/fräscht.
Bara spelat två matcher, frugan kallar men blir mer senare,


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

^
Ja det är det nog, har spelat löjligt mycket så här långt.

Bra tips, och är absolut löjligt OP just nu IMO.
Har ändå kört honom väldigt lite.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Hur är det för er?
Möter fuskare nu i nästan varje rond, har hitintills över alla säsonger varit någorlunda Ok, men totalt skräp nu för mig.
Första gången som jag bryter att klara av dagens uppdrag.

Om jag nu vore konspiratoriskt lagd skulle jag nästan säga att det känns extremt dedikerat mot Apex.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Hur är det för er?
Möter fuskare nu i nästan varje rond, har hitintills över alla säsonger varit någorlunda Ok, men totalt skräp nu för mig.
Första gången som jag bryter att klara av dagens uppdrag.

Om jag nu vore konspiratoriskt lagd skulle jag nästan säga att det känns extremt dedikerat mot Apex.

Inte sett någon direkt ökning. För en 1-2 månader sedan var där mer fuffens tyckte jag... men det känns som det har nästintill försvunnit i nuläget.

Medlem

Bra att ha sida när det strular med Apex,
(som just nu)
https://apexlegendsstatus.com/?repok

---

Skrivet av Fletchett:

Inte sett någon direkt ökning. För en 1-2 månader sedan var där mer fuffens tyckte jag... men det känns som det har nästintill försvunnit i nuläget.


Men glad för din skull.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Bra att ha sida när det strular med Apex,
(som just nu)
https://apexlegendsstatus.com/?repok

---

https://www.youtube.com/watch?v=HycxWn4eojc


Men glad för din skull.

Skulle inte lyssna på streamers vad gäller sånt dock... De tror alltid de är så heta och blir alltid lika skeva när de dör. Är det inte fusk, så måste det lagg, eller något annat.

Minns en streamer jag vann över, och kollade in streamen i efterhand. Han bokstavligt talat skyllde på "who turns around while they are running away?!", sen såg man på honom att han insåg hur korkad den ursäkten lät. Men ursäkten var han ändå tvungen att kläcka ur sig.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Skulle inte lyssna på streamers vad gäller sånt dock... De tror alltid de är så heta och blir alltid lika skeva när de dör. Är det inte fusk, så måste det lagg, eller något annat.

Minns en streamer jag vann över, och kollade in streamen i efterhand. Han bokstavligt talat skyllde på "who turns around while they are running away?!", sen såg man på honom att han insåg hur korkad den ursäkten lät. Men ursäkten var han ändå tvungen att kläcka ur sig.

Minns att Tarkov streamern Lvndmark var riktigt dryg när en grupp randos dödade honom. Då skrek han att de streamsnipade honom, att de visste var han var, etc etc. När personerna i fråga insåg att det dödat honom (först när de plockade upp hans dogtag) hoppade dom in på streamen för att säga "Vi visste inte att det var du!" Då sa han något i linje med "I don't give a fuck, bro!"

Streamers är bara gamers med publicitet. Dom har samma tendens till Dunning Kruger som vi alla har.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Albax11:

Streamers är bara gamers med publicitet. Dom har samma tendens till Dunning Kruger som vi alla har.

"Gamers med publicitet", precis det som är felet. Gör jag ett dåligt play och fumlar mig, så behöver jag inte berättiga det för någon mer än mig själv och möjligtvis vem jag nu spelar med.

Streamers däremot har också en publik att tänka på, och det ändrar allt. För de flesta streamers är trots allt publiken det viktigaste när de lirar. Misslyckas de i spelet så är de ju inte lika underhållande, och då behövs den där ursäkten extra mycket.

Medlem

Rampart "Collection Event", kanske 14/9,
https://charlieintel.com/apex-legends-season-10-collection-ev...

---


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Apex Legends Evolution Collection Event - 14/9,

Info. hos EA om event och patchar,
https://www.ea.com/games/apex-legends/news/evolution-collecti...

Price Tracker,

Lite Gaming Merchant analys,


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Du som verkar insatt... Vet du när Respawn ska fixa spelet? Jag menar, just nu är det ju nästan ospelbart då det kraschar var femte match kanske, precis innan den ska börja när man ser folks animerade banners... För det är väl de som ställer till det?

Helt otroligt att det har varit så här i säkert två veckor nu, utan någon fix.

Vet du vad jag menar?

Spelar på Xbox Series X, men vad jag förstått det påverkas alla plattformar av denna enerverande bugg.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Du som verkar insatt... Vet du när Respawn ska fixa spelet? Jag menar, just nu är det ju nästan ospelbart då det kraschar var femte match kanske, precis innan den ska börja när man ser folks animerade banners... För det är väl de som ställer till det?

Helt otroligt att det har varit så här i säkert två veckor nu, utan någon fix.

Vet du vad jag menar?

Spelar på Xbox Series X, men vad jag förstått det påverkas alla plattformar av denna enerverande bugg.

Det var nog det sämsta? släppet av ett event så här långt klart suboptimerat om de tänkte göra lite pengar på det.
Oftast brukar de fixa problemen väldigt raskt om det ens är några.
Men, den här gången tog de på sig mer än en vecka och pratade om mer server kapacitet när de väl sent omsider kommunicerade med spelarbasen.
Arena var väl "hyggligt" spelbart och när folk väl tröttnat kunde väl en och annan BR match slinka igenom.

Tröttnade själv på strulet och har faktiskt inte spelat på ett tag, tänkte prova lite nu.

Kikade som hastigast och hittade inget om dokumenterat kvarstående problem som så, kan tyvärr inte bidra med mer info.
Enligt grabben så verkar det fortfarande vara strul i "ranked" men vanligt verkar fungera.

Kör på PC själv.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Det var nog det sämsta? släppet av ett event så här långt klart suboptimerat om de tänkte göra lite pengar på det.
Oftast brukar de fixa problemen väldigt raskt om det ens är några.
Men, den här gången tog de på sig mer än en vecka och pratade om mer server kapacitet när de väl sent omsider kommunicerade med spelarbasen.
Arena var väl "hyggligt" spelbart och när folk väl tröttnat kunde väl en och annan BR match slinka igenom.

Tröttnade själv på strulet och har faktiskt inte spelat på ett tag, tänkte prova lite nu.

Kikade som hastigast och hittade inget om dokumenterat kvarstående problem som så, kan tyvärr inte bidra med mer info.
Enligt grabben så verkar det fortfarande vara strul i "ranked" men vanligt verkar fungera.

Kör på PC själv.

Kört lite sporadiskt den senaste veckan. Tänkte det var fixat så körde och testade igen igår.

"Nu var det några dagar sedan sist, nu måste de ju fixat buggen"

Gick bra de första matcherna, sen frös det när "champion squad" dök upp. Force quit och kom in i matchen igen men då var jag redan död. Körde ett par matcher till efter det, funkade bra, sen hände samma sak igen. Då ragequittade jag.

Vet inte om det finns någon fix på PC som man kan mecka själv, men på konsol är det ju svårt.

Riktigt dåligt att en sådan game breaking-bugg inte fixas ASAP. Sen har man hört att vissa påstår att det inte handlar om animerade banners, utan om något annat... Försökt luska på reddit men är ju rörigt och svårt att få en klar bild av vad som pågår.

Tråkigt då jag faktiskt varit riktigt sugen på Apex de senaste veckorna (KC!), men man tröttar ju nu...

Medlem

Samma som ni andra skriver här totalt fiasko från respawns sida men dom säljer ju skins så pengarna kom in
Hade Apex som mitt go to spel men inte varit inne på ett tag tröttna när man fick sitta en vecka med krascher hela tiden.

Medlem

Spelar varje dag och har inte haft några som helst problem sedan uppdateringen för drygt två veckor sedan.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kört lite sporadiskt den senaste veckan. Tänkte det var fixat så körde och testade igen igår.

"Nu var det några dagar sedan sist, nu måste de ju fixat buggen"

Gick bra de första matcherna, sen frös det när "champion squad" dök upp. Force quit och kom in i matchen igen men då var jag redan död. Körde ett par matcher till efter det, funkade bra, sen hände samma sak igen. Då ragequittade jag.

Vet inte om det finns någon fix på PC som man kan mecka själv, men på konsol är det ju svårt.

Riktigt dåligt att en sådan game breaking-bugg inte fixas ASAP. Sen har man hört att vissa påstår att det inte handlar om animerade banners, utan om något annat... Försökt luska på reddit men är ju rörigt och svårt att få en klar bild av vad som pågår.

Tråkigt då jag faktiskt varit riktigt sugen på Apex de senaste veckorna (KC!), men man tröttar ju nu...

Kört hyggligt mycket nu igen (PC som sagt), men inge arena eller ranked och inte haft något problem så PC verkar lugnt för tillfället, i alla fall för mig.

Skrivet av kebbe:

Spelar varje dag och har inte haft några som helst problem sedan uppdateringen för drygt två veckor sedan.

Ja man ska ha lite flyt då tydligen.
Som sagt själv kunde jag på PC endast på Arena få några matcher i följd utan stop efter patchen.
Provade även NY då med samma trista resultat.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar