Inte konstigt att det blir en tvåa! The Outer Worlds har sålt i 4 miljoner

Robot
Inte konstigt att det blir en tvåa! The Outer Worlds har sålt i 4 miljoner
Medlem

Tycker synd om dem som köpte Switch-versionen dock 😁

Medlem

Som med de flesta Obsidian-spel så är det ett roligt och bra spel, men som inte når hela vägen!

Medlem

Alldeles för enkelt men bra manus helt klart.

Ambassadör
Xbox

Stora förhoppningar på uppföljaren!


signatur

Jump in.

Medlem

Ettan var enligt mig rätt mediokert. Får hoppas på att tvåan blir en klar uppgradering.

Medlem

Köpte detta på en rea, och spelade igenom det men köndde inte som jag gjort med tidigare spel, något saknades i detta för det skulle blir ett *kul spel för en andra spel omgång* tvåan kanske fixar detta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hoppas de ger utforskandet lite mer kärlek, och att man hela tiden inte ska behöva byta vapen.
Det var de ända nackdelarna jag hade med första spelen, och som tyvärr gjorde att jag inte spelade klart.
Allt annat verkade intressant, men att behöva ta sig från a till b utan massa intressant att utforska så blev det väldigt tråkigt. Och att när man fastnade för ett vapen man gillade så blev den helt värdelös efter en stund när den slutade göra skada på fienden. Hoppades på ett fallout i rymnden, nådde inte riktigt dit för mig.

Medlem

Det är imponerande siffror. Särkilt med tanke på att många säkert spelade det på Game Pass och sket i att köpa det (jag t.ex.)!

Avstängd

Tråkigt, linjärt och tråkigt men även väldigt linjärt men mest tråkigt.

Medlem

Såg ut som skit på 4k TV+ PS5 rent visuellt.
Ibland kan bra gameplay och story rädda dålig grafik men inte för detta spel,

För mig är det ändå 3/5 i betyg pga arbetet de lagt ner på dialogerna.

Medlem
Skrivet av maq777:

Det är imponerande siffror. Särkilt med tanke på att många säkert spelade det på Game Pass och sket i att köpa det (jag t.ex.)!

Nu vet vi ju inte vad Take Two har för avtal med MS,

Om de får betalt per nedladdat exemplar via Game Pass är det inte omöjligt att de räknar dessa som sålda exemplar.

Ja, nej. Hade höga förhoppningar men blev verkligen inte speciellt imponerad. Kändes verkligen som ett AA spel vilket verkligen skulle behövt ett extra A.

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu vet vi ju inte vad Take Two har för avtal med MS,

Om de får betalt per nedladdat exemplar via Game Pass är det inte omöjligt att de räknar dessa som sålda exemplar.

Det skulle kunna vara så, precis som du säger så vet vi inget om hur dealen ser ut. Men när man pratar med investerare via en finansrapport brukar man vara ytterst noga med att vara korrekt med vad man faktiskt sålt och vad man har licenserat ut. Den detaljen talar lite emot att Game Pass skulle räknas in i siffrorna.

Medlem

Både Vegas och Outer worlds hade ju problem med tid och pengar, så det ska bli riktigt roligt att se vad de kan åstakomma nu när de har mer frihet.

FO 3 och 4 är ju nästan ett skämt faktist när man jämför kvalitén och utvecklingstiden med Vegas.

Dödgrävaren

TOW tyckte jag ändå var något av en besvikelse, hoppas de gör bättre exploration och combat med tvåan, gillade inte looken på planeterna och strid var väl sisådär, AIn värdelös och så fort man såg fyrkantiga lådor så visste man att det var marauders nära. Hellre färre planeter men mer "levande" och mer utrymme att utforska på.

Lysande teaser, slår mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskade ettan!
Föredrar Outer Worlds starkt över Fallout spelen.

Visst. spelet är inte direkt perfekt på alla punkter. Men där det räknas så levererar den i mitt tycke!
Lagom längd på spelet, utan grind, och intressanta miljöer och valmöjligheter. I like it!

Inaktiv

Tyckte om ettan ganska mycket. Som många redan sagt så är dialoger och humorn välgjord som tusan medans själva utforskandet är betydligt mer begränsat vilket är lite omvänt i Falloutspelen där dialogerna är svagare än TOW men utforskandet/världen är i toppklass.

Medlem

Bara 4 miljoner? Kolla på Ascent.. Över 43 miljoner. I jämförelse är det väldigt lite.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Bara 4 miljoner? Kolla på Ascent.. Över 43 miljoner. I jämförelse är det väldigt lite.

4 miljoner kopior jämfört med 43 miljonor kronor. Säg att samtliga 4 miljoner kopior sålt till fullpris (59,99€) så är du uppe i 2,4 miljarder kronor.

Medlem

Det var ok, men alldeles för styrt och tomt. Får hoppas de får större möjligheter med 2:an och högre ambitioner.

Medlem

Ettan var ganska roligt men det var det kortaste rpg:t jag spelet så det får medelmåttigt betyg från mig.

Medlem
Skrivet av scirocco:

Ettan var ganska roligt men det var det kortaste rpg:t jag spelet så det får medelmåttigt betyg från mig.

Tvärtom för mig, skönt med ett RPG som inte tar 3 århundrade att klara av 😄

Medlem

Tyckte inte alls om ettan. Det var något med utforskar-lusten som inte fanns där. Att rota igenom lådor och skåp, smyga sig in i något hus, det var bara inte kul. Försökte två gånger om kom rätt långt in, men för mig så bara tok-dör spelet. Sitter mest och gäspar och tyckte det tillslut var skittråkigt tyvärr.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Tråkigt, linjärt och tråkigt men även väldigt linjärt men mest tråkigt.

För att inte säga väldigt linjärt men framförallt väldigt tråkigt.

Medlem

2 utav 5 får det utav mig. Tycker knappt man kan kalla det ett rpg


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Tamazin:

4 miljoner kopior jämfört med 43 miljonor kronor. Säg att samtliga 4 miljoner kopior sålt till fullpris (59,99€) så är du uppe i 2,4 miljarder kronor.

Men ursäkta mig då. Men nu var det antalet kopior jag snackade om

Medlem
Skrivet av Greenz:

Men ursäkta mig då. Men nu var det antalet kopior jag snackade om

The Ascent har ju dock inte sålt i närheten av 4 miljoner kopior.

1
Skriv svar