Valheim har sålt 8 miljoner, Biomutant blev lönsamt på en vecka

Robot
Valheim har sålt 8 miljoner, Biomutant blev lönsamt på en vecka

Ägaren Embracer har 180(!) spel under utveckling.

#biomutant, #embracer-group, #valheim


Medlem

Fasiken vad jag och polare lirade Valheim. Nu har vi inte lirat på månader dock, innehållet tog slut.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gnällkuk

Herregud, sinnessjuka siffror!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Fasiken vad jag och polare lirade Valheim. Nu har vi inte lirat på månader dock, innehållet tog slut.

Så går det när man kör EA, säkert fler i samma situation.
imponerande endå att det sålt så pass och spelet inte är "färdigt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nä nu är de fan dax att haka på lite Embracer Aktier, efter denna rapport dom lär dom ju inte gå minus på ett tag framöver! Kul med svenska företag som bara tuffar på som detta!


signatur
Medlem

Läste att dom har 8 miljarder i nettokassa och 17 miljarder i likvida medel. Dom har en hel del pengar i plånkan.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Nä nu är de fan dax att haka på lite Embracer Aktier, efter denna rapport dom lär dom ju inte gå minus på ett tag framöver! Kul med svenska företag som bara tuffar på som detta!

Jag har en handfull som jag köpte i fel tillfälle. Hoppas de går plus nu då.

Köpte i mars-april eller något
540kr back

Edit:
Inser också att det är väldigt enkelt att räkna ut både inköpsvärde och nuvarande värde. Saksamma. Varsågoda.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så går det när man kör EA, säkert fler i samma situation.
imponerande endå att det sålt så pass och spelet inte är "färdigt"

cc: @theBoosing

Fast det verkar inte som det i det här fallet kommer så mycket mer rent innehåll än det som nu finns i EA. Det är oavsett sjukt många timmar och underhållning du får för det facila priset du betalar, och jag killgissar att de flesta som spelat i alla fall fått 30h ut av det

Just när det gäller Valheim tänker jag att moddar är det som kan få det spelet att få en riktigt långvarig livstid.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har en handfull som jag köpte i fel tillfälle. Hoppas de går plus nu då.

https://i.ibb.co/PDzHjHm/5-C4001-C2-29-F3-4233-BE53-3-EF38825...

Köpte i mars-april eller något
540kr back

Edit:
Inser också att det är väldigt enkelt att räkna ut både inköpsvärde och nuvarande värde. Saksamma. Varsågoda.

Najs ändå att du sitter på några redan, tror själv att den bara kommer öka nu när dom omsätter så mycket. Hösten/vintern är annalkande men oftast en del spelsläpp. Samt att coronan har påverkar en del utvecklingsstudior och skjutit upp vissal projekt.

Planen är att hålla länge på dom jag köper nu vid löning, 3-10år beroende på hur utvecklingen går, men de jag läst mig till är att de ser lovande ut med en expanderbar kurs.

PZ: Ladda din mobil!


signatur
Medlem

Men vänta nu!
Äger Embracer Valheim nu också? Eller äger de Coffee Stain Publishing? Eller har de köpt upp de 5 stackarna på Iron Gate?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Men vänta nu!
Äger Embracer Valheim nu också? Eller äger de Coffee Stain Publishing? Eller har de köpt upp de 5 stackarna på Iron Gate?

Embracer köpte Coffee Stain redan 2018

https://news.cision.com/se/embracer-group-ab/r/thq-nordic-for...

Skrivet av Davwve:

Nä nu är de fan dax att haka på lite Embracer Aktier, efter denna rapport dom lär dom ju inte gå minus på ett tag framöver! Kul med svenska företag som bara tuffar på som detta!

Jag är hyfsat glad över att jag köpte Embracer-aktier för ungefär fyra år sedan

Medlem

Embracer har fattat att indie till AA-titlar kan dra in stora pengar. Tack vare mängden och bredden kan en del spel floppa utan att det påverkar bolaget ekonomiskt.

Medlem

Ganska sjuk vad pengar ett spel kan dra in. Biomutant som nämndes har ganska ljumma recensioner på t.ex. steam och lyckas ändå göra så mycket pengar. Känns som spelmarknaden verkligen inte är mättad och man typ i princip slänga ut vad som helst halvfärdigt och håva in miljoner så länge man trummar upp intresse via reklam. Det där med att spelbranschen måste höja priser känns mer och mer som ett skämt när man läser vad de tjänar och hur mycket digitaliseringen gjort för deras intäkter.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag är hyfsat glad över att jag köpte Embracer-aktier för ungefär fyra år sedan

Fyfan, ett riktigt guldkorn dedär! Började dock bara spara på allvar för knappt ett halvår sedan, sparar ca 85% i större fonder typ Avanza Global, spiltan investering aktiefond, någon småbolag och fastighet fond och liknande, och har som riktmärket att spara varje månad under 15-20års tid ca 10% av lönen.

Sen då ca 15% är rena lekpengar, med aktier. Har inte så bra koll eller orkar sätta mig in i dom, men embracer känns som en sån jag kan ha lite koll på, då spel är ett stort intresse


signatur
Medlem

Lite töntigt uttryck men det var en magisk stämning i Valheim. Gav dock upp halvvägs pga allt för många timmar gick åt att förbereda ett försök på bossar när man spelade själv.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har en handfull som jag köpte i fel tillfälle. Hoppas de går plus nu då.

https://i.ibb.co/PDzHjHm/5-C4001-C2-29-F3-4233-BE53-3-EF38825...

Köpte i mars-april eller något
540kr back

Edit:
Inser också att det är väldigt enkelt att räkna ut både inköpsvärde och nuvarande värde. Saksamma. Varsågoda.

Haha! Tänkte just det. Räknade ut det åt dig om du vill ha 🙂

Medlem
Skrivet av Maysay:

Haha! Tänkte just det. Räknade ut det åt dig om du vill ha 🙂

Nä, jag har det. Jag tänkte censurera för man brukar ju gömma tillgångar men i det här fallet är det saksamma ändå. Inga livsbesparingar precis.

Aja, man lär sig så länge man lever.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Lite töntigt uttryck men det var en magisk stämning i Valheim. Gav dock upp halvvägs pga allt för många timmar gick åt att förbereda ett försök på bossar när man spelade själv.

Väldigt bra välgjort spel. Men förbereda sig för bossar är spelets motor för att kunna komma vidare. Jag tror att man inte ska förvänta sig att det ska gå så jäkla fort i Valheim. Bland det roliga är att det som innan var jättesvårt blir easy-peasy sen.

Imponerande. Det svenska spelundret fortsätter att leverera.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar