Aliens Fireteam Elite - (videorecension) inte ett nytt Aliens Colonial Marines!

Medlem
Aliens Fireteam Elite - (videorecension) inte ett nytt Aliens Colonial Marines!

Aliens Fireteam Elite, från debuterande Cold Iron Studios, är ett tredjepersons-actionspel som bäst spelas tillsammans med en vän. Om det är bra? Inte särskilt, men det är heller aldrig dåligt. I videon nedan ger jag min syn på spelets upplägg och progression innan jag eventuellt delar ut en rekommendation. Häng med!

Aliens Fireteam Elite
2
Tveksamt
+
Hagelbrakaren <3
+
Troget grundmaterialet
+
Kul i co-op
-
Ojämn svårighetsgrad
-
Uselt progressionssystem
-
Lågt omspelningsvärde
Det här betyder betygen på FZ
Medlem

En liten kritiik från min sida, var är skräckspelet du nämner i videon?


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Gnällkuk

Kul med videorecension! Bra flow genom recensionen och tog upp det som jag spontant kan tänka mig undra. Du får jobba på Mr. Burns-händerna dock


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du får jobba på Mr. Burns-händerna dock

MAGIC HANDS!


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Solaris:

En liten kritiik från min sida, var är skräckspelet du nämner i videon?

Hahaha eller hur

Medlem

Äntligen någon som fattat. Alla recensioner borde vara i videoformat oavsett medlemmar eller skribenter.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Äntligen någon som fattat. Alla recensioner borde vara i videoformat oavsett medlemmar eller skribenter.

Varför välja? Jag personligen hinner aldrig se så många youtube-klipp och oftast blir det att man ögnar igenom recensionerna samtidigt som man äter lunch tillsammans med arbetskamrater. Då är det inte riktigt läge att se ett klipp med ljud så där passar definitivt den traditionella recensionen. Samtidigt när jag väl får tid uppskattar jag ett youtubeklipp som oftast ger en bättre helhetsbild.

Jag skulle absolut inte ha nåt emot om recensionerna innehåller båda två 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Gnällkuk
Skrivet av vbgbasse:

Varför välja? Jag personligen hinner aldrig se så många youtube-klipp och oftast blir det att man ögnar igenom recensionerna samtidigt som man äter lunch tillsammans med arbetskamrater. Då är det inte riktigt läge att se ett klipp med ljud så där passar definitivt den traditionella recensionen. Samtidigt när jag väl får tid uppskattar jag ett youtubeklipp som oftast ger en bättre helhetsbild.

Jag skulle absolut inte ha nåt emot om recensionerna innehåller båda två 🙂

Själv föredrar jag starkt videorecensioner, dels för att jag kan få visuella om det är viktigt och om det inte är det så kan jag lyssna på recensionen istället. på 10-15min hinner du gå igenom så mycket mer än en textrecension som kan kännas lite rumphugget ibland, eller så är det istället en avskräckande wall of text som gör att man scrollar ned till betyget enbart.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Solaris:

En liten kritiik från min sida, var är skräckspelet du nämner i videon?

Lekte lite med formuleringen där. "Vi ska prata om ett skräckspel - eller är det verkligen det?". Svaret ges egentligen i själva gameplayet som uppenbarligen inte har någonting med skräck eller atmosfärsbyggande att göra.

1
Skriv svar