Tombs of the Fallen och andra uppdateringar till Assassin's Creed Valhalla bekräftas

Robot
Tombs of the Fallen och andra uppdateringar till Assassin's Creed Valhalla bekräftas

Imorgon är det dags att utforska gravkammare.

#Assassins-creed-valhalla, #Ubisoft, #nyhetstips


Medlem

Coolt,jag välkomnar mer content för jag har spelat det mesta tills nu.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Kommer spela mer Valhalla lite senare. Oavsett vad man tycker om Ubisoft supportar de sina spel bra. Fast det ingår väl lite i GAAS modellen.

Håller på med Ghost Recon Breakpoint just nu. Det spelet fick en hel del kritik vid release (2/5 på FZ). Jag tycker det är riktigt kul nu, två år efter release. Rätt så likt Wildlands förstås. Enda nackdelen är att Ubisoft blivit mer giriga, nivåerna ligger högre på att få den gear man vill ha. Antagligen för att locka fler att spendera pengar i cash-shop och ta enkla vägen ut.

Medlem

Hur är valhalla nu för tiden? Värt att plocka upp?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Hur är valhalla nu för tiden? Värt att plocka upp?

Tog upp det igen efter några månaders paus. Är i slutet av main story och nu börjar man känna att.. ja, man vill bara bli färdig
Men, då har jag tydligen lagt ned 75h(!) vilket är betydligt mer än vad jag trodde.
Med det sagt så är det riktigt bra spel. Snyggt som attan! Fantastiska landskap och städer. En läcker story med en och annan twist. Helt lagom svårighetsgrad för mig som hellre kör vidare i storyn än laddar om samma sparfil 18 gånger.

Är inte så förtjust i River raids eftersom mina vikingafränder inte alltid beter sig som jag hoppats på (de tänder eld på hus jag befinner mig inne i t.ex. ), men det står en ju helt fritt att spela det spelläget.

Känslan av att smyga omkring och lönnmörda lite hejvilt är ju oslagbar
Rekommenderas.

Medlem

Trevligt! Älskar Ubisoft's Assassin's Creed-världar. Ser alltid till att tanka hem de senaste uppdateringarna och tilläggsinnehållen. Så jädrans mysigt.

Gen
Medlem
Skrivet av magma:

Hur är valhalla nu för tiden? Värt att plocka upp?

Har lirat ungefär halva main storyn (ca 50h) och i början var det verkligen coolt med bra story, tonvis med detaljer överallt, roligt gameplay osv. Tyvärr blir det gammalt efter ett tag då varje nytt land har en egen story som dock är extremt lik den du precis lirade klart. Jag är en completionist och har lagt mycket tid på att hitta sidoaktiviteter och leta efter gear, tyvärr så ger det sistnämnda väldigt lite då fokus mer ligger på att uppgradera gear istället för att hitta ny vilket enligt mig är mycket tråkigare.

Spelet är bra men man blir snabbt mätt på det så om du ska köra det och inte har så mycket tid är det nog bäst att bara hålla sig till main story, leka med alla de mekaniker som finns och hoppas att du inte tröttnar på viss repetition Tycker Odyssey och framförallt Origins hade bättre story.

För att summera, Valhalla är ett bra spel men inte det bästa i serien om du frågar mig.

1
Skriv svar