Något kaotiska chiptunes

Medlem
Något kaotiska chiptunes

Tja!

Jag har börjat göra chiptunes, med så sunkigt retroljud jag bara kan. Något kaotiskt, men har fått en del positiva kommentarer, så jag håller nu på att prodda ett album med titeln: "OH NO, the Chiptunes are Leaking from my Prefrontal Cortex". Jag är ingen musiker och har aldrig producerat musik tidigare, men pga ryggskada och lång sjukskrivning så har jag haft lite tid över det senaste året.

Hade varit kul om ni spanar in skiten.

Eat this and prepare for takeoff
https://youtu.be/CdFwYxoYQtk

Being the dynamics of subatomic particles as fields
https://youtu.be/aLzaeLC-BXw

Dank Chiptune Leakage
https://youtu.be/0UYZ27AtWwU

sorry, but is ughly garbage
https://youtu.be/ZPhskHOXh4I

Skribent

Du, det här är riktigt jävla svängigt. Bra jobbat. Man kan verkligen föreställa sig hur man kutar genom någon röjig Contra-bana eller liknande

Medlem

Tack som bara fan! Det gör mig riktigt glad, ska du veta.

Medlem

Kanske fult att säga att jag förvänta mig något halvkasst, men det lät riktigt j*vla bra. Grymt jobbat.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Kanske fult att säga att jag förvänta mig något halvkasst, men det lät riktigt j*vla bra. Grymt jobbat.

Asfett! Jag bugar och bockar och tackar!

Medlem

Jag har precis publicerat ytterligare en något snöig och små-intensiv chiptune. Spana gärna in.

"'Member, it's just a ride" heter den. Inspirerad av Bill Hicks och livet rent generellt.

Medlem

Min tanke var först att samla ihop låtarna till ett album, så sitter på några stycken nu, men känner att eftersom jag ändå knappt har några som lyssnar så bara lägger jag upp skiten tills jag har något som kan klassificeras som ett album, och sen släpper det på Spotify etc. Här är i alla fall en något lugnare låt än den ovan, mer midtempo, och kanske något behagligare för en del personers öron.

Här är: "Introspection & Rumination"

Feedback uppskattas!

Peace out

//Krigsgeten

Skribent

Riktigt skönt sound. Kaotisk men ändå harmoniskt på samma gång Gillar speciellt vändningen senaste låten tar runt 1:00.

Medlem

Nu gör du mig glad, Herr Myrén. Bara att köra på för min del, med andra ord. Vad tyckte du om 'Member-låten? För mycket oljud?

Medlem

sorry, but is ughly garbage är perfekt, alldeles lagom mycket trollning

Medlem
Skrivet av superlim:

sorry, but is ughly garbage är perfekt, alldeles lagom mycket trollning

Haha, tack ska du ha! Fint att höra att du gillar den, så det inte bara är jag som sitter och garvar åt den. Alltså, man får gärna tycka att musiken är skräp, det är hur lugnt som helst. Det är en smal genre till att börja med, och ljudet är otillgängligt och riktigt sunkigt för folk flest. Helt okej det. Men ja, svårt att låta bli att härja lite när man får chansen.

Skribent
Skrivet av VilePlacenta:

Nu gör du mig glad, Herr Myrén. Bara att köra på för min del, med andra ord. Vad tyckte du om 'Member-låten? För mycket oljud?

Nä, den var riktigt skön också. Känns som den andra fasen i en fight med en asflummig boss i något obskyrt JRPG, där han bara kaosor loss

brrap brrap pew pew

Vad använder du för mjukvara när du skapar musik? Jag ska vara helt ärlig och säga att det inte riktigt är min kopp av te, men jag tycker ändå att det är imponerande

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nä, den var riktigt skön också. Känns som den andra fasen i en fight med en asflummig boss i något obskyrt JRPG, där han bara kaosor loss

Asfett!

Skrivet av lerb:

Vad använder du för mjukvara när du skapar musik? Jag ska vara helt ärlig och säga att det inte riktigt är min kopp av te, men jag tycker ändå att det är imponerande

Tack! I första hand ärdet FL Studio och FL Studio Mobile som gäller.

Här är min senaste chiptune. Always Be Pre. Dedikerad till alla med energi och fighting spirit där ute.

Medlem

Då var jag återigen här för att hora ut mina kreationer. Den ovan är pepp och uppåt. Den här är dess totala motsats:

Life, Another Shape of Sorrow:

Medlem

Wow! Härlig ljudbild och bra melodier!

Medlem
Skrivet av Disfear:

Wow! Härlig ljudbild och bra melodier!

Sjukt fett att du gillar det! Det kommer mycket mer framöver!

Medlem

Min kollega tyckte det var ett irriterade ljud när jag drog på det men jag gilla de

1
Skriv svar