Microsoft Flight Simulator ska få helikoptrar i år

Robot
Microsoft Flight Simulator ska få helikoptrar i år

Men simuleringen måste förfinas innan dess.

#Asobo-studios, #Microsoft-flight-simulator


Medlem

Det låter coolt. Ska bli intressant att testa på Series X. Hoppas de får till styrmekanismerna bara.

Fragtjuv

Jag älskar verkligen spelet och det bästa är hur de verkligen fortsätter att förbättra det. Top Gun-läget kommer snart och i framtiden skulle jag gärna se ett ”karriärläge” där man startar sitt egna flygbolag.

Om jag verkligen drömmer så hoppas jag att ett ”Combat flight simulator”-DLC släpps om ett par år.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag älskar verkligen spelet och det bästa är hur de verkligen fortsätter att förbättra det. Top Gun-läget kommer snart och i framtiden skulle jag gärna se ett ”karriärläge” där man startar sitt egna flygbolag.

Om jag verkligen drömmer så hoppas jag att ett ”Combat flight simulator”-DLC släpps om ett par år.

Ja, ett karriärläge skulle verkligen vara intressant. Där skulle man i SP då ha möjligheter att anställa andra piloter, samt även välja hastighet på tiden (dvs från realism till "snabb"). Skulle även vara fräckt ifall man kunde välja start av karriär, från grunden i turbopropp och arbete sig uppåt till större plan (här blir det väl svårt att få full realism då en resa likt detta nog är väldigt svår så man får nog förenkla pga rent underhållningsvärde) eller ifall man vill starta med större plan direkt och bygga ut sin flotta.

I MP skulle man kunna bygga sitt emperium och ha sina vänner/sin community som sina anställda piloter. Det finns ju många möjligheter att göra ett karriärläge (både SP och MP) väldigt underhållande och intressant. Detta var bara det som poppade upp i mitt huvud direkt när jag läste din text.

Medlem

Det har ju redan en futuristisk version av en helikopter med Volocity eller vad den heter.
Testade den en gång och den var lite svårstyrd.

Medlem

Det var banne mig på tiden så man kan åka runt och utforska mer detaljerat.

Fragtjuv
Skrivet av Nerox:

Ja, ett karriärläge skulle verkligen vara intressant. Där skulle man i SP då ha möjligheter att anställa andra piloter, samt även välja hastighet på tiden (dvs från realism till "snabb"). Skulle även vara fräckt ifall man kunde välja start av karriär, från grunden i turbopropp och arbete sig uppåt till större plan (här blir det väl svårt att få full realism då en resa likt detta nog är väldigt svår så man får nog förenkla pga rent underhållningsvärde) eller ifall man vill starta med större plan direkt och bygga ut sin flotta.

I MP skulle man kunna bygga sitt emperium och ha sina vänner/sin community som sina anställda piloter. Det finns ju många möjligheter att göra ett karriärläge (både SP och MP) väldigt underhållande och intressant. Detta var bara det som poppade upp i mitt huvud direkt när jag läste din text.

Det där vore helgrymt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

eld
Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag älskar verkligen spelet och det bästa är hur de verkligen fortsätter att förbättra det. Top Gun-läget kommer snart och i framtiden skulle jag gärna se ett ”karriärläge” där man startar sitt egna flygbolag.

Om jag verkligen drömmer så hoppas jag att ett ”Combat flight simulator”-DLC släpps om ett par år.

Det finns diverse karriärlägen om du kollar online!

www.onair.company

Fragtjuv
Skrivet av eld:

Det finns diverse karriärlägen om du kollar online!

www.onair.company

Yes! Har testat några v de där och tycker att de är helt okej. Jag inbillar mig emellertid att ett officiellt skulle vara bättre.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör

Kan bli kul. Och svårt! I DCS är helikoptrar galet svårkontrollerade, och man blir rätt yrslig i VR.


signatur
Medlem

Då är de dags att bli en del av flight sim community nu då, när helikopter kommer.

Förhoppningsvis kommer vi inte flyga dessa helikopter.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Ska bli så himla nice, har sett fram emot detta sen 2001!

eld
Medlem
Skrivet av joelthor100:

Yes! Har testat några v de där och tycker att de är helt okej. Jag inbillar mig emellertid att ett officiellt skulle vara bättre.

Antagligen en bättre integrerad upplevelse, men kanske är svårt att komma ikapp modd-scenen!

Saknar också career-läge, det är ju en stor del av upplevelsen i spel som eurotruck sim för mig!

Medlem

Håller tummarna för att det kommer ut lite fler spakar för att hantera collective till ett rimligt pris.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Om jag verkligen drömmer så hoppas jag att ett ”Combat flight simulator”-DLC släpps om ett par år.

Detta hade verkligen varit fantastiskt kul!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar