Diablo IV släpps första halvan av 2023!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta är första diablo som är open world. Alla andra har det varit instängda banor

Så grymt. Open world gjorde ju succé för Elden Ring.

Men hur ska de lösa level-problem då? Tex Witcher 3 och Assasins Creed Odyssey är också väldigt öppna från början, men med exrtrem level gating - svårighetsnivån på alla monster 4-5 levels över dig görs artficiellt svåra. Jag tycker det är fusk.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vissa vet inte vad som är bra för de.
Förboka spel man icke ska

Det får stå för dig. Jag förbokar varenda spel jag vet att jag vill ha (dock rätt sällsynt nu för tiden när så många ingår i gamepass). Ser noll anledning att inte göra det. Har mest hört hittepåursäkter som att de ska få pengarna långt i förväg, men förbokar man exempelvis på Xbox så dras pengarna först några dagar innan release ändå så det gäller inte då. Om jag ändå vet att jag kommer köpa spelet på releasedagen kan jag alltså lika gärna förboka och ha det förladdat, förbetalt och helt redo att spelas när det väl låses upp. Perfekt enligt mig. Jag skulle ju dock inte förboka spel jag inte är säker på att jag kommer köpa, men är jag säker så.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Så grymt. Open world gjorde ju succé för Elden Ring.

Men hur ska de lösa level-problem då? Tex Witcher 3 och Assasins Creed Odyssey är också väldigt öppna från början, men med exrtrem level gating - svårighetsnivån på alla monster 4-5 levels över dig görs artficiellt svåra. Jag tycker det är fusk.

Tror inte de har gått ut med hur de exakt löst scaling problemet men de kommer ha scaling men inte som i alla andra spel för det skulle inte funkat i diablo.

Senast jag hörde är att de fortfarande testar olika lösningar.om intte jag missat något nyare kring det?

Medlem
Skrivet av Winzi:

...

Kosmetisk butik är fine så länge inget P2W eller lootlådor.

Jag håller med om att det kan vara OK, men det finns en risk att det finns en baksida med det också. Ifall allt kosmetiskt som ingår i spelet känns allt för begränsat, tråkigt eller simpelt och att de coola sakerna finns i shoppen så är det lika jäkla illa. Det är det som är så tråkigt med hela den här utvecklingen...ifall företaget som ligger bakom ett spelsläpp inte har någon som helst moral i dessa frågor, vilket blizzard otvivelaktigt visat att de inte har, så kan man nästan räkna med att de kommer fula sig på något sätt för att folk ska betala mer för mindre.
Jag skulle gärna kunna stödja en utvecklare genom mikrotransaktioner ifall det görs på ett bra sätt, och bra sätt är ingenting det skyltas med idag, tyvärr. Dota2 och PoE här till de bästa exemplen dock...synd att inte fler följer efter.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag håller med om att det kan vara OK, men det finns en risk att det finns en baksida med det också. Ifall allt kosmetiskt som ingår i spelet känns allt för begränsat, tråkigt eller simpelt och att de coola sakerna finns i shoppen så är det lika jäkla illa. Det är det som är så tråkigt med hela den här utvecklingen...ifall företaget som ligger bakom ett spelsläpp inte har någon som helst moral i dessa frågor, vilket blizzard otvivelaktigt visat att de inte har, så kan man nästan räkna med att de kommer fula sig på något sätt för att folk ska betala mer för mindre.
Jag skulle gärna kunna stödja en utvecklare genom mikrotransaktioner ifall det görs på ett bra sätt, och bra sätt är ingenting det skyltas med idag, tyvärr. Dota2 och PoE här till de bästa exemplen dock...synd att inte fler följer efter.

Absolut, det håller jag med om. Det kan ju gå för långt också och det är ett problem det med, så hoppas.

Men Dota 2 har väl bara kosmetiskt via lootlådor, även om man kan se den lootl¨ådan som är näst på tur eller har det ändrats?

Medlem
Skrivet av Winzi:

Absolut, det håller jag med om. Det kan ju gå för långt också och det är ett problem det med, så hoppas.

Men Dota 2 har väl bara kosmetiskt via lootlådor, även om man kan se den lootl¨ådan som är näst på tur eller har det ändrats?

Jag kommer inte ihåg exakt hur de gjorde, det var ett tag sen, men jag vill minnas att det som såldes var fan-made i deras workshop. Poängen är att det enbart är (var?) kosmetiskt. Kollade lite snabbt vad som finns i butiken nu, och det verkar finnas nycklar och sånt (för chans till bättre loot?), så jag vet inte hur upplägget egentligen är idag.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Från D4 gameplay.
Blankt och lerigt , det är något med det grafiska, ljussättningen eller något som känns så lite plastigt och konstgjort.
Kommer det finnas skelett i tunnor, fällor i tunnor, som man kan sparka sönder?
Man fick inte se UI, eller utrustning. Vad är ett Diablo utan ett seriöst system för att uppgradera sin arsenal.

Japp, de är den blanka ljussättningen till stor del som du säger. Konstigt för spel brukar inte längre få den plastiga effekten som för 10 år sedan var så vanlig. Hade även gärna sett att världen hade mer kontraster med hjälp av ljussättningen. Diablo 2 var ofta mörkt men upplyst av starka färger. Här känns det som man lagt ett filter ovanpå som dämpar alla kontraster som resulterar i en rätt same same känsla vad som än visas.

123
Skriv svar