Diablo Immortal har nu sämst användarbetyg på hela Metacritic

Medlem
Skrivet av Molotov:

Precis, oavsett om det är enga eller donerade pengar skänk till behövande än att göda blizzard ägarnas redan feta magar.

Precis. Det är löjligt hur mycket pengar som går åt till skit. Precis som att värdet av pengar försvunnit för dagens ungdomar/barn som växer upp med youtube/twitch och swedish family...

Medlem
Skrivet av AHTF:

Försvarar inte immortals på något sätt. Men går samtidigt inte att ta detta seriöst. Är det eviga antingen 1 eller 10 och vid det här laget känns det som de flesta som kommenterar och betygsätter inte har spelat själva.

Jag har inte spelat men om det är sant att man kan spela hela kampanjen utan problem utan microtransaktions så är ett betyg under 1 rätt löjligt.
En ok gjord sp kampanj borde iallafall ge 2-3 om man ger minus för påträngande reklam.

Att spelet är ”sämst” genom tiderna är bara trams, finns spel som inte ens varit spelbara.

Din sista mening - Here you go!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

tyvärr är det såhär, att folk röstar barar med plånboken på ett spel, för att visa sitt missnöje krävs det (tragiskt nog)
att vi som gamers sätter ner foten och undviker kommande spel ifrån blizzard oavsett hur bra dom är, för då vet dom det inte är ekonomiskt hållbart för dom.

men det kommer tyvärr ej hända.

Varför skulle jag inte vilja spela ett spel som är bra bara för att de gjort ett spel som var dåligt innan. Jag bryr mig verkligen inte om immortal eller hur deras betalmodell ser ut.

Lika lite brydde jag mig om real house auction house i D3, jag förstod verkligen inte varför folk klagade på något de inte behövde använda i ett singleplayerspel, det var väl bara folk som gillar att fuska i spel som den gången var tvungna att betala för det denna gång.


signatur

IDKFA

Medlem

Tidslinjen är nästan alltid densamma.

  1. Ett spel med förväntningar på sig ges ut.

  2. Spelet var dåligt eller hade dåliga egenskaper.

  3. På spelforum och i sociala medier späs missnöjet på.

  4. Spelet recensionsbombas ner till absurt låga nivåer.

  5. Spelsajter skriver om användarnas missnöje.

Detta händer gång på gång på gång. Det är lågt hängande frukt för redaktionerna, men det slutade vara ett intressant fenomen för ganska många år sedan. Om det inte finns en intressant vinkel (vilket det i regel sällan finns) så känns nyhetsvärdet väldigt lågt.

Kan vi inte gå vidare?

Medlem

Köpte battlepass flr nån hundring när jag startade spelet. Har inte lagt en krona till efter det. Spelar i 1a rankade klanen och ligger stadigt top 100 på leaderboards. Jag tycker det är ett bra mmo på mobilen. Har inte hittat något annat som kommer i närheten och har roligt när jag spelar. Är paragon 32 på ancient servern.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Så du menar alltså på att man inte får tycka illa om spelet just för att det har microtransaktioner, att det inte är en legitim anledning på något vis?

Sätt dig ner är du snäll, jag tänker inte acceptera denna utvecklingen bara för att du tycker att detta tillhör normen.

Nej det är inte det jag menar. Du är bara en människa och därför har du massa känslor angående massa saker. Det jag hatar är att vi ständigt rapporterar vilka spel som har blivit kritikbombade för att de har haft en funktion eller kanske en karaktär som inte är gillad av vissa spelare.

Jag tycker du är så cool som inte tänker acceptera utvecklingen! Berätta gärna hur du gör för att motverka det. Röstar du annorlunda till årets val? Ooo jag vet, du och likasinnade borde protestera på plattan eller....ockupera Blizzards huvudkontor!

Vi har haft den här diskussionen om microtransactions i åratal och vi har fortsatt använda produkter från företagen.

Ps. Jag låg ner när jag skrev det här

Medlem
Skrivet av bluebird:

Tidslinjen är nästan alltid densamma.

  1. Ett spel med förväntningar på sig ges ut.

  2. Spelet var dåligt eller hade dåliga egenskaper.

  3. På spelforum och i sociala medier späs missnöjet på.

  4. Spelet recensionsbombas ner till absurt låga nivåer.

  5. Spelsajter skriver om användarnas missnöje.

Detta händer gång på gång på gång. Det är lågt hängande frukt för redaktionerna, men det slutade vara ett intressant fenomen för ganska många år sedan. Om det inte finns en intressant vinkel (vilket det i regel sällan finns) så känns nyhetsvärdet väldigt lågt.

Kan vi inte gå vidare?

Helt rätt

Medlem

Sämsta spelet någonsin! Jag gav det 0/10 på metacritic

Medlem

Har spelat det, jättekul helt mekaniskt sett, men mikrotransaktionerna suger ut både njutningen och immersionen ur spelupplevelsen.

Därför gav jag betyget 0/10 på metacritic. Vidriga affärsmodeller som det här ska INTE uppmuntras!

Medlem

Jag har lagt 11 kr på spelet som jag hade tjänat in genom Google. Förutom det har jag inte lagt några pengar på spelet.
Tycker inte att spelet alls "spammar" om att köpa eller betala som i stort sett alla spel gör annars med pop-ups eller reklamavbrott osv.

Kul tidsfördriv, ett av de roligaste spel jag kört till mobil. Att man känner igen lore, en del karaktärer osv hjälper ju, tycker ändå att de fångat vad Diablo är och går ut på även om tex PVP är extremt svårt då det märks tydligt vem som betalat eller inte där. Men å andra sidan så är PVP i ett mobilspel av det här slaget inget jag är så intresserad av heller. Testade 1 gång pga en quest och mötte en oövervinnerlig DH som fick typ 20-0. Men thats life.. Är ju ofta likadant i andra spel med, någon är alltid bättre. Vissa är monster att möta även om de inte har betalat för att vinna ^^

Man kan betala i nästan alla mobilspel, i väldigt många fall så ger det fördelar utöver kosmetiska sådana. Spelet kan iaf i mitt tycke vara bra trots detta även om det kan förstöra helheten.

Att just Diablo Immortals ska vara det sämsta spelet någonsin eller bli sämst rankat baserat bara på mikrotransaktioner tycker iaf jag är helt fel. Som andra sagt så finns det så många andra spel som knappt ens gått att spela.
DI är ett komplett spel med story och möjlighet att spelas om både i högre svårighetsgrad och som en av de andra klasserna, och det är helt gratis att spela om man så vill. Att det tar tid att nå endgame eller att ta sig förbi vissa barriärer är ju inget konstigt med tanke på att det är ett Diablo spel... hela spelserien handlar ju om att grinda, grinda och grinda mer!

Avstängd

Så väntat. Visste att det skulle bli så här, sa det från dagen de announceade på blizzcon. Vissa var naiva och trodde det skulle bli bra ändå, framförallt när de gick ut och sa att det kommer till PC också.

Hade vart bättre om detta aldrig släppts. En skymf mot hela Diablo IP:t

Tyvärr så kommer det nog endån generera plenty of stålar 💰


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag undrar hur många av dom som röstat som faktiskt har spelat eller planerar att spela spelet.
Det här känns ungefär som Last of Us 2 all over again där jag tror många hängde på bombningen för att någon på twitch eller youtube sa att storyn sög, att det var för woke, att man kunde döda snälla oskyldiga hundar etc.
Jag säger inte att varken Diablo Immortal eller TLoU2 är perfekta eller bra, men 0 av 10? Bara grafiken är ju värd minst 1 poäng.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag undrar hur många av dom som röstat som faktiskt har spelat eller planerar att spela spelet.
Det här känns ungefär som Last of Us 2 all over again där jag tror många hängde på bombningen för att någon på twitch eller youtube sa att storyn sög, att det var för woke, att man kunde döda snälla oskyldiga hundar etc.
Jag säger inte att varken Diablo Immortal eller TLoU2 är perfekta eller bra, men 0 av 10? Bara grafiken är ju värd minst 1 poäng.

Ok 👍av 10


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Medlem

Har spelat det. Gillade det inte, men att sätta 0 kan bara betyda två saker, antingen vill man göra ett "statement", och då är det inget betyg längre utan en protest eller så har man verkligen inte spelat speciellt många spel. För oavsett vad man tycker om microtransaktioner så är det ett rätt välpolerat spel. Att man sedan måste slänga ut massor av pengar för att inte behöva grinda i år efter år gör inte spelet till "världens sämsta". Det gör det bara tråkigt och beklagligt för spelet hade nog haft mycket potential annars.

Medlem

Eftersom nyheten är publicerad idag så borde raden " Som exempel spenderade Twitch-streamaren Quin69 motsvarande 66 000 kronor i spelet utan att få något av egentligt värde." uppdateras till 134 000 kr. Han var uppe i 20,915 NZD igår utan att ha fått en 5* legendary gem.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Eftersom nyheten är publicerad idag så borde raden " Som exempel spenderade Twitch-streamaren Quin69 motsvarande 66 000 kronor i spelet utan att få något av egentligt värde." uppdateras till 134 000 kr. Han var uppe i 20,915 NZD igår utan att ha fått en 5* legendary gem.

Herregud. Har någon överhuvudtaget fått ett sånt gem?

Medlem

Alltså. Vafan.
Jag avskyr reviewbombing.
Det är inne att hata på vanliga recensioner och hylla användar-diton. Men det här är skälet till att jag snarare hatar användar recensioner.

Allt är bara 0 eller 10.
"Spelet är tydligen gratis, rätt bra, och man behöver inte betala en spänn. Men man KAN betala massa pengar! Tänker inte ens spela det, bara down votea".

Och här sitter hyllningskören...

Det är inte alls "helt rätt".

Finns garanterat sämre spel.
Det finns tom värre betalningamodeller.

Det här onyanserad sättet se på det? Det är 0 av 10.
Sen kan man nyansera kritiken. Som någon gjorde ovan i att riskerna för konsumenter med spelberoende tendenser att halka dit är äckligt.

För att vara tydlig.
1. Jag har inte spelat det då det buggar på min telefon.
2. Jag avskyr också det här med att vända sig till valar, istället för PoE stuket där man pyntar in nån hundring för lite quality of life improvment för att man gillar spelet, och man kansle efter 50 timmar både borde betala lite och dessutom behöver större kista pga allt loot

Men lika fullt.
Det är inte spionprogram.
Det är inte ett fullprisspel med micro kostnader.

Det är bara besvikelse för en älskad genre och internets vanliga kollektivtänk

Medlem

Nu är det nere i 0.4.

Helt rätt. Det är viktigt med aktivism och att folk visar sitt missnöje med det de tycker är dåligt. Sen får man ju rannsaka sig själv när det kommer till vilken kamp man vill ställa sig bakom.

Medlem

Det som gör att detta får intresse är:

1. Extraordinärt dåliga mikro-transaktioner/ Pay2Win Deluxe. Steget över det det vanliga.
2. Det är en klassisk älskad spelserie som möter detta öde. Från en studio som redan var skandaldrabbad.

Tycket det är bra att fortsätta visa missnöje. Tänk att gå från Diablo 2 till detta skitspel.

Medlem

Spelar lite då och då för att se vad allt gnäll handlar om. När kan man förvänta sig alla dessa "in your face"-popups om att betala? Är typ lvl35 och har inte fått något direkt störande i ansiktet ännu.

Det är ju välgjort som mobilspel helt klart.

Medlem

Det är pinsamt falska ”recensioner” som man ej kan ta på allvar. De vill bara klaga på mtx.

Själv går jag in en gång om dagen o samlar in de dagliga belöningarna. Ska börja lira det mer seriöst i framtiden. Vill så gärna ha ett Hardcore läge.

Gnällkuk
Skrivet av bluebird:

Tidslinjen är nästan alltid densamma.

  1. Ett spel med förväntningar på sig ges ut.

  2. Spelet var dåligt eller hade dåliga egenskaper.

  3. På spelforum och i sociala medier späs missnöjet på.

  4. Spelet recensionsbombas ner till absurt låga nivåer.

  5. Spelsajter skriver om användarnas missnöje.

Detta händer gång på gång på gång. Det är lågt hängande frukt för redaktionerna, men det slutade vara ett intressant fenomen för ganska många år sedan. Om det inte finns en intressant vinkel (vilket det i regel sällan finns) så känns nyhetsvärdet väldigt lågt.

Kan vi inte gå vidare?

Med tanke på hur många som skriver här, inklusive dig själv - absolut. Noll intresse från folk.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Med tanke på hur många som skriver här, inklusive dig själv - absolut. Noll intresse från folk.

Samma diskussion på samma artiklar. Varje gång. Tycker bara att vi kanske kan röra oss framåt.

Medlem

Eftersom folk fortfarande inte verkar förstå just hur genomruttet DI's implementation av mtx faktiskt är:

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nu är det nere i 0.4.

<Uppladdad bildlänk>

Helt rätt. Det är viktigt med aktivism och att folk visar sitt missnöje med det de tycker är dåligt. Sen får man ju rannsaka sig själv när det kommer till vilken kamp man vill ställa sig bakom.

Problemet är ju att blizzard också vet att det inte förtjänar 0,4 så varför de ens ska bry sig om att det är så lågt. Ifall folk satte rättvisa betyg. Skulle snittet ändå bli dåligt, men säga något till den som faktiskt vill veta hur bra det är och samtidigt kritisera blizzard för microtransaction.
Ingen som vill spela spelet och ser 0,4 kommer tänka, ”åh det är så dåligt då spelar jag inte.”

Medlem
Skrivet av Taskman:

Haha, exakt! Stör mig att folk i sina protester förstör hela meningen med recensionssidor för oss annat. Man kan sätta dåliga betyg utan att recensions bomba. Nyanserad kritik har verkligen försvunnit i samhället.
”Jag gillar inte utvecklingen jag måste skrika det i en megafon från taket och vägra medge något positivt så länge jag inte får som jag vill”

Medlem
Skrivet av AHTF:

Problemet är ju att blizzard också vet att det inte förtjänar 0,4 så varför de ens ska bry sig om att det är så lågt. Ifall folk satte rättvisa betyg. Skulle snittet ändå bli dåligt, men säga något till den som faktiskt vill veta hur bra det är och samtidigt kritisera blizzard för microtransaction.
Ingen som vill spela spelet och ser 0,4 kommer tänka, ”åh det är så dåligt då spelar jag inte.”

Skrivet av AHTF:

Haha, exakt! Stör mig att folk i sina protester förstör hela meningen med recensionssidor för oss annat. Man kan sätta dåliga betyg utan att recensions bomba. Nyanserad kritik har verkligen försvunnit i samhället.
”Jag gillar inte utvecklingen jag måste skrika det i en megafon från taket och vägra medge något positivt så länge jag inte får som jag vill”

Du förbiser ju hela poängen med recensionsbombningar. Poängen är ju precis att man inte ska sätta rättvisa betyg, och att man inte ska ge nyanserad kritik. Det handlar om att uppmärksamma en problematik i media. Det är motsvarigheten till att gå ut på gatorna och demonstrera, istället för att individuellt sitta hemma och skriva arga brev till sina representanter. Poängen i det här fallet är inte bara att det ska sätta press på Blizzard, för som du säger så gör de ju som de vill oavsett, utan att återigen skapa uppmärksamhet hos de som är i en position att göra något med det.

Visst kan man förespråka en slags "men ta't fan med ro nu"-mentalitet om man vill, men det kommer heller inte leda till några ändringar, och förmodligen bara gynna Blizzard och dess likar.

Sen tycker jag inte att vi ska låtsas som att det här med att folk protesterar högljutt är något nytt fenomen, och att det är något som inte har effekt i samhället. Skillnaden mellan nu och 1800-talet är att det på gott och ont är lättare för folk att få en platform/megafon.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Du behöver inte acceptera utvecklingen men du behöver acceptera att det finns andra åsikter.
Du behöver inte säga åt han att sätta sig ner för att han inte delar din åsikt.
Vi får tycka olika.

Menar du allvar nu? Jag bad honom att sätta sig ner för att han inte accepterade folks åsikter om mikrotransaktionerna, och nu beskyller du mig för att jag inte låter folk tycka olika? Jäklar vad snett man kan lyckas tolka.

123
Skriv svar