Xbox Game Pass - Juni 2022 - Part 2
Sent omsider så kommer den andra delen av juni månads Xbox Game Pass-skörd. Sedan förra tråden så har redan TMNT: Shredder's Revenge lagts till på släppdagen och Omori som även det dök upp direkt på Xbox-releasedagen. I övrigt blir det melee-doftande BR med Naraka: Bladepoint som gör konsoldebut med kampanjläge, klassiskt RPG-mys med Shadowrun-trilogin (Shadowrun Returns, Shadowrun: Dragonfall, Shadowrun: Hong Kong) som hittar till Xbox, FIFA 22 landar på EA Play, Far Cry 5 och så dyker Total War: Three Kingdoms upp på PC.
Ytterligare ett gäng spel får stöd för touch-kontroller: Broken Age, Bugsnax, Chinatown Detective Agency, Kraken Academy!!, Ninja Gaiden-trilogin, The Dungeon of Naheulbeuk och The Last Kids on Earth.
Första laddningen för juni hittas här:
Xbox Game Pass - Juni 2022 -Part 1
Nya titlar:
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge (Ute nu, konsol+PC+cloud)
Omori (Ute nu, konsol+PC+cloud)
Shadowrun Trilogy (21 juni, konsol+cloud)
Total War: Three Kingdoms (21 juni, PC)
FIFA 22 (23 juni, EA Play - konsol+PC)
Naraka: Bladepoint (23 juni, konsol+PC+cloud)
House Flipper (30 juni, konsol+PC+cloud)
Far Cry 5 (1 juli, konsol+PC+cloud)
Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 juni: FIFA 20, Jurassic World Evolution, Last Stop, MotoGP 20.
Jump in.
Spelade igenom Turtles i helgen. Kort, men jag skulle ändå säga lagom långt. Trevligt och nostalgiskt.
Aha, det såg mysigt ut. Inväntar rätt co-op tillfälle för det!
Jump in.
nice pappa lipar är alltid skoj.
Haha, var tvungen att tänka lite för länge... Men ja, Far Cry 5 är skojsefriskt.
Jump in.
Jag har precis som alla andra spelat Turtles. Här kommer min microrecension:
Den stora höjdpunkten i detta spel är mekaniken. Att juggla finenden fram och tillbaka är underhållande. Att bygga upp sin super genom att 'träffa utan att bli träffad' blir för mig som en extra utmaning i utmaningen. Musiken är passande även om den inte träfffar mig helt klockrent. Men där tar det roliga typ slut.
Att spela själv blir snabbt enformigt. Att spela med andra blir snabbt kaotiskt. Bossarna är rätt tråkiga och det skiljer inte mycket på deras mönster. Jag börjar bli trött på retrografik, dessutom finns det andra spel som gjort bättre modern pixelgrafik.
Spelet är väl typ solitt, men jag tror man måste ha betydande mer Turtles nostagi än vad jag har för att det ska kännas klockrent.
Jag har precis som alla andra spelat Turtles. Här kommer min microrecension:
Förra gången dom gav Turtles In Time en remaster (har för mig det var till Xbox 360), så kände jag att det fortfarande inte var bra nog jämfört med originalet. Har för mig att jag köpte spelet, men bara spelade igenom det en gång.
Shredders Revenge känns ju som en retro-uppföljare till Turtles In Time, så det gått från pixelgrafik, till modern grafik, tillbaka till pixel igen.
Men i slutänden är det nog ändå SNES-spelet som är det bästa!
Tyckte att musiken var det svagaste kortet i Shredders revenge riktigt undermålig efter att jag lirat igenom det ett par gånger annars var det vad jag väntade mig av ett retro beat em up fast lite tajtare kontroller och roligare fighter än än de tidigare spelen dock var ban designen kanske inte det mest inspirerande.
Bugsnax med toutch, ja tack!
Om du har testat, fungerar det bra?
Jump in.
Om du har testat, fungerar det bra?
Vet inte än, ska köra idag
Sedan tack och grymt jobbat som vanligt med dessa uppdateringar om GP!
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”