Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Medlem

Otroligt imponerande CV, en riktig gigant i den svenska gamingvärlden. Jag är imponerad att du haft den ihållande energin under så många år. Tack för allt!

Medlem

Tråkigt och trist för oss men jag hoppas på att ni lyckas få in en ersättare som inte sänker medelåldern (det är ju gubbgagget man vill åt). Skaffade själv en utbildning i äldre år och det har aldrig ångrat. Kul med biblioteks- och informationsvetenskap! Skulle nog själv behöva en släng sådant i mitt leverne då jag jobbar som pseudobibliotikarie men inom den digitala världen... Lycka till!

Det finns bara plats för en Indiana Jones, klart du ska studera biblioteks- och informationsvetenskap. Vill gärna diskutera placering av pikanta titlar

Lycka till! Kjam!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Tråkigt för oss, men roligt för dig!
Lycka till framöver!

Är du i behov av bilder till framtida CV eller nya fräscha till Linkedin så finns ju alltid den här tråden från @sillage att tillgå:

the-many-faces-of-joakim-geralt-bennet

Medlem

Men...va?! Nej!

Lycka till och på återseende här på fz!
Studera är kul och utvecklande, fler borde göra det oavsett ålder om man har möjlighet!
Vem ska nu hålla låda på kommande livesändningar (E3-mässor och dylikt)!?

24 år är inget man skämtar bort. Fz eller fragzone har blivit som id software, veteranerna försvinner den ena efter den andra.

Du är redan saknad.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

NOOOOOOO

Trökigt men förr eller senare behöver man gå vidare om man känner att man trampat för mycket i samma spår.
Tack för all din tid, alla skratt och visa ord.
Men framförallt, stort lycka till i framtiden med allt du åtar dig!

The best is yet to come!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Även om alla är kompetenta här på FZ, så känns det som att grunden på huset blir allt svagare. Först Jocke, sen du? Ni är tunga namn på FZ:s redaktion, så massiv med erfarenhet går förlorad.

Önskar dig all lycka i framtiden. ❤️

Moderator

Lycka till! Kommer att sakna dig! <3

Testpilot

Vad tråkigt (för oss!). Det har varit många roliga stunder med dig på FZ, skönt att du inte lämnar helt och hållet får vi hoppas.

Lycka till!

Medlem

Whuöööt!? Astråkigt ju! Men kul att du har siktet på något helt annat. Snacka om förändring! Lycka till!

Medlem

Studentliv alltså, med mycket stök in på småtimmarna. Bo i korridor och dela kök med någon pårökt hippie. Förstår att det lockar mer 😀

Medlem

Kommer framförallt sakna dig i rutan på lördagsmorgnarna när jag ser reprisen av Fragzonefredag ❤️ Undrade just när ni skulle dra igång igen. Lycka till!

Medlem

Arkeologi: mitt drömyrke som aldrig blev.

Lycka till med utbildningen även om det inte är arkeologi. Man kan bli Indiana Jones ändå.

Medlem

Har hängt med mer eller mindre kontinuerligt sedan det numret av PC Gamer som hade hade Gordon Freeman på omslaget, mot vit bakgrund (Half-Life 2).
Kanske April 2004 eller nått sånt (saker man aldrig glömmer?).

God fortsättning!


signatur

subterranean homesick alien

Chefredaktör

Tack för allt Jocke! <3 <3 <3 <3
LEGEND!

Hoppas se dig mycket som frilansare här hos oss!

Medlem

Å ena sidan en förlust för FZ och vi som besöker sajten, å andra sidan är jag glad för din skull för att du fullföljer en gammal dröm.

Tack för det som varit, mycket nöje och lycka till med det nya.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

En av spelsveriges mest rutinerade skribenter, utan tvekan. Kul att du får chansen att jaga en gammal dröm och hoppas att du syns här på sidan så mycket som möjligt även i fortsättningen!

Medlem

Lika tråkigt som när man öppnade PCG i Januari 2005.

Lycka till i framtiden, ser fram emot frilanstexterna!

Medlem

Tusentals skrik hördes eka över hela Sverige. Nånting stort har hänt. Jag går runt i kvarteret efter att ha tagit en korv på Günters när plötsligt en skärm dammar i backen några meter framför mig. Jag tittar upp och ser ett kraschat fönster och hör en man som gråter. Jag springer in på närmsta webhallen där alla ser ledsna ut och jag frågar närmsta person vad som har hänt.
- Bennet... Bennet lägger av.
Jag vet inte vad jag ska göra, men plötsligt slåss mitt humör mellan att vara apatisk och sorgsen. Det går snabbt mellan att inte känna nånting alls till att nånting sätter sig i halsen. En klump. "Varför skulle det här va så viktigt för mig" säger min hjärna. Men hjärtat vinner och jag faller ner på knäna som att jag förlorat all kraft i mina ben. "Bennet..."

KoP
Medlem

Lycka till i framtiden och tack för allt! 🌹

Medlem

All lycka på färden. Tackar för underhållningen genom åren.

Medlem

Lycka till med allt Jocke!! Du har varit en riktig stjärna under alla dessa år!! ❤️🎮

Medlem

Ta hand om dig Joakim, alltid tråkigt att se veteraner gå vidare men kul att du fortsätter frilansa ändå. Önskar dig allt det bästa i dina studier, det är inte lätt att sadla om, imponerande att du ger dig an det!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

För egen del så tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt att du slutar, du har varit en väldigt bidragande orsak till att besöka FZ för mig...

Samtidigt! Jag är själv på en liknande resa som dig, pandemin fick mig att tänka till kring vad jag ville göra och valet att börja plugga igen är något som jag inte har ångrat en enda dag. Lycka till med studierna och ta hand om dig!

Skägg.
10 Chambers

Stort lycka till med allt Jocke, det kommer bli asbra. Det var fantastiskt att jobba med dig i över tio års tid och ser fram emot att höra om studierna över en öl framöver.


signatur
Medlem

All lycka med studierna!

Bra märkligt att du funnits i ens sfär (?) på något sätt i ca 20 år. Nytt nummer av PCG var höjdpunkten på månaden när man var yngre, och alla diverse livesändningar och dylikt på FZ har alltid gemytligt.

Medlem

Att en legend inom den svenska speljournalistiken lämnar känns tungt. Som många andra här så har jag gillat dina texter sedan PCG.

Men drömmar är alltid värda att följa så stort lycka till med pluggeriet och framtiden.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Äsch, vad trist för FZ! Det gamla gardet börjar vara försvunnet nu, men jag ser som många andra fram emot att läsa dina frilanstexter.

Lycka till med allt Jocke!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det här var en deppig nyhet, men tack för allt genom åren Jocke ! <3

@Joakim Bennet Blir det någon Gamescom-uppesittarkväll fast du har din sista dag mitt under Gamescom ?
"Sista natten med gänget" ?

Medlem

"Vafan" - Johan Falk

Lycka till med framtida äventyr! Vi kommer såklart sakna dig allihopa!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skriv svar