Medlem
Skrivet av Molotov:

"Samma recept"
Ja det kan man väll säga om flesta läsker

Ja samma familj som sagt... Har du exakt samma genpol som dina syskon

Medlem
Skrivet av Shodan:

Tycker jag inte heller men det är samma recept med olika frukter

Haha men då är ju alla läsker samma recept. "vatten, socker, arom". Tror recepten för trocadero, champis och Pommac är rätt olika..

Medlem
Skrivet av Shodan:

Pommac, champis och trocadero är alla i samma familj skulle jag hävda. must är en annan familj

Pommac och Champis är i en egen familj, Trocadero tycker jag inte hör till den familjen alls.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Den var riktigt äcklig, ser absolut noll skäl till varför man skulle köpa den framöver istället för en vanlig julmust...

Medlem

Jag gillar den, blivit att jag köpt zero versionen ett antal gånger nu. Tänker att det är en fram till vintern dricka o sen köra riktig julmust på på vintern. Fanns det julmust zero förra året?

Medlem
Skrivet av noyart:

Fanns det julmust zero förra året?

Ja det har funnits i många år.

Jag testade Trocamust för första gången igår och jag tyckte ändå den var ganska god, inte lika bra som vanlig julmust men jag kan helt klart tänka mig att dricka den fler gånger.

Medlem

Testade även jag en Trocamust Zero för någon dag sedan. Den... fungerade. Som mest. Köper hellre en Trocadero eller en julmust istället för kombinationen.

Kul att dom testar åtminstone!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av noyart:

Jag gillar den, blivit att jag köpt zero versionen ett antal gånger nu. Tänker att det är en fram till vintern dricka o sen köra riktig julmust på på vintern. Fanns det julmust zero förra året?

Sockerfri julmust har nog funnits de senaste 10-15 åren.

Medlem

Enligt min smak så är Trocamust helt okej. Har testat både Zero och sockrad,
föredrar tråkigt nog sockrade versionen.

Jag upplever att den initiellt smakar must, och avslutar med en lätt hint av trocadero.
Inte bra must, kan inte jämföra den med en ren must, den är ju en blandning.
Inte bra trocadero för att den är blandad med must.
Den blir ju sin egen sak.

3 av 5 för mig, klagar inte om den ställs framför mig.
Sen vet jag inte vad det säger om mig som drack en Apotekarnes Julmust häromdagen (på burk), tyckte den var bedrövlig och knappt värd 2 av 5 i betyg som dryck.

KoP
Medlem

Tycker Trocamusten är god. Gillar Trocazero och Julmust, så jag ser Trocamusten som ett steg tills det är dags att börja hinka säsongens Julmust.

Medlem

Dricker sällan Trocadero, är mer av en Portello-kille, men Trocamusten var helt okej!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fortfarande inte sett till den hemmavid, hade gärna velat smaka.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Helt enig med recensenten, smaker bara utspätt. Trocadero Zero och Spendrups sockerfria julmust är något jag dricker ofta, men denna blandning gick inte hem.

Medlem
Skrivet av noyart:

Jag gillar den, blivit att jag köpt zero versionen ett antal gånger nu. Tänker att det är en fram till vintern dricka o sen köra riktig julmust på på vintern. Fanns det julmust zero förra året?

Apotekarnes har ju haft sockerfri must varje år i typ 10+ år?
Zeunerts har också sockerfritt alternativ nu, men den vill jag dricka med socker då jag kategoriserar den som "finmust". Apotekarnes kan jag dricka sockerfri som vanlig läsk för den är ändå inte så god med socker heller.

Medlem

Skulle döpt den till Mustadero...

Medlem

Nu har jag också provat den här. Måste ändå säga att jag gillade den, kommer köpa fler gånger. Det jag stör mig på är att de skrivit "ho ho ho" på flaskan som att det är en julmust, de borde istället försökt erövra marknaden som INTE är just för jul. Den här kan jag tänka mig som vanlig läsk året runt, men vid jul vill jag ha 100% julmust.

Releasehästryttare

För er som saknat den, såg att den har kommit tillbaks nu i butiker!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

För er som saknat den, såg att den har kommit tillbaks nu i butiker!

I September?! Herregud...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I September?! Herregud...

Som anställd i en av Sveriges ledande godiskedjor kan jag meddela att vi förlanserade årets smak av Juleskum i mitten av augusti... 😃

Releasehästryttare
Skrivet av uberpwnage2.0:

I September?! Herregud...

Ja, den släpptes i sep förra året.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Som anställd i en av Sveriges ledande godiskedjor kan jag meddela att vi förlanserade årets smak av Juleskum i mitten av augusti... 😃

<Uppladdad bildlänk>

For helvide maan!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Som anställd i en av Sveriges ledande godiskedjor kan jag meddela att vi förlanserade årets smak av Juleskum i mitten av augusti... 😃

<Uppladdad bildlänk>

Va, nä, juleskum ska ju smaka rosa (jordgubbhallonsmultron eller vad det nu är) inte som sån dära seg bananskalskola.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Va, nä, juleskum ska ju smaka rosa (jordgubbhallonsmultron eller vad det nu är) inte som sån dära seg bananskalskola.

Måste ändå säga att blåbär (tror det var 2021) slog originalet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ja, den släpptes i sep förra året.

Hunnit testa den i år? Tänker/hoppas dom kanske ändrat receptet lite granna. ^^

Medlem

Jag tyckte Trocamusten var god. Kanske inte favorit, men helt Ok och kan tänka mig att köpa igen då och då.

Btw skumtomtar redan nu? Snacka om att ta bort grejjen med julmat och julgodis...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bara 101 dagar kvar till julafton... Klart man blir sugen på att tjuvstarta lite... Eller?

Releasehästryttare
Skrivet av Casimir2323:

Bara 101 dagar kvar till julafton... Klart man blir sugen på att tjuvstarta lite... Eller?

Zeroh har ju kommit med en julmust smak.

Medlem

Julsaker borde vara olagligt att sälja innan mitten/sent November, alldeles för tidigt att börja nu Förövrigt tror jag inte Trocamust är för mig, även om jag älskar Trocadero (både vanliga och "Light") så låter blandningen minst sagt skum. Men så dricker jag knappt julmust som det är, tycker all must är överskattad. Föredrar Pepsi all year around! Eller Cola Vanilla Zero. Hoppas de lanserar Cola Cherry också som jag köpte på 2L när jag var på besök i New York. Var så glad när de hade den på 7/11 i närheten av hotellet jag bodde på.

Releasehästryttare
Skrivet av Gertzy:

Julsaker borde vara olagligt att sälja innan mitten/sent November, alldeles för tidigt att börja nu Förövrigt tror jag inte Trocamust är för mig, även om jag älskar Trocadero (både vanliga och "Light") så låter blandningen minst sagt skum. Men så dricker jag knappt julmust som det är, tycker all must är överskattad. Föredrar Pepsi all year around! Eller Cola Vanilla Zero. Hoppas de lanserar Cola Cherry också som jag köpte på 2L när jag var på besök i New York. Var så glad när de hade den på 7/11 i närheten av hotellet jag bodde på.

Bara för att en produkt existerar så måste man väl inte köpa den?

Sen går ju Cola Cherry få tag på ganska många ställen nu om du är sugen på den:

Här tex: https://klippkungen.se/catalog/products/coc2312-coca-cola-che...

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara för att en produkt existerar så måste man väl inte köpa den?

https://cdn.britannica.com/51/233851-131-826D68BD/Yellow-thin...

Sen går ju Cola Cherry få tag på ganska många ställen nu om du är sugen på den:

Här tex: https://klippkungen.se/catalog/products/coc2312-coca-cola-che...

Nej, det har ingenting med köptvång att göra - det är bara irriterande att se. Jag vill inte se affärer fulla med påskmust eller sånt i Januari heller. Allt borde ha sin tid bara. För precis som jag inte tvingas köpa julmust i December heller känns det ändå okej att det är utställt då. Men i Augusti? Nej usch och fy! Gör ont i ögonen och själen. Och ja, är medveten om att småburkarna finns men vill ha riktiga flaskor (som Vanilla tillslut fått!) men tack ändå.

Skriv svar