Disco Elysium-skaparen stämmer utvecklaren ZA/UM

Robot
Disco Elysium-skaparen stämmer utvecklaren ZA/UM

Bråket blir rättssak nästa månad.

#disco-elysium, #zaum


Gnällkuk

...så vad handlar tjafset om då?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

...så vad handlar tjafset om då?

Detta gissar jag
"I början av oktober framkom att tre utvecklare (däribland Kurvitz) lämnade ZA/UM i slutet av förra året. Enligt Martin Luiga, redigerare på Disco Elysium, tvingades de tre att lämna företaget på felaktiga grunder."

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

...så vad handlar tjafset om då?

Samma som alla andra tjafs, pengar?

Medlem

Rörigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Gnällkuk
Skrivet av androsynth:

Detta gissar jag
"I början av oktober framkom att tre utvecklare (däribland Kurvitz) lämnade ZA/UM i slutet av förra året. Enligt Martin Luiga, redigerare på Disco Elysium, tvingades de tre att lämna företaget på felaktiga grunder."

Ja, fast det vet man ju inte. Det här kändes som en nyhet om information som mer eller mindre framgick i förra meddelandet när det kom fram, dvs ingen ny information alls.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Enligt rykten som jag läst på nätet så ska det visst handla om IP-rättigheterna till Disco Elysium.

Om det stämmer vet jag inte men Martin Luiga har twittrat om uppföljare (källa). Har man det i siktet så kan det ju vara ganska intressant med IP-rättigheterna.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Ja, fast det vet man ju inte. Det här kändes som en nyhet om information som mer eller mindre framgick i förra meddelandet när det kom fram, dvs ingen ny information alls.

Stämningen är nyheten, det visste vi inte då.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Stämningen är nyheten, det visste vi inte då.

Förlåt, men det tillför ju rätt lite nyhetsvärde i regell när inget nytt tillkommer?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Förlåt, men det tillför ju rätt lite nyhetsvärde i regell när inget nytt tillkommer?

Företaget stäms av en av sina grundare - det är nytt och har nyhetsvärde (även om det är snålt med övrig info).


signatur
Medlem

Ja, har de sagts upp på "felaktiga grunder" (vad det nu innebär, hoppas det framkommer längre fram) är det ju bara rätt av dem att ta kampen. Anställda, grundare eller ej, förtjänar att behandlas rättvist och bra och ska ha större trygghet än att bara kunna kastas ut hux flux. Men som sagt, många luckor i informationen så osäkert vad som faktiskt hänt och att det ens handlar om en orättvisa.

1
Skriv svar